Samsungs vikbara Galaxy Fold släpps den 3 maj – prislapp över 20 000 kronor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dumbullen:

En spontan tanke är att mindre telefoner, i synnerhet om de ska vara bezel-less också innebär mindre utrymme för hårdvara. Så en 5" bezel-less får leva med mindre batteri, sämre processor och gpu eftersom det finns mindre möjligheter för värmeavledning (som ju är ett problem även på flaggskeppen) och allt annat vad det drar med sig. Då måste man dra ner på prislappen och är inte längre lika intresserad av att sälja den, så då gimpas även säljande features.
Men ja, jag hade också gärna sett en mindre modell med flaggskeppsfeatures.

Blir dyrt att hänga upp saker på väggen, ingen fulspackling där för att fylla i gamla borrhål dessutom en ganska löjlig orsak till enormt ökad energiförbrukning, så tack och hej till energiklassningen fastigheten hade sen innan.

Du vet väl inte vilken energiförbrukning OLED tapeter kommer ha i framtiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Du vet väl inte vilken energiförbrukning OLED tapeter kommer ha i framtiden?

Nej men jag vet att det kommer vara betydligt mycket högre än färg eller tapet och vi kan inte gärna utgå från att vi krossat fysikens lagar till den grad att oledskärmar som täcker en helt hus innerväggar inte drar någon ström.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför ska folk kommentera att de är dyrt.

När har något banbrytande och nischande någonsin varit billigt.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Genierna som satt priserna har förmodligen tänkt att man ska köpa produkten nu och inte om några år. Det vi ser är den produkt som finns idag, med det pris som finns idag. Ser noll anledning att ha överseende med det för att det kan ändras "om några år".

På det glada 90-talet köpte farsan en Hem-pc genom jobbet som kostade 36.000kr över 3 år. Detta var han inte ensam om i Svedala heller för den delen. Ny teknik kostar alltid, men inte sagt att det är en bra investering. Datorn var ju helt utdaterad när den väl var betald och mycket bättre prylar fanns ute billigare. Samma sak med denna typ av produkt, eller för den delen de första platt-tv eller vad man nu vill. De första är dyra, sen kommer priserna snabbt ner. Detta går inte att jämföra med tex nvidias monopolpriser på gpus

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Inaktiv

@Ozzed: Det är en ny produktmodell som de introducerar, det är ej tänkt att denna ska sälja som smör utan Galaxy S10 är den produkt som är tänkt för den stora skaran.

Problemet med Samsung fold ser jag främst inte priset utan hur bra den blir och vad folk tror om utvecklingen.
Dessutom priset på 20 000kr är skattade pengar, där företag slipper moms och diverse skatter. Så det är en telefon kostar 2 dagar arbete och det ej dyrt att köpa in om man som företag vill anpassa sina lösningar för dessa mobiler.

Så vikbara telefoner kan floppa i början som smartphones, där det tog ca 10 år innan vanligt folk skaffade en smartphone. K
Jag tror att vikbara telefoner kommer ha en snabbare utveckling än så, men man får se...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Jag väntar tills man kan köpa skärmarna som målarfärg och rolla upp som man önskar.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, precis som schack-färgen i Kalle Ankas jul

Skrivet av RaZman:

Realistisk batteritid på 20 minuter.

Den innehåller ju TVÅ batterier på 4500 Mha styck. Alltså totalt 9000 mHa! Nej, den har betydligt längre realisiskt batteritid än 20 minuter

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Detta är framtiden för våra smartphones. Det som stör mig mest med de nya telefonerna är att de är stora. Att kunna vika ihop telefonen är ju perfekt. Lätt att hantera samtal och dyl i det lilla formatet, men konsumera media i det stora.

Men som många skriver, konceptet behöver mogna, vilket jag misstänker kommer att gå ganska fort nu när Samsung tagit steget och presenterat en vettig första produkt.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Helt galet hur sjuka priser, förvisso kan man förstå att, med så mycket extra kameror, större skärm, speciallösningar osv som man måste göra så är det en saftig peng att tillverka denna luren. Men vilken människa, förutom den med 6-siffrig månadslön möjligtvis, skulle betala för en såpass dyr telefon? Kommer ihåg när jag köpte en HTC för några år sedan och den kosta 6000kr, aldrig lagt så mycket pengar på en telefon varken innan eller efter det. Nu är det mellanklassen som kostar 6k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Haha, precis som schack-färgen i Kalle Ankas jul

Den innehåller ju TVÅ batterier på 4500 Mha styck. Alltså totalt 9000 mHa! Nej, den har betydligt längre realisiskt batteritid än 20 minuter

Inte styck, den har 4380mAh totalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Inte styck, den har 4380mAh totalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ah, jag som tolkade eventet fel! Men fortfarande är 4380mAh rätt stort, så min poäng kvarstår.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Då skall vi se hur lång tid det tar innan Apple börjar gnälla..........

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Kom igen nu. VIKBAR skärm. Och ni tycker prislappen är för hög? Produkten är inte tänkt till er som tycker att priset är för högt. Så enkelt är det faktiskt.

Tack, en person som ser det häftiga! Det är självklart att priset är skyhögt när det är en helt ny produkttyp som lanseras till konsumenter, det är första generationen av vikbara enheter! Det kommer bara bli bättre framöver.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2