Quiz: Spelutvecklaren Blizzard

Quiz: Spelutvecklaren Blizzard

I veckans quiz gräver vi fram spelkunskaperna och tar sikte på utvecklaren Blizzard Entertainment, med frågor om såväl Diablo som Starcraft och Warcraft.

Läs hela artikeln här

Attans, 7/10! Är torsk på det mesta Diablo, Starcraft och Warcraft, har även spelat en hel del The Lost Vikings på SNES som liten. Men företagshistoria var inte min starka sida.

7/10, mestadels chansningar. Har endast spelat Starcraft, så nöjd får jag vara!

8/10
man kan inte torska på frågor om Blizzard om man är en spelnörd.

6/10 två slarvfel

3/10. Riktigt besviken på mig själv😁🤣😂

8 av 10, men gissade 2 och 2 andra var uteslutningsmetod

Skrivet av Jacob:

Attans, 7/10! Är torsk på det mesta Diablo, Starcraft och Warcraft, har även spelat en hel del The Lost Vikings på SNES som liten. Men företagshistoria var inte min starka sida.

9/10. 💪

2/10. Misstänker att det speglar det faktum att senaste Blizzard-spelet jag spelade var Warcraft III. Som släpptes 17 år sedan. 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av emilakered:

9/10. 💪

Uppenbart fusk!

3/10, gissade ock på allt :P. #nollkoll

3/10 rätt, Blizzards spel har aldrig tilltalat mig.

3/10

8/10, RPM racing och starcraft fusk hade jag absolut noll koll på.

8/10, men sista var mest något jag fick för mig hade hört.. inte något jag visste

7/10 gissade på mycket. Har nästan bara spelat WOW och OW.

Eftersom den nionde frågan uppenbarligen uppmuntrar till fusk, började jag om och fick 10 av 10! Beat it!

6/10, slutade spela deras spel efter D2/WC 1 & 2/SC så kanske därför.

Senast redigerat 2019-02-08 14:19

7/10 Racing spelet, Diablo världen samt SC2 fusket

3/10
Du har lite koll på Blizzard och deras historia, men det är inga kunskaper att skryta med.

5/10.
Fel på varenda titel som var innan Diablo mer eller mindre, kan inte något om Blizzard innan dom var Blizzard - Roligt nog kunde jag namnet på Vikingarna dock

Märks att man är för ung för att hänga med på <+90-tals titlarna och företagen men ändå lyckas man känna sig lastgammal som klagar på "ungarna" och hur dom är klistrade framför sociala medier så som Instagram och Snapchat som om det vore Second Life

2/9 gissningar
3/10 totalt

Skrivet av zetari:

7/10 Racing spelet, Diablo världen samt SC2 fusket

Hade precis samma som du 😁

8/10 - Fick fel på RPM Racing och Overwatch-hjälten

5/10

Skäms på mig!
5/10 är för lågt.
Hem och spela med mig!!!

SweC: Tack för ett mycket underhållande Quiz!

Tråkiga frågor. Inte mycket om starcraft och Warcraft.

10/10 med hjälp av källkoden

Är mest nöjd att jag kunde vikingarnas namn redan innan jag läste svarsalternativen
Annars 4/10

Bah, slarvfel på fråga 3 (vilket racingspel).
Likaså Diablo-frågan, fick för mig att det som var rätta svaret bara var en del av det, ett land så att säga.
Overwatch-frågan tyckte jag var lite väl specifik
5/10 slutade jag på 😔