Permalänk
Medlem

Dela en brygga i Blender

Sitter och försöker rensa upp en 3D-scan i Blender. Är total nybörjare på detta eminenta program, startade det första gången för en timme sedan.

Det finns en del oönskade bryggor i modellen, som jag vill bryta upp. Det är inga som helst problem att reducera ner bryggan till en enda punkt, vilket rimligen borde vara bästa utgångspunkten för en delning, se bild:

Frågan är hur jag går tillväga sedan, för att splitta denna punkt i två som effektivt delar bryggan. Omöjligt att beskriva vettigt i text, men ni fattar nog precis vad jag vill åstadkomma

Hittar ungefär en miljard guider på nätet om att göra det motsatta, att skapa en brygga, men ingenting om att dela en befintlig dylik.

Inser förstås att det är mindre trivialt att dela en brygga än att skapa en ur ett funktionsmässigt perspektiv, då programmet måste göra antaganden vid en delning det inte behöver göra vid skapandet, men det kan väl ändå inte vara så att det inte går?

Någon som kan hjälpa mig med detta?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Har för mig att hotkeyn är V för att splitta edges och verts, testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

Har för mig att hotkeyn är V för att splitta edges och verts, testa

Hah, det var faktiskt inte svårare än så Markera skärningspunkten, trycka V.

Stort tack för hjälpen

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!