Dark Souls-utvecklarens nya spel Sekiro: Shadows Die Twice får systemkrav

Dark Souls-utvecklarens nya spel Sekiro: Shadows Die Twice får systemkrav

Inför lanseringen av Sekiro: Shadows Die Twice hittar spelets officiella systemkrav ut på Steam. Borta är de tidigare rollspelselementen och livmätaren från Dark Souls-serien.

Läs hela artikeln här

Så sjukt taggad på det här spelet! Synd bara att det inte har någon multiplayer, körde igenom både Dark Souls 1, 2 och 3 i co-op flera gånger. Finns få spel som slår den upplevelsen.

Senast redigerat 2019-02-08 10:36

Kommer bli årets spel, calling it right now!

Skrivet av André:

Så sjukt taggad på det här spelet! Synd bara att det inte har någon multiplayer, körde igenom både Dark Souls 1, 2 och 3 i co-op flera gånger. Finns få spel som slår den upplevelsen.

Kommer enn battle Royale-patch i juni!

Eller kanske inte

Är superpepp på detta, som sagt årets spel säger jag också redan nu.

Klarar mig bra utan multiplayer, har känts lite omoraliskt och skämmigt i tidigare spel de gånger jag kallat på hjälp för vissa bossar.

Synd att rollspelselementen är borta. De bidrar ofta till bra replayability. Men kanske har de löst det på något alternativt sätt? Kan ju alltid hoppas. Annars känns det som play once, särskilt som online saknas.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan nog bli nice

Skrivet av Peterboxy:

Eller kanske inte

Klarar mig bra utan multiplayer, har känts lite omoraliskt och skämmigt i tidigare spel de gånger jag kallat på hjälp för vissa bossar.

Haha, där är jag faktiskt helt skamlös. Behållningen för mig har alltid varit att nöta bossar tillsammans med polare. Även om det är en skön känsla att spöa dem på egen hand.

Citat:

Stridssystemet innefattar inte längre någon livmätare, utan spelare ska få motståndaren ur balans för att kunna dela ut ett dödande slag.

Det måste vara ett beslut taget nyfsat nyligen isf? Livmätare på monster har ju funnits i tidigare gameplay videos.

Det kommer att bli intressant att se om Activision-Blizzards inflytande har smutsat ner ännu en pärla.

@Hoster: Kan vi inte vänta med å gnälla tills de finns något å gnälla om.

Skrivet av Hoster:

Det kommer att bli intressant att se om Activision-Blizzards inflytande har smutsat ner ännu en pärla.

Hoppas de inte gör en Metro bara

Jag kommer inte kunna spela, lyckas (på gott och ont) inte installera Windows på min dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Givet köp. DS3 är ett av mina favoritspel. Har stort förtroende för att fromsoftware har gjort det igen!

Skrivet av Mocka:

Hoppas de inte gör en Metro bara

Chansen att spelet portas exklusivt till Battle.net Launchern är nog ganska stor, med tanke på att Activision-Blizzard är deras publicist.

Men, jag är inte lika mot det som jag var med vad som hände Metro Exodus.
Dels för att dem publicerar spelet så det är bara naturligt att dem vill använda sin egna platform, men också för att en direkt lansering på deras egna platform inte skulle innebära att dem kör en bait-and-switch som Deep Silver gjorde med Steam.

Skrivet av talonmas:

Synd att rollspelselementen är borta. De bidrar ofta till bra replayability. Men kanske har de löst det på något alternativt sätt? Kan ju alltid hoppas. Annars känns det som play once, särskilt som online saknas.

Tror jag har lösningen på det problemet:

• Beginner

• Easy

• Normal

• Sure, try it

• Do you like pain?

• Who hurt you!

• New Game+

Skrivet av Peterboxy:

Eller kanske inte

Minns DS1 första genomspelningen, vågade inte trycka på någon sign utan gick igenom hela spelet på egen hand med fingret fastklistrat på sköld-knappen. Inget därefter har ingett samma känsla, coop kan vara ett trevligt inslag om man spelar med sin sambo i soffan (olika skärmar givetvis). Närmast efter DS1 kom Bloodborne för jag var nästan lika vilsen i det spelet.