Framtiden för Renegade (Command & Conquer)

Permalänk
Medlem

Framtiden för Renegade (Command & Conquer)

En liten uppdatering från Totem Arts, utvecklarna av C&C Renegade X. Det enda skjutspelet jag återvänder till, år efter år och aldrig tröttnar på. Trots fullkomlig misshandel av EA Games under mer än ett årtionde så lever serien vidare hos oss fans, spelare och självständiga utvecklare.

Command & Conquer och dess gemenskap är som Kane. Vi kommer alltid tillbaka, starkare än någonsin.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Sötast

Huh, aldrig hört talas om X.
Interesting...
Kan inte vara direkt välkänt?

Permalänk
Medlem

@Allexz: 17 år gammalt.
Inte jättekänt nej men jag spelade det när jag var liten så jag får ju nostalgitrippar när jag ser det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Huh, aldrig hört talas om X.
Interesting...
Kan inte vara direkt välkänt?

Renegade X? Nej inte utanför gemenskapen. Det var ett enormt tryck när första publika betan släpptes för en massa år sedan, men tyvärr släpptes den för tidigt och var rejält buggig så det skrämde bort nykomlingar som annars hittade dit ifrån spelmedia.

Renegade X är ett 100% gratisspel gjort helt självständigt ifrån EA Games av fans. Det började som en mod till Unreal Tournament 3 men flyttade över till att bli ett helt självständigt spel baserat på Unreal Development Kit. Bara att komma att prova! Finns att ladda ned från https://renegade-x.com/ Aktivt på europeiska kvällar.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Sötast
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

@Allexz: 17 år gammalt.
Inte jättekänt nej men jag spelade det när jag var liten så jag får ju nostalgitrippar när jag ser det.

Hehe ja jo originalet spelade jag också såklart

Skrivet av NodCommander:

Renegade X? Nej inte utanför gemenskapen. Det var ett enormt tryck när första publika betan släpptes för en massa år sedan, men tyvärr släpptes den för tidigt och var rejält buggig så det skrämde bort nykomlingar som annars hittade dit ifrån spelmedia.

Renegade X är ett 100% gratisspel gjort helt självständigt ifrån EA Games av fans. Det började som en mod till Unreal Tournament 3 men flyttade över till att bli ett helt självständigt spel baserat på Unreal Development Kit. Bara att komma att prova! Finns att ladda ned från https://renegade-x.com/ Aktivt på europeiska kvällar.

Intressant!
Borde väl var hyfsad oro just nu då EA skall göra nystart på C&C serien eller? Så att de inte flaggar cease and desist dvs.

I övrigt så ska jag lätt ge det en chans!

Permalänk
Medlem

@Allexz Nix, dom har alltid haft grönt ljus från EA att köra på så länge de inte tjänar pengar på det. Dom får inte ens ta emot donationer, det enda som går är att donera till server ägarna för driftkostnader.

Nystarten ska ju dessutom göras av det gamla Westwood gänget hos Petroglyph där många anställda är riktiga fans av de olika projekten som gemenskapen har skapat genom åren. Kompositören bakom originaltitlarnas musik har dessutom komponerat låtar till flera olika projekt, dock inte Renegade X.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Sötast
Skrivet av NodCommander:

@Allexz Nix, dom har alltid haft grönt ljus från EA att köra på så länge de inte tjänar pengar på det. Dom får inte ens ta emot donationer, det enda som går är att donera till server ägarna för driftkostnader.

Nystarten ska ju dessutom göras av det gamla Westwood gänget hos Petroglyph där många anställda är riktiga fans av de olika projekten som gemenskapen har skapat genom åren. Kompositören bakom originaltitlarnas musik har dessutom komponerat låtar till flera olika projekt, dock inte Renegade X.

Skickades från m.sweclockers.com

Sweet!

Permalänk
Medlem

Inte direkt relaterat till "nyheten" i trådens början, men...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Kul att testa men inget för mig tyvärr!:)

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Renegade X: It's time you saw the future!

Skrivet av Havoc89:

18 years ago, today Command & Conquer Renegade was released to the public. It brought us millions of collected hours of multiplayer gameplay around the world. Even today, the original game still has an active player base. This game was so inspiring that we, Totem Arts, banded together to create a fan-made remake. Exactly 6 years ago, today the Renegade X Open Beta was launched to the public.

Today is a very special day indeed! So let's celebrate ... to mark the occasion, we figured we would share a little something about what we're up to next!

Commanders, get ready! It's time you saw the future, while you still have human eyes!

Jag är väldigt taggad på att dela med mig om vad som försiggår bakom kulisserna.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

All Data Points Acquired: Standby for Mission Briefing

Kan plötsligt inte redigera föregående inlägg längre, så ursäkta dubbelposten!

All Data Points Acquired: Standby for Mission Briefing

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841