Hearts of Iron IV:s nya expansion Man the Guns ger skeppsdesigner, simulation av bränsle och mycket mer!

Permalänk
Entusiast

Hearts of Iron IV:s nya expansion Man the Guns ger skeppsdesigner, simulation av bränsle och mycket mer!

Obs: Har vi några spelsugna här på SweClockers vore det superkul att försöka smälla upp ett lag som kan spela lite ihop, eller mot varandra! En kul funktion är att flera kan spela som samma land

Få spel är så pass nördiga som Paradox speltitlar. Här återfinns spel som incest-festen Crusader Kings II, renässansens Europa Universalis, rymdäventyret Stellaris och inte minst Hearts of Iron. I sistnämnda får spelare ta rollen av valfritt land under en av världshistoriens mest avgörande ögonblick – andra världskriget.

Titeln tar vid under 1936, vilket ger spelare några år att förbereda industri, allianser och försvar (eller attackstyrkor) innan världen börjar falla samman. Spelet har kommit en bit på vägen sedan lanseringen på årsdagen för D-dagen 6 juni 2016, med flera expansioner och uppdateringar med förbättringar. Nu har det blivit dags för expansionen Man the Guns, vilken nyligen fick lanseringsdatumet 28 februari.

Undertecknad är supertagg, men kanske inte av expansionens huvudfokus. Nytt är en skeppsdesigner som låter spelare designa hangarfartyg, u-båtar och slagskepp efter egen smak. Ska du bepansra skeppen till tänderna, eller är stora flygdäck viktigare för att sänka fiendens flottor? Fokusträdet för USA inkluderar nu spännande vägar för inbördeskrig där spelaren kan ta kontroll över sydstaterna, eller varför inte enas ideologiskt med Sovjet eller Nazityskland?

Personligen är jag mest taggad på tre saker, bränslesimuleringen som kommer i gratisuppdateringen, möjligheten att öva med sina flygflottiljer innan krig samt det nya forskningssystemet som gör att erfarenhet från strider kan korta ned forskningstiden. Sistnämnda då jag tenderar att samla ihop en gnutta poäng från mitt eviga krigande

Bränslet har ju varit en nagel i ögat sedan lansering, där denna blev en abstraktion som införlivades i produktionssystemet. Du behövde alltså olja för att producera ett flygplan, men väl i drift var det 100 % miljövänligt och drog ingen soppa. Fantastiskt!

Nu är det slut på det i och med att alla aktiva truppformationer som innehåller fordon kommer behöva olja för att drivas. Det kommer ge en helt annan strategisk känsla till spelet tror jag, och verkligen sätta press på axelmakterna som saknar stora oljetillgångar.

Nu ska jag inte pladdra på mer, ni som hittar hit får gärna dela vad ni tror om framtiden för HoI och om denna expansion med tillhörande uppdatering. All info finns på spelets wikisida, saxar in huvudpunkterna!

Expansion features:

  • Major Alternate Paths: Revive the Old Confederacy as the United States and provoke a new civil war, or hasten decolonization of the British Empire.

  • Ship Design: Research new components and refit older vessels to take advantage of new knowledge. Outfit your submarines with snorkels or improved stealth.

  • Admiral Traits and Skills: Tailor and level up your Admirals with new traits and skills.

  • Governments in Exile: Welcome a government in exile to your democracy, boosting their legitimacy in return for more manpower and elite troops fighting to free their homeland.

  • Other National Focuses: New national focuses for The Netherlands and Mexico.

  • Naval Mines: Protect your coasts from invasion or assault with anti-ship mines, or clear a path through enemy mines before you make the big push.

  • Shipping route controls: plot new routes for your shipping and navies by marking areas you want to avoid.

  • Naval Treaties: Struggle to keep the peace by following internationally agreed upon rules, or creatively defy the world consensus by exceeding your limits.

  • Amphibious Landing Vehicles: Add power to your beach landing by researching and producing specialized combat vehicles for your marines.

  • New Music: Original music composed specifically for the Man the Guns expansion.

Free features:

  • Fuel - a new resource that mechanical units consume.

  • Many new tags added and with them also changes to the map - more States in places like west Africa, and more accurate States like East Bengal/Bangladesh

  • Different types of naval terrain, that can modify naval combat in different regions.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrAdde:

..och verkligen sätta press på axelmakterna som saknar stora oljetillgångar.

Inga bekymmer. Den norpar man åt sig i Kaukasus!

Jag spelar själv en massa Hearts of Iron IV med BlackIce-modden. Har aldrig försökt mig på att spela i multiplayer då jag behöver massor med tid på mig för att kunna spela och är grymt stresskänslig och pausnödig när storkriget är ett faktum Är det möjligt att pausa i multiplayer?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Überklass:

Inga bekymmer. Den norpar man åt sig i Kaukasus!

Jag spelar själv en massa Hearts of Iron IV med BlackIce-modden. Har aldrig försökt mig på att spela i multiplayer då jag behöver massor med tid på mig för att kunna spela och är grymt stresskänslig och pausnödig när storkriget är ett faktum Är det möjligt att pausa i multiplayer?

Absolut, men kör med Expert AI-modden och brukar nog inte rulla in i Kaukasus förrän 43 någon gång. Behöver BF 109:or och stridsvagnar i massor innan det!

BlackIce har jag tittat på men det ser så otroligt pilligt ut Det går att pausa i multiplayer och det är inget konstigt i sig, brukar själv behöva pausa ibland för att fundera och rita om planer. Skall sägas att jag inte heller spelat något online mer eller mindre, men det är bara för att jag inte haft någon rolig att spela med hehe.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Finns det någon bra guide för hur det nya stridssystemet till havs funkar nu? Mycket som är oklart för mig, exempelvis light vs heavy dmg osv

Skickades från m.sweclockers.com