Kan inte se fienden i Battlefield V

Permalänk
Medlem

Kan inte se fienden i Battlefield V

Jag har spelat Battlefield V i runt 5 timmar nu och blir fullständigt ägd. Kommer från BF3 där jag har några tusen timmar spelade och en KDr på omkring 2,5 så jag är ingen nybörjare, men såvida fiender inte springer ut framför en eller kommer rakt emot en så kan jag knappt märka av dom i BFV. Dom smälter in i bakgrunden och helt plötsligt märker man att någon börjar skjuta på en. Det verkar inte heller gå att spotta fiender så dom markeras.

I BF3 var spelkaraktärerna tydliga gentemot bakgrunden och genom att spotta dom med Q-tangenten så fick dom en orange ikon ovanför huvudet.

Går det att göra fiender mer tydliga på nåt sätt med grafikinställningarna, få dom att sticka ut mer från bakgrunden så man iaf har chansen att se dom innan dom börjar skjuta?

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av favouredhawk:

Jag har spelat Battlefield V i runt 5 timmar nu och blir fullständigt ägd. Kommer från BF3 där jag har några tusen timmar spelade och en KDr på omkring 2,5 så jag är ingen nybörjare, men såvida fiender inte springer ut framför en eller kommer rakt emot en så kan jag knappt märka av dom i BFV. Dom smälter in i bakgrunden och helt plötsligt märker man att någon börjar skjuta på en. Det verkar inte heller gå att spotta fiender så dom markeras.

I BF3 var spelkaraktärerna tydliga gentemot bakgrunden och genom att spotta dom med Q-tangenten så fick dom en orange ikon ovanför huvudet.

Går det att göra fiender mer tydliga på nåt sätt med grafikinställningarna, få dom att sticka ut mer från bakgrunden så man iaf har chansen att se dom innan dom börjar skjuta?