Dark Souls-utvecklarens nya spel Sekiro: Shadows Die Twice får systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Dark Souls-utvecklarens nya spel Sekiro: Shadows Die Twice får systemkrav

Inför lanseringen av Sekiro: Shadows Die Twice hittar spelets officiella systemkrav ut på Steam. Borta är de tidigare rollspelselementen och livmätaren från Dark Souls-serien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Så sjukt taggad på det här spelet! Synd bara att det inte har någon multiplayer, körde igenom både Dark Souls 1, 2 och 3 i co-op flera gånger. Finns få spel som slår den upplevelsen.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Kommer bli årets spel, calling it right now!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Så sjukt taggad på det här spelet! Synd bara att det inte har någon multiplayer, körde igenom både Dark Souls 1, 2 och 3 i co-op flera gånger. Finns få spel som slår den upplevelsen.

Kommer enn battle Royale-patch i juni!

Eller kanske inte

Är superpepp på detta, som sagt årets spel säger jag också redan nu.

Klarar mig bra utan multiplayer, har känts lite omoraliskt och skämmigt i tidigare spel de gånger jag kallat på hjälp för vissa bossar.

Permalänk
Medlem

Synd att rollspelselementen är borta. De bidrar ofta till bra replayability. Men kanske har de löst det på något alternativt sätt? Kan ju alltid hoppas. Annars känns det som play once, särskilt som online saknas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Kan nog bli nice

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Peterboxy:

Kommer enn battle Royale-patch i juni!

Eller kanske inte

Är superpepp på detta, som sagt årets spel säger jag också redan nu.

Klarar mig bra utan multiplayer, har känts lite omoraliskt och skämmigt i tidigare spel de gånger jag kallat på hjälp för vissa bossar.

Haha, där är jag faktiskt helt skamlös. Behållningen för mig har alltid varit att nöta bossar tillsammans med polare. Även om det är en skön känsla att spöa dem på egen hand.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Citat:

Stridssystemet innefattar inte längre någon livmätare, utan spelare ska få motståndaren ur balans för att kunna dela ut ett dödande slag.

Det måste vara ett beslut taget nyfsat nyligen isf? Livmätare på monster har ju funnits i tidigare gameplay videos.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det kommer att bli intressant att se om Activision-Blizzards inflytande har smutsat ner ännu en pärla.

Permalänk
Medlem

@Hoster: Kan vi inte vänta med å gnälla tills de finns något å gnälla om.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Det kommer att bli intressant att se om Activision-Blizzards inflytande har smutsat ner ännu en pärla.

Hoppas de inte gör en Metro bara

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte kunna spela, lyckas (på gott och ont) inte installera Windows på min dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Givet köp. DS3 är ett av mina favoritspel. Har stort förtroende för att fromsoftware har gjort det igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hoppas de inte gör en Metro bara

Chansen att spelet portas exklusivt till Battle.net Launchern är nog ganska stor, med tanke på att Activision-Blizzard är deras publicist.

Men, jag är inte lika mot det som jag var med vad som hände Metro Exodus.
Dels för att dem publicerar spelet så det är bara naturligt att dem vill använda sin egna platform, men också för att en direkt lansering på deras egna platform inte skulle innebära att dem kör en bait-and-switch som Deep Silver gjorde med Steam.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av talonmas:

Synd att rollspelselementen är borta. De bidrar ofta till bra replayability. Men kanske har de löst det på något alternativt sätt? Kan ju alltid hoppas. Annars känns det som play once, särskilt som online saknas.

Tror jag har lösningen på det problemet:

  • Beginner

  • Easy

  • Normal

  • Sure, try it

  • Do you like pain?

  • Who hurt you!

  • New Game+

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av Peterboxy:

Kommer enn battle Royale-patch i juni!

Eller kanske inte

Är superpepp på detta, som sagt årets spel säger jag också redan nu.

Klarar mig bra utan multiplayer, har känts lite omoraliskt och skämmigt i tidigare spel de gånger jag kallat på hjälp för vissa bossar.

Minns DS1 första genomspelningen, vågade inte trycka på någon sign utan gick igenom hela spelet på egen hand med fingret fastklistrat på sköld-knappen. Inget därefter har ingett samma känsla, coop kan vara ett trevligt inslag om man spelar med sin sambo i soffan (olika skärmar givetvis). Närmast efter DS1 kom Bloodborne för jag var nästan lika vilsen i det spelet.