Permalänk
Medlem

Moderkortsmontering

Hej!

Köpte ny dator idag, chassit jag köpte följde det bara med 1 distans. Det är ett Corsair Carbide 275R Black TG.
Tillsammans med ett z390 moderkort.

Ska det bara vara 1 distans och hur ska jag montera den på chassit då?

Tack.

Permalänk
Medlem

@Flp-w: Är du helt säker på att distanserna inte redan är monterade då? Nu har jag inte ett sådant chassi men låter konstigt att inte få med distanser över huvud taget.

Permalänk
Hedersmedlem

Du får garanterat med distanser, antingen förmonterade eller så ligger de i en liten påse som du inte har hittat än.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om det chassit kör samma upplägg som andra Corsair-chassin jag sett så är distanserna redan förmonterade, och den enskilda distansen du fick med är antagligen bara en extra.

Permalänk
Medlem

Enligt manualen så medföljer 1 st distans. De andra sitter garanterat förmonterade i chassit.
https://www.corsair.com/corsairmedia/sys_master/productconten...

Permalänk
Medlem

Kollade nu och det verkar som att de är förmonterade, skyller på att det är helg! Tack alla

Nu till nästa fråga, finns inte 9 hål i moderkortet för att montera på alla distanser. Ska man skriva bort distanserna eller hur tänker dom där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

DU måste självklart ta bort dem så de inte kortsluter.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Ta bort distanser som inte passar med moderkortet.

Använd bara de hålen som passar.

Permalänk
Medlem

Om det sitter distanser under moderkortet där det inte finns skruvhål så måste du så klart ta bort dem, men det är osannolikt att så är fallet. Mer sannolikt är att moderkortet är mindre än ytan som distanserna täcker, d.v.s. att några av distanserna sitter utanför moderkortet. Då är det bättre att bara lämna dem kvar, så slipper du tappa bort dem.