Supermicro satsar på moderkort för konsumenter under 2019

Permalänk
Melding Plague

Supermicro satsar på moderkort för konsumenter under 2019

Servermarknadens Supermicro ska återigen börja satsa på moderkort för vanliga konsumenter, där fokus ska ligga på hög kvalitet och stöd för nya tekniker och gränssnitt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Känns som att de åtminstone vet hur man gör bra moderkort, sen får man väl bara se hur konkurrenskraftiga de blir med UEFI och andra konsumentfunktioner

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Mer konkurrens är alltid bra. Kanske man kan få ett lite bättre kort för mindre pengar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Fick vi inte höra samma sak för några år sedan och sedan hände inget?

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

gief m-itx med minst 2.5GBE

Permalänk
Medlem

Ge oss lite schyssta ws kort för konsument!

Mycket I/O, 10Gbit och rena kort utan massa bling bling.

Permalänk
Avstängd

Sitter med över 7 Supermicro moderkort så jag tro på dom.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Oh får hoppas på ytterliggare en i en skara av få som kanske vågar sig på 10GbE och inte en jädra massa LED

Permalänk
Medlem

Brädor med OOB mgmt, fräsigare NIC's och skippa alla LED och OC-grejor

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Rätt bra kvalitet på dom va?

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av serverfel:

Rätt bra kvalitet på dom va?

Smarriga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Please gör bara för guds skull inget för gamigt eller rgbigt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ge mig gröna moderkort utan massa trams <3

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Länk nedan för deras nuvarande utbud. Formfaktor från mITX och uppåt.

https://www.supermicro.com/products/nfo/gaming.cfm

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Rekordmedlem

Då kanske det äntligen kommer stilrena moderkort för vuxna som inte vill veta av de som ser ut leksaksvapen som blinkar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv

Gillar vitt moderkort/grafikkort utan bling. Nr 2 grönt moderkort : )

Skrivet av Kattus:

Ge mig gröna moderkort utan massa trams <3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

trevliga nyheter! Ser gärna en satsning på stabila och bra kort där fokus är annat än spelande. Det börjar bli tröttsamt att alla produkter på marknaden säljs med gaming som enda argument.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd

Släpper dom kort massa bling bling lysdioder och ammunitions-formade kylflänsar så lär dom iaf inte locka mig från Asus, Gigabyte, MSI eller övriga tillverkare.

Släpper dom med coreboot så vinner dom över mig.

Permalänk
Medlem

Man får även hoppas att de fått bort spionchippen.

kinesiska-spioner-uppges-ha-installerat-gomda-kretsar-i-supermicros-moderkort

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av superegg:

Sitter med över 7 Supermicro moderkort så jag tro på dom.

Vad gör du med så många servrar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Alla inblandade företag har dementerat detta och dessutom fick ju Bloomberg skit åt sitt håll för att sprida så kallat fake news.
Frågan är om det ligger någon sanning i det hela eller om det verkligen är skitsnack.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Radeon RX:

Vad gör du med så många servrar?

Skickades från m.sweclockers.com

Har tre moderkort som inte används än, och dom andra är pfsense, esxi01, esxi02, FreeNAS.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Alla inblandade företag har dementerat detta och dessutom fick ju Bloomberg skit åt sitt håll för att sprida så kallat fake news.
Frågan är om det ligger någon sanning i det hela eller om det verkligen är skitsnack.

Lyssnade på Wendell från Level1, hans analys om att det är så mycket enklare att bara modifiera nätverkskortet eller annat än de påstådda metoden från bloomberg. Men man vet aldrig.

Hursom hoppas på att supermicro gör grymma threadripper moderkort! Kanske blir mitt första supermicro då
Rykten är att TR kan komma i dual socket modell också

Permalänk
Skrivet av yugurt:

Ge oss lite schyssta ws kort för konsument!

Mycket I/O, 10Gbit och rena kort utan massa bling bling.

Det tråkiga är ju att om det är gamingmarknaden man vill åt så är det bling-bling som räknas, mer än vad faktisk byggkvalitet gör. Så bling-bling lär vi få se. Men det är ju ändå Supermicro, så jag tvivlar inte på att brädorna kommer hålla hög kvalitet oavsett bling-bling.

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Inte övertygad. Det känns mer sannolikt att det mynnar ut i extremt avskalade sniklösningar i form av värdelösa ljudkretsar och grovt underdimensionerade strömförsörjningar tillsammans med tveksamma BIOS (UEFI för den moderne mänskan, antar jag).

Permalänk
Avstängd

Ett stabilt och ren WS bräda vore "NICE"

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Calathea:

Inte övertygad. Det känns mer sannolikt att det mynnar ut i extremt avskalade sniklösningar i form av värdelösa ljudkretsar och grovt underdimensionerade strömförsörjningar tillsammans med tveksamma BIOS (UEFI för den moderne mänskan, antar jag).

Det är väl ändå inte så troligt att en tillverkare som normalt sett gör de bästa servermoderkorten underdimensionerar och gör instabila lösningar, de skulle ju begå självmord om de skamfilar sitt varumärke på det sättet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Men nu har ju alla Intel moderkort från 2006 Intel ME i sig vilket är ett spion chip vad Intel än hävdar. Den kör ett operativsystem Minix OS som är igång hela tiden och har tillgång till all hårdvara på datorn även när datorn är avstängd.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de börjar tillverka ett miniATX-kort med Ryzen 2500U (2200U är nog lite för slö), eller kanske en liten barebone med denna processor ala Intels NUC. Varför gör ingen det? Jag hade i alla fall blivit riktigt sugen.. Är processorerna för dyra kanske? Det hade kunnat bli en klockren NUC-dräpare.

Permalänk
Medlem

Skulle gärna återse Tyan på konsumentmarknaden med..

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb