Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Samsungs telefon Galaxy Fold med hopvikbar skärm hittar ut på webben

Samsungs telefon Galaxy Fold med hopvikbar skärm hittar ut på webben

Inför kvällens evenemang hittar nu bilder på Samsung Galaxy Fold ut på webben. Det handlar om den länge omtalade modellen med hopvikbar skärm.

Läs hela artikeln här

Frågan är hur lätt det är att böja den för mycket:O

Skickades från m.sweclockers.com

Vad händer med skärmen när du vikt den några tusen gånger ? har dåliga erfarenheter av kablage som viks fram och tillbaka.

"...till priset av två telefoner."

Skrivet av mr_sQuinty:

Vad händer med skärmen när du vikt den några tusen gånger ? har dåliga erfarenheter av kablage som viks fram och tillbaka.

Det kallar för planerande åldrande och det betyder att det blir mer pengar till Samsung när de köper en ny.

Nå de har självklart testat och vikt dessa mobiler ett antal gånger. Det jag är orolig för är all kombinerade påfrestningar som man gör. De bör satsa så bra så att telefonen håller i minst 2år, efter dessa 2år så får personer som vill vara först vara bredda på att köpa en ny.

Det som mets förvånar mig är att jag har hört kl 20.00. Men visar de kanske Galaxy Fold innan Galaxy S10?

Jag kan nog tänka mig att använda en mobil med vikbar skärm. Har inget principiellt mot idén. Om det funkar bra dvs.
Men jag är inge vidare lockad att betala extra för det.
Halvering i pris på Samsungs toppmodeller lockar mig bra mycket mer :).

Så jag lär väl inte bli early adopter på den pucken hehe.

Skrivet av anon159643:

Det som mets förvånar mig är att jag har hört kl 20.00. Men visar de kanske Galaxy Fold innan Galaxy S10?

Kl. 20 ska det vara. Det här med tidszoner...

var kan man se eventet live?

liveströmmas det ens?

Galaxy Fold...förväntad prislapp = 15 papp?

Rätt fräckt ser det ut att vara får jag erkänna. Ska bli intressant detta.
Undra ifall man måste vika upp telefonen för att kunna svara i telefon.
På frågan "Skulle du kunna tänka dig att använda en sån?" så är det inget jag idag behöver, snarare tvärtom, dvs en mindre telefon. Men en fold mini kanske? Det vore häftigt. Eller en vikbar surfplatta skulle kunna vara praktisk.

Skrivet av Fatmajk:

Galaxy Fold...förväntad prislapp = 15 papp?

Läst allt från 1700-2200$ så 15 lök är nog en lite väl låg gissning
Detta är ju en helt ny produkt så det känns som att Samsung nog kan ta i lite här, dock hoppas jag att konkurrenternas telefoner blir billigare.

Tror ni att den får stöd för Folding @ Home?

Hade gärna haft en som i fickan blir mindre än den oneplus 5 jag har nu. Gärna en som blir runt 5.6" utvecklad men jag antar att marknaden kommer ta det till 2x5" så man får en 10" telefon.. Det är i alla fall jag måttligt intresserad av.

Ser inte för egen del nått behov av en sån här, har inga problem med att använda eller bära dagens stora telefoner i fickan, sen så tror jag inte att en vikbar skärm kommer hålla lika länge som en vanlig.

Misstänker att dessa vikbara kommer utvecklad kommer vara ett steg upp storleksmässigt typ över 7" troligen 8-9" blir nog ända fördelen en sån här telefon har, stor utvecklad, ganska liten och kompakt ihopfälld

Skrivet av raQblad:

Tror ni att den får stöd för Folding @ Home?

Sony utvecklade ju en android app för det den kanske finns kvar men osäker på om den krävde en Sony telefon.

Min nästa mobil kommer att vara en traditionell smartphone, den köper jag nog nästa Black Friday/januarirea, troligtvis en S10 som vid den tidpunkten förhoppningsvis går att hitta för ~5000kr (ifall man ska lita på pristrenden på S8/S9).

Men mobilen efter det kommer bli en foldable. Gillar konceptet. En vanlig mobil till vardags, men som kan vikas upp, när man t.ex. ska läsa en e-book eller liknande. Då är vi väl inne på generation 3 av foldables och har blivit av med de flesta barnsjukdomar.

Coolt att det fungerar, och man kanske kan hitta framtida användningsområden för själva tekniken. Men jag ser inte vad den är till för på en mobil, hmm kanske om man rör sig mycket och har den i jeansfickan? haha!

Skrivet av jOnÄTÄn:

Sony utvecklade ju en android app för det den kanske finns kvar men osäker på om den krävde en Sony telefon.

Tror du missade skämtet

~21 000 kr? som hittat.

Frågan, som en del ställer sig, behöver vi verkligen större skärm?
...eller får vi nu också en mobil med inbyggt munspel!?

Möjligheterna är oändliga.

Får se om den blir bättre än den första vikbara som Kinesiska Royole släppte.
https://techcrunch.com/2019/01/08/the-worlds-first-foldable-p...

Dubbel tjocklek, dubbelt pris.

Ser lite ut som att det är två skärmar då förstår jag inte poängen med den man vill ju inte ha ett svart sträck mitt i filmen man kollar på tillexem...

Skrivet av Oskar80:

Ser lite ut som att det är två skärmar då förstår jag inte poängen med den man vill ju inte ha ett svart sträck mitt i filmen man kollar på tillexem...

Det är en vikbar SKÄRM, det vill säga inte 2 skärmar bredvid varandra.

Gen 1 got folk! Jag ser även jag med nyfikenhet på vad de kommer hitta på men själv kommer jag inte vara snabb på några sånna här modeller. 1, Android kommer nog behöva tid att bli klockrent på en vikbar telefon funktionsmässigt. 2, vi har inte en aning om hur slitaget vid vecket kommer bete sig över tid.

Skrivet av KingCobra:

Det är en vikbar SKÄRM, det vill säga inte 2 skärmar bredvid varandra.

Ser fortfarande ut som att den lider av ett svart sträck i mitten

Känns inte som detta är något som har något speciellt användningsområde enligt mig.
Vill man ha större bild så har man en annan enhet som är anpassad för det och förmodligen fungerar bättre med, t.ex. en laptop eller surfplatta.

Det kommer ju inte hjälpa för dom som vill titta film eller liknande med eftersom aspect ration förmodligen (jag vet ju inte så kan inte vara helt säker) är som 2 st telefoner bredvid varandra vilket skapar exakt samma stor bild som tidigare fast med väldigt feta black borders.

Kanske någon annan som har koll på hur det kan användas på något bra sätt?

Blir nog samma pristrend som VR, dvs dom första enheterna som hittar ut är dyra. Så vill man inte lägga ut (vad jag gissar på i alla fall) priset av 3st telefoner för ungefär 7000:- så blir det tyvärr att invänta åtminstone generation 2 eller mer troligt 3 innan priserna är någorlunda humana.
Tidiga rykten har ju pekat på ett pris över 20k för denna, men vi får väl snart se huruvida det stämmer eller ej.

Skrivet av ggalaxyy:

liveströmmas det ens?

@ggalaxyy: https://youtu.be/ISjiJQGJ72o

Skrivet av mr_sQuinty:

Exakt min tanke oxå, alla material blir utmattande vid böjning, eller ska de köra gångjärn ala 90-talet...

Skrivet av ggalaxyy:

liveströmmas det ens?

Även Sweclockers kommer Live-sända har jag för mig.