Permalänk
Medlem

X58 moderkort och CPU:er

Hej!

Kollar intresset på dessa moderkort och CPU:er

ASUS P6X58D Premium
Gigabyte GA-X58A-UD3R Rev 2.0

ASUS-kortet har jag köpt nytt och till denna finns originalkartong och alla tillbehör kvar.
Gigabyte-kortet har jag köpt begagnat och är helt utan tillbehör.

Jag har också två CPU:er Intel i7 920 och Intel i7 960.

Båda två systemen har fungerat bra tidigare, men nu när jag plockat fram dem för att testa så kan jag inte få igång något av systemen. Jag har testat med CMOS Reset, både genom knapp och genom att ta ur batteriet, men inget tycks hjälpa. På ASUS-brädan så lyser knapparna för Power och Reset, men fläktarna hoppar bara till när man trycker på start. Gigabyte-brädan hoppar igång direkt man sätter till ström och här snurrar fläktar o.s.v. men det blir ingen POST.

Alltihop är därför att anses som defekt.

Jag har också en CPU-fläkt från Intel som följde med en i7:a en gång i tiden.

Jag tror inte att det finns så mycket värde i detta, men någon kanske vill pilla? Jag skulle tro att moderkorten har gett upp så kanske någon vill ha CPU:erna att testa med?

Anmäl gärna intresse i tråden. Jag kan skicka grejorna om mottagaren betalar frakt.
Det går bra att hämta upp i Kållered strax söder om Göteborg efter arbetstid eller utanför mitt jobb på vardagar.

mvh Mikael

Läs hela annonsen här

Permalänk

200 + frakt

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Testpilot

Du har inte lust att ladda upp en bild på sockeln för respektive moderkort? Tänkte att det låter som att någon pin är böjd eller att det ligger typ smuts som gör att dom inte får kontakt som dom ska.

Kan iaf vara intresserad

//Yatagarasu

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

250kr plus frakt😊

Visa signatur

PC : SSUPD Meshiliocious Mesh Edition - 13600k - 32Gb 6200mhz DDR5 - 2x 2tb kingston m.2 - Asus ProArt RTX 4080 Super 16Gb - Asus ROG Strix LC II 280mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Du har inte lust att ladda upp en bild på sockeln för respektive moderkort? Tänkte att det låter som att någon pin är böjd eller att det ligger typ smuts som gör att dom inte får kontakt som dom ska.

Kan iaf vara intresserad

//Yatagarasu

Hej!

Det kan jag absolut göra under eftermiddagen.

Jag glömde att skriva att jag har även bytt plats på CPU:erna utan någon förändring och att samma CPU som tidigare fungerat inte fungerar längre och det får mig att tro att det är moderkortet som har givit upp.

mvh Mikael

Permalänk
Medlem

@MickeBoy: 300kr + frakt!

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk

350 + frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Apple MacBook Pro 13" 2012 | Apple iPad Air 2013

Permalänk
Medlem

Uppdaterat med bilder på respektive sockel.

Visst är det så att en pinne är böjd på Gigabyte-brädan.

Sedan trodde jag först att en pinne hade lossnat från ASUS-kortet. Det ser ut så uppe till höger och på bilden på Gigabyte-kortet så är det omöjligt att se. Men jag gick och tittade igen och det ser så ut på Gigabyte-kortet också, så därför tror jag att ASUS-kortet har alla pinnar på rätt ställe.

Permalänk
Medlem

@MickeBoy: 400kr + frakt för allt!

Visa signatur

If it works, it works.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morronrost:

@MickeBoy: 400kr + frakt för allt!

Jag avslutar det här och ser det som ett vinnande bud.

Skickar PM för detaljer.

Mvh Mikael