Permalänk
Medlem

Vad är ett bra pris på ddr3??

Hej

Jag har 2 st 4GB DDR3. De är 2400hz HyperX Savage. Totalt 8GB.

Ingen vill ha dom verkar det som, de kommer gå för en hundring med den takten bud kommer in.

Är det ett rimligt pris om de landar på ca 100 kr? Har DDR3 minnen svalnat så mycket på marknaden?

Jag upplever ibland Tradera som lite"falskt", vissa annonser verkar ha förtur, ibland när jag letat efter grejer och använt filter så har jag ändå fått söka genom sökresultat som är i tydlig o-ordning, jag vet att man kan ställa in så annonsen blir "gul" för lite extra pengar men jag menar inte dom. Ibland är annonserna "vanliga" och typ favoriserade. Bugg?? Ska hitta exempel om någon orkar läsa detta.

Permalänk
Medlem

Tror det kommer gå upp, folk budar ofta inte förrän lite närmre slutet

Permalänk
Medlem

Jag brukar ta med texten i rubriken även i beskrivningen. Vet inte riktigt hur deras sökmotor fungerar men iaf så kan det vara värt att prova och exprimentera fram.
Så som rubrik hade jag typ börjat med "ddr3 8GB" och likmande i beskrvning eftersom är något jag tror folk söker på. Men det kan vara så att många avstår köp för att de hellre köper ett 16GB kit istället.

Och ja på auktion så är de, de sista minutrarna som folk budar så det är av vikt när auktion avslutar i tid, dag och datum. Datum tex innan eller efter lön, tid så är nog vissa tider på dygnet bättre än andra. Men din går ut vid 21 så det är bra för då är många lediga och vakna.

Du har även fina omdömen så då vågar många buda.

3-400kr brukar 8GB gå för.
Men med tanke på hur många affärer du har gjort på tradera så tror jag nog att du redan vet om det mesta som jag har skrivit och jag kan inte undgå att fundera på ifall du har tänkt lite strategiskt med din post på sweclockers. (Lite diskret matknadsföring så att säga för dina annonser.)
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag brukar ta med texten i rubriken även i beskrivningen. Vet inte riktigt hur deras sökmotor fungerar men iaf så kan det vara värt att prova och exprimentera fram.
Så som rubrik hade jag typ börjat med "ddr3 8GB" och likmande i beskrvning eftersom är något jag tror folk söker på. Men det kan vara så att många avstår köp för att de hellre köper ett 16GB kit istället.

Och ja på auktion så är de, de sista minutrarna som folk budar så det är av vikt när auktion avslutar i tid, dag och datum. Datum tex innan eller efter lön, tid så är nog vissa tider på dygnet bättre än andra. Men din går ut vid 21 så det är bra för då är många lediga och vakna.

Du har även fina omdömen så då vågar många buda.

3-400kr brukar 8GB gå för.
Men med tanke på hur många affärer du har gjort på tradera så tror jag nog att du redan vet om det mesta som jag har skrivit och jag kan inte undgå att fundera på ifall du har tänkt lite strategiskt med din post på sweclockers. (Lite diskret matknadsföring så att säga för dina annonser.)
Skickades från m.sweclockers.com

Jo Jag har sålt en del och köpt en del (säljer för att jag uppgraderat). Är lite orolig för att jag sålt "för sent" men det är något som gnager alltså med att när jag skulle uppgradera så var det ett par annonser jag upptäckte efter att de hade avslutats där priserna var betydligt lägre, utan synlig anledning.

Till exempel när jag köpte Corsair Vengeance 16gb, så hittade jag en betydligt billigare annons EFTER att den gått ut. Jag tror inte att någon här inne är sugen på 8GB DDR3 😂😂😂 fel forum liksom 😂😂

Permalänk
Medlem

Men på riktigt, DDR3 ger inga jättepengar. so what om man får 200 kronor eller 400 för det.. 200 kronor är ju inget att gråta för hoppas jag

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyligen 8GB extra DDR3, 2133MHz här på marknaden för 400kr inkl frakt. Tycker väl egentligen det är dyrt men det är inte så lätt att få tag på alla gånger och min dator fick lite bättre liv med 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Men på riktigt, DDR3 ger inga jättepengar. so what om man får 200 kronor eller 400 för det.. 200 kronor är ju inget att gråta för hoppas jag

Du har sant i det iofs..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Jag köpte nyligen 8GB extra DDR3, 2133MHz här på marknaden för 400kr inkl frakt. Tycker väl egentligen det är dyrt men det är inte så lätt att få tag på alla gånger och min dator fick lite bättre liv med 16GB.

Jag skrev aldrig det men det var detta jag menade, när jag"väntade" på bra annonser så tog det ändå några veckor innan bra (i mina ögon) RAM kom ut till försäljning. Men när jag väl köpt visar det sig att jag missat annonser (dyker upp avslutade budgivningar när man söker på Google).

Undrade om jag råkat ut för det själv nu, men det är väl svårt att mäta på lite mindre populärt RAM. Jag tycker jag borde få 500 för dom här, även om det inte är några stora summor det handlar om så vill man inte känna sig onöjd 😂 200 i handen är väl bättre än 8GB i byrålådan så jag släpper väl det här nu 🤦

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Smarta budare sätter in sitt max i slutet och låter det gå auto.
Du skriver inte deras hastighet.
4 GB stickor är tamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Smarta budare sätter in sitt max i slutet och låter det gå auto.
Du skriver inte deras hastighet.
4 GB stickor är tamt.

325 kr

Det landade de på.
Bra gissat av dem som tippade mellan 200-400

Permalänk
Medlem

En liten trådbump, själv tycker jag att DDR3 fortfarande är relevant, det går att sätta ihop relativt schyssta maskiner som fixar 1080p @medium samt e-sportstitlar andra optimerade titlar, det är gpun som är svårt att få tag i till ett vettigt pris, för mig ligger nog smärtgränsen runt 5-600, efter det börjar man kunna hitta nya minnen på blocket, aliexpress, amazon, osv lokala annonser, kanske slakta nån billig "surfdator" för att få tag i delar.

Jag gillar dock återvunnet 😉

2021 så börjar det dock dyka upp nyare delar som DDR4 AMD-Prollar, i7or och i9or osv...så det kanske är sista skriket, om man inte gillar gamla plattformar.

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem

200-400 Kronor. Mest för att du gör dig besväret att annonsera ut dom.
DDR3 var billigt nytt och jag tror att det bara kostar idag för att dom flesta inte orkar sälja lösa delar ur gamla datorer.