Är lanseringsdatum för Ryzen 3xxx serien redan i April???

Permalänk
Medlem

Är lanseringsdatum för Ryzen 3xxx serien redan i April???

Funderar på om pc-specs.com vet något som alla spekulerar om eller om jag helt missat detta??

Länk!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Hade varit fantastiskt, men får nog tas med en enorm skopa salt.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Ser ut som en ihopgissad sida, förmodligen hoppas man få besökare som Googlat.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Ser ut som en ihopgissad sida, förmodligen hoppas man få besökare som Googlat.

Kan vara men sidan i sig är seriös i övrigt och är tveksam om du kan googla dig till dessa länkar genom att söka på lanseringsdatum. Testade nämligen detta igår för att se om jag kunde hitta information om datumet någon annan stans. Om pc-spec ens fanns med bland resultaten så var det lååååångt ner där jag inte hittade det. Så dom har det inte som clickbait iaf. Men absolut kan det vara en gissning även om q2 eller q3 hade varit mer adekvat isf. Det var det specifika datumet jag reagerade på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Vore inte fel om 3600x får ett inbyggt vega 11 som det står specificerat där. Likadan gpu som i 2400g isf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Platshållare antagligen. Klockfrekvens i rubrikerna är inte helt konsekventa med klockfrekvenserna i tabellerna (3700X sticker ut).

Om det faktiskt blir inbyggd grafik och de angivna TDP:erna så blir det en 3600X för mig!

Permalänk
Medlem

Cache-minnena är helt klart fel också, de kommer garanterat variera med antalet kärnor. Så det är nog som sagt bara någon som gissat lite.

Permalänk
Medlem

Tror definitivt inte detta stämmer, utan att det är snarare maj/juni som gäller.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Jag har svårt att tro på den infon överhuvudtaget. jag atar den helt enkelt som fejkad info då de finns flera felaktigheter där. När AMD visade upp sina processorer under CES mässan för en månad sen så var de tal om processorer med 8 kärnor för AM4, inte något om nå 8-kärnig R5, 12 och 16-kärniga R7 modeller!

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HC-8315:

Jag har svårt att tro på den infon överhuvudtaget. jag atar den helt enkelt som fejkad info då de finns flera felaktigheter där. När AMD visade upp sina processorer under CES mässan för en månad sen så var de tal om processorer med 8 kärnor för AM4, inte något om nå 8-kärnig R5, 12 och 16-kärniga R7 modeller!

Just den processorn de visade på CES var 8-kärnig. AMD har fortfarande varken bekräftat eller förnekat alla rykten som florerar om 12- och 16-kärniga modeller. Lisa Su har försiktigt hintat om att det kommer modeller med fler kärnor på Twitter.

Med det sagt tror inte jag heller på den här sidan. Som ovan säger med cache-mängderna och dessutom har olåst multipel varit en av poängerna som AMD har tryckt på med Ryzen från början. Varför skulle de helt plötsligt börja låsa processorerna och samtidigt trycka in integrerad grafik?

Permalänk
Medlem

Den däre fake så det skriker om det. Hur får du in ett Navi 11 på den kiselplattan?
Det var tydligt att det var en I/O samt två platser för chiplets. Man kan säkert sätta på en CPU-chiplet och kombinera med en Navi-krets andra platsen. Men det blir långt senare och blir en APU likt 2400g osv.

Att det skulle komma till en 3700X är bara trams.
Jag blir extremt överraskad om något sådant skulle komma.
Jag tror heller inte att cache-värdena stämmer. Det är mer troligt med 16MB L3 per chiplet.
Så totalt för en 3700X med 12 cores (2 chiplets, ena med endast 4 cores, alt 6+6k) kommer ha 32MB L3 cache.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Medlem

Totalt fake. Står "Unlocked multiplier: No" på flera, vilket är helt sanslöst galet fel. AMD skulle göra sin trogna kundbas fly förbannade om de tog bort överklockning. Kommer inte hända. Aldrig i livet.

Sedan är frekvenserna också löjligt låga så där är en varningsklocka. Visst, det kan ju hända att de fått upp IPC med flera hundra procent och då klarar sig bra med lägre klocks, men det kommer inte hända. Aldrig i livet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrutto:

Den däre fake så det skriker om det. Hur får du in ett Navi 11 på den kiselplattan?
Det var tydligt att det var en I/O samt två platser för chiplets. Man kan säkert sätta på en CPU-chiplet och kombinera med en Navi-krets andra platsen. Men det blir långt senare och blir en APU likt 2400g osv.

Att det skulle komma till en 3700X är bara trams.
Jag blir extremt överraskad om något sådant skulle komma.
Jag tror heller inte att cache-värdena stämmer. Det är mer troligt med 16MB L3 per chiplet.
Så totalt för en 3700X med 12 cores (2 chiplets, ena med endast 4 cores, alt 6+6k) kommer ha 32MB L3 cache.

Skickades från m.sweclockers.com

Vart mest fundersam över att de preciserat alltifrån frekvenser/kärnor och lanseringsdatum. Vart också väldigt fundersam över syftet att sätta Navi på dessa prollar. Enda stället jag tidigare sett liknande info är från den sk "The AdoredTV leak" som hade en liknande lineup + lite till men som initialt också talade om en lansering i Januari -19. Bortsett från det, numera konstaterade felaktiga datumet, så finns en hel del att ifrågasätta även i denna lista....

Skrivet av Ozzed:

Totalt fake. Står "Unlocked multiplier: No" på flera, vilket är helt sanslöst galet fel. AMD skulle göra sin trogna kundbas fly förbannade om de tog bort överklockning. Kommer inte hända. Aldrig i livet.

Sedan är frekvenserna också löjligt låga så där är en varningsklocka. Visst, det kan ju hända att de fått upp IPC med flera hundra procent och då klarar sig bra med lägre klocks, men det kommer inte hända. Aldrig i livet.

Kan inte annat än att hålla med, men hittar man något skumt är det lika bra att fråga!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Har för mig AMD hintat om 2019-07-07 att de ska visa upp en 8c/16t igen, datumet 7/7 för 7nm

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av NcLr:

Vart mest fundersam över att de preciserat alltifrån frekvenser/kärnor och lanseringsdatum. Vart också väldigt fundersam över syftet att sätta Navi på dessa prollar. Enda stället jag tidigare sett liknande info är från den sk "The AdoredTV leak" som hade en liknande lineup + lite till men som initialt också talade om en lansering i Januari -19. Bortsett från det, numera konstaterade felaktiga datumet, så finns en hel del att ifrågasätta även i denna lista....
http://i67.tinypic.com/2wbtgd3.jpg

Det där har blivit en sådan där "säg det tillräckligt många gåner så är det sant"-grej. Han sa att de skulle presentera processoerna på CES, inte lansera, det är en milsvid skilnad. Känns som att folk mest skummar Adored's videos och sällan tittar på hela för att förstå vad det är han säger.

Sedan kan man väl tycka att det är skit samma eftersom lineupen varken blev presenterad eller lanserad under CES, men jag tycker ändå att det är hederligt att rätt skall vara rätt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Vi får hoppas 3000-serien innehåller en Navi krets, så den blir som en inbyggd APU+CPU.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Totalt fake. Står "Unlocked multiplier: No" på flera, vilket är helt sanslöst galet fel. AMD skulle göra sin trogna kundbas fly förbannade om de tog bort överklockning. Kommer inte hända. Aldrig i livet.

Sedan är frekvenserna också löjligt låga så där är en varningsklocka. Visst, det kan ju hända att de fått upp IPC med flera hundra procent och då klarar sig bra med lägre klocks, men det kommer inte hända. Aldrig i livet.

Men tänk om det nu blir såhär, inget att göra åt det då.
Bara köpa och vara glad.