Se SweClockers livesändning av Samsung Unpacked

Permalänk
Inaktiv

Svenska priser:

Källa: https://www.samsung.com/se/smartphones/galaxy-s10/buy/ , klicka på "VISA" under Klarna

Edit: @downup hann före

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Samsung 10+ 512gb : 13490 kr
Samsung 10+ 1tb : 17490 kr
Samsung 10 128gb: 9990 kr

.. jaja, billigare än vad Iphone var men fan en hel månadslön

Finns även Galaxy S10e för 8495 kr

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Nä nu orkade jag inte kolla mer det är ju ingen "kraft" i deras tal dom kommer upp lite halv sega och står helt stilla och säger saker som "revolutionary" stup i kvarten eller "worlds first". Trodde man skulle få lite mer entertainment så bortkastad tid för min del då jag följt sedan starten i soffan med sweclockers gänget och samsung representanterna.

Blir en OP 7 istället alternativt S10E. Lyssnade aldrig färdigt kommer dom ha hörlursuttag eller måste man ha adapter? Och när kommer det gå kringå 5 minuters begränsningen i 4K läge? Android är väl så pass uppdaterat nu att det borde gå.

Permalänk
Medlem

S10+ 128gb hade varit intressan, ska spara nu lite! Riktigt sugen på denna telefon

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Kakan1994:

undrar om dom kommer fortsätta med att skärmen går ut över kanten (edge)
vet inte hur många gången jag har råkat klicka på högersida av skärmen när jag sträcker tummen över för att klicka på vänstersida på min s9+

Den billigare varianten, S10e, har inte en sådan skärm.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Snusfri

Att dom inte lärt sig att de inte kan fortsätta med dessa sjuka överpriser.
När till och med Apple erkänt att priserna är för höga..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Samsung 10+ 512gb : 13490 kr
Samsung 10+ 1tb : 17490 kr
Samsung 10 128gb: 9990 kr

.. jaja, billigare än vad Iphone var men fan en hel månadslön

Men de har faxtids piffat upp den här modellen betydligt mer än steget mellan S8 och S9. Man får ju nu hyfsad kameror, kan redigera videos etc i mobilen. Som många andra trådar dagens mobiler blir bara mer och mer avancerade och kan ersätta fler grejer.

Samt gillar att de behåller 3.5mm uttaget

Skrivet av THB:

Att dom inte lärt sig att de inte kan fortsätta med dessa sjuka överpriser.
När till och med Apple erkänt att priserna är för höga..

Men de är fortfarande billigare än apple.

Och S10 är inte mycket dyrare än S9-serien när den släpptes och man får betydligt mer med den här serien än tidigare serien.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av techdude57:

Nä nu orkade jag inte kolla mer det är ju ingen "kraft" i deras tal dom kommer upp lite halv sega och står helt stilla och säger saker som "revolutionary" stup i kvarten eller "worlds first". Trodde man skulle få lite mer entertainment så bortkastad tid för min del då jag följt sedan starten i soffan med sweclockers gänget och samsung representanterna.

Blir en OP 7 istället alternativt S10E. Lyssnade aldrig färdigt kommer dom ha hörlursuttag eller måste man ha adapter? Och när kommer det gå kringå 5 minuters begränsningen i 4K läge? Android är väl så pass uppdaterat nu att det borde gå.

Hörlursuttaget är kvar iaf

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av techdude57:

Nä nu orkade jag inte kolla mer det är ju ingen "kraft" i deras tal dom kommer upp lite halv sega och står helt stilla och säger saker som "revolutionary" stup i kvarten eller "worlds first". Trodde man skulle få lite mer entertainment så bortkastad tid för min del då jag följt sedan starten i soffan med sweclockers gänget och samsung representanterna.

Blir en OP 7 istället alternativt S10E. Lyssnade aldrig färdigt kommer dom ha hörlursuttag eller måste man ha adapter? Och när kommer det gå kringå 5 minuters begränsningen i 4K läge? Android är väl så pass uppdaterat nu att det borde gå.

S8 och S9 kan man spela in 10min i taget med 4K. Men gissar på att de har den begränsningen för att dom filmerna slukar utrymme.

Samt är tvåa på den de behåller 3.5mm uttaget.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av Alling:

Den billigare varianten, S10e, har inte en sådan skärm.

mm varför kan dom inte släppa en high-end utan det med

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Samsung 10+ 1tb : 17490 kr

Min "nya" peugeot 107 med 8 tusen mil på mätaren kostade 15000kr.

ny teknik börjar bli jävligt dyrt. antar att dom fattar att grabbarna och flickorna som samlade några tusen till grafikkort och telefoner mm nu har riktiga löner men dom missar fortfarande en viktig aspekt även om man har råd = är det värt det?

när smartphones var nya tyckte jag det var kul att jailbreaka, byta roms mm och varje ny telefon gav ofta en trevligt lyft i prestanda som verkligen märktes. men idag så ringer jag och smsar och tar någon bild ibland och slösurfar runt lite och märker liten skillnad i prestanda om jag håller i en iphones 6,10 eller motsvarande samsung 6,10...
det kommer jag göra på en s10 också och för mig är det inte värt dom extra pengarna.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Nu kan folk börja smygfilma när telefonen ligger på ett skrivbord eller eller man bara håller den i handen med den smala sidan endast pekande framåt vilket gör den mycket svårare att upptäcka...
Tack Samsung.... Tack...

Update nu förstod jag hur de menade.

Permalänk
Medlem

Jag är nästan mest ute efter batteri, lite ruttet att endast + har 4000 mAh.
Och platt vore ju najs...

Permalänk
Medlem

Priserna kan höjas för att fler och fler spenderar mer tid med telefonen. Jag tillhör nog inte de mest extrema, men jag värderar ju en mobiltelefon mer idag än för 5 år sedan. Men om man inte gör det kan man ju vara glad över att det finns billiga alternativ med.

Jag tittar på företagsabonnemang och ser att Tele2/Telia har S10+ för ca 700 kr exkl. moms per månad. Det motsvarar ungefär 350 kr skattat av lönen. Det är ungefär hälften vad det kostar jämfört med om man vill köpa det som privatperson.

Jag hade ju inte kunnat rättfärdiga att betala 700 kr inkl. moms varje månad privat. Sjukt mycket pengar på 24 månader.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Min "nya" peugeot 107 med 8 tusen mil på mätaren kostade 15000kr.

ny teknik börjar bli jävligt dyrt. antar att dom fattar att grabbarna och flickorna som samlade några tusen till grafikkort och telefoner mm nu har riktiga löner men dom missar fortfarande en viktig aspekt även om man har råd = är det värt det?

när smartphones var nya tyckte jag det var kul att jailbreaka, byta roms mm och varje ny telefon gav ofta en trevligt lyft i prestanda som verkligen märktes. men idag så ringer jag och smsar och tar någon bild ibland och slösurfar runt lite och märker liten skillnad i prestanda om jag håller i en iphones 6,10 eller motsvarande samsung 6,10...
det kommer jag göra på en s10 också och för mig är det inte värt dom extra pengarna.

Tänker I samma riktning. Är det värt pengarna för det lilla teknikhopp som det numera innebär att uppgradera telefon?
Visst är der kul med ny mobbe eller grafikkort osv men tillverkarna verkar överlag ha tappat kontakten med verkligheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakan1994:

mm varför kan dom inte släppa en high-end utan det med

Håller med, blir så trött på att den med en vettig skärm så uppenbart är gimpad på alla andra features bara för att tvinga bort folk från den..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Nu kan folk börja smygfilma när telefonen ligger på ett skrivbord eller eller man bara håller den i handen med den smala sidan endast pekande framåt vilket gör den mycket svårare att upptäcka...
Tack Samsung.... Tack...

Vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muunkie:

Vad menar du?

Allt löste sig. Se ovan ;=)

Permalänk

Jag var på plats och ville bara säga; himla trevligt arr!
Var på förra årets unpacked i Samsungs butik på Kungsgatan. Lite low key så där, men trevlig personal och god mat.
Det här var var många gånger bättre, på alla sätt - tack Geeks AB!

PS. Att jag gick kvart över draghålet hade inte med evenemanget att göra.

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem

Var på plats, riktigt myspysevent, mer sådant!
Tack alla för en trevlig kväll

/Mr Ataritröja.

Permalänk
Medlem

Ett stort tack för evenemanget Geeks! Var orolig en stund då jag såg att Calle höll i tekniken

Permalänk

Wow. Hade varit jättekul att vara där o mingla
Mina frågor till samsung hade nog rört om vi skulle kunna få tillbaka IR, Temperaturmätare (ala GS4), och hur lång kvalitativ support man kan förvänta sig på en telefon för 17000kr. Man betalar ju inte 17000kr om vettiga androiduppdateringar upphör efter typ 1-2 år.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Skrivet av anon159643:

2002 köpte jag SE P800 med touchskärm, kamera, icq, mängder av appar och sedan dess har har det ej hänt så mycket mer än att skärmen har blivit större, mobilen lättare etc.

Det var tider det När du skrev icq, kom jag o tänka på operativsystemet den körde - Symbian i tappning UIQ (touchversionen av symbian).

Själv hade jag en motorola A920 från att den releasades nån gång i slutet år 2003, också UIQ, stor o tung, dålig batteritid - speciellt med 3G, men så sjukt häftig mobil på många sätt.
Älskade allt från "high res" färgskärm, kamera, mp3 o massa andra ljudformat (inkl amigamoduler), hörlursport, sd-minneskort, gps, riktig webbläsare, streaming av video o ljud, MASSVIS med nedladdningsbara appar, uppspelning av divx o andra videoformat med rätt app, riktig filemanager, alla häftiga dokument/officefunktioner, ritprogram, email, bildvisare, infraröd till tv'n, bluetooth, midi-ringsignaler, touchskärm med penna, och mycket mycket mer.

Bluejacking var kul också, att skicka dejting-annonser när man åkte buss. I kommunaltrafiken brukade jag massutskicka nått i stil med: "Galen råtta söker vild tös!" ...Sen satt man där o såg oskyldig ut när alla med aktiv bt lyfte lurarna för att läsa pop-up meddelandet.

Mycket av dessa funktioner är idag självklarheter, men snacka om att vara före sin tid, dessa UIQ telefoner.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lastninja:

Det var tider det När du skrev icq, kom jag o tänka på operativsystemet den körde - Symbian i tappning UIQ (touchversionen av symbian).

Själv hade jag en motorola A920 från att den releasades nån gång i slutet år 2003, också UIQ, stor o tung, dålig batteritid, men så sjukt häftig mobil på många sätt.
Älskade allt från "high res" färgskärm, kamera, mp3 o massa andra ljudformat (inkl amigamoduler), hörlursport, sd-minneskort, gps, riktig webbläsare, MASSVIS med nedladdningsbara appar, uppspelning av divx o andra videoformat med rätt app, riktig filemanager, alla häftiga dokument, bildvisare, infraröd till tv'n, bluetooth, midi-ringsignaler, touchskärm med penna, och mycket mycket mer.

Bluejacking var kul också, att skicka dejting-annonser när man åkte buss. I kommunaltrafiken brukade jag massutskicka nått i stil med: "Galen råtta söker vild tös!" ...Sen satt man där o såg oskyldig ut när alla med aktiv bt lyfte lurarna för att läsa pop-up meddelandet.

Mycket av dessa funktioner är idag självklarheter, men snacka om att vara före sin tid, dessa UIQ telefoner.

Exakt. Och det är därför jag stör mig så mycket på att gruppen Early Majority hela tiden säger att iPhone var först med detta.
Det iPhone gjorde var att göra smartphones så bra så att det blev något för den stora gruppen att sukta över, innan var det inte ens alla som skulle vilja ha en smartphone om de så tvingades att använda den varje dag.

Lite samma sak tror jag gäller de vikbara telefonerna, det kommer inte bli någon hit som säljs i x -antal miljoner första året. Precis som de första smartphone med toucth inte heller blev en hit. Men det går att se att det snart kan bli riktigt stor.

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Exakt. Och det är därför jag stör mig så mycket på att gruppen Early Majority hela tiden säger att iPhone var först med detta.
Det iPhone gjorde var att göra smartphones så bra så att det blev något för den stora gruppen att sukta över, innan var det inte ens alla som skulle vilja ha en smartphone om de så tvingades att använda den varje dag.

Lite samma sak tror jag gäller de vikbara telefonerna, det kommer inte bli någon hit som säljs i x -antal miljoner första året. Precis som de första smartphone med toucth inte heller blev en hit. Men det går att se att det snart kan bli riktigt stor.

Jomen precis. Rent spontant vill jag inte bära runt på 200-300g telefon i fickan, men i framtiden kanske man hamnar på en vikt o storlek som den stora massan är beredd att annamma.

Och ja, Det var jättephånigt när apple försökte ta åt sig äran för både det ena o det andra.
Det enda nya dom egentligen bjöd på var multi touch/kapacitiv skärm i mobiler. Sen så hade dom i övrigt en trevlig telefonstorlek, ovanligt snabb prestanda i alla program o UI, och väldigt väl implementerad grafikacceleration som inte minst syntes i skrollning o inzoomning/utzoomning i olika appar.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk

2:11:09 hahahaha
Hans Vestberg - Verizon's CEO. Jag undrade om han var född i USA med svenskt ursprung, men det besvarades några sekunder längre in... Mer svengelsk brytning får man leta efter... hahaha
Helt klart den mest energiska pricken i detta arrangemang

"Just stej tjun!"

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av lastninja:

2:11:09 hahahaha
Hans Vestberg - Verizon's CEO. Jag undrade om han var född i USA med svenskt ursprung, men det besvarades några sekunder längre in... Mer svengelsk brytning får man leta efter... hahaha
Helt klart den mest energiska pricken i detta arrangemang

Han var VD för Ericsson typ 2010-2016 (?), så ganska välbekant figur i telesammanhang ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Han var VD för Ericsson typ 2010-2016 (?), så ganska välbekant figur i telesammanhang ändå.

Haha, det var tusan.
Han påminner mig f.ö. oxå lite om eran egen @Laxpudding. En Thomas på steroider, och en lika stereotypisk ledare för gruppträning. Dom två borde starta ett spinningklass-duoteam på SATS. Det skulle säkerligen bli en succe!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!