Höjning av kemikalieskatt på elektronik 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Avsäljning av företag, patent, kommunaltrafik, sprit, volvo, saab, ericssons mobiltelefonsdivision, telekom, m.m. räknas väl även det in i "större export". Det är saker som kan stå oss väldigt dyrt i längden. Engångsförsäljningar av typiska i-lands resurser som infrastruktur, företag och patent är ett väldigt skadligt sätt att uppehålla bytesbalanser, och det slår ner Sverige på knäna till nya härskare.

Du kan inte hålla uppe bytesbalansen med nedläggningar. Volvo Personvagnar exporterar massor bilar, Volvo-gruppen massor anläggningsmaskiner, Scania massor lastbilar och bussar och även om de flesta hade avskedats innan Ericsson drog sig ur så har Sony Mobile ca 1200 anställda i Sverige och utvecklar fortfarande telefoner. För bytesbalansens del är det inte intressant att de mesta stora företag är ägda av utländska intressen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon190792:

Man jag ju undra vad dom tänker med...

Jag köper redan delar från danska https://www.computersalg.se/ , varför ska jag köpa nått som är dyrare här i sverige när jag får det billigare, och det blir en del pengar när man slår ihop allting.

Och nu ska dom alltså göra allting mer dyrt? vad händer med detta land, hur kan inkompetenta människor sitta på en så hög maktposition. Allt det politikerna sen lång tid tillbaka har lyckats med, är att köra landet ner i skiten.

Det känns som att det är bra business att bli politiker i sverige. Kommer in, tjänar storkovan på skattemedel och sen lämnar. Behöver inte ens utbildning.

Och när man misslyckas hamnar man på MSB eller får en andra chans. Fyfan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd låst*

Den här tråden har gjort sitt nu.