Permalänk
Medlem

Fixa till Xbox 360

Hittade en bild på när jag hjälpte en unge att fixa till sin DVD spelare på gamla Xbox 360. Den modellen utan HDMI.

Kom ihåg att jag givit morsan en gammal dator med just det AMD eller om det var Intel chipset som fungerade till detta. Så åkte och lånade den .

Fler som sysslade med sådana dumheter förr i tiden? Var rätt omständligt om jag minns rätt.

fixa till sin DVD spelare
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

@yrfhar: Kom ihåg att när man fick det där felet med röda cirklar, var väl ett känt fel på grund utav undermålig kylning, så fick man "baka" konsolen genom att kväva det med handdukar eller dylikt. Gjorde att konsolen fungerade ytterligare en viss tid.

Till slut tröttnade vi och sågade ett cirkulärt hål i chassit och skruvade fast en 120mm fläkt.

Permalänk
Medlem

@CooingPendulum: Japp, och denna kom jag ihåg slutade också sina dagar men Ring Of Death.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Japp. Hjälpte några att flasha spelare. Funkade på min dator, hade nforce4-bräda om jag minns rätt. Bökigaste biten var att öppna xboxens plastskal

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jodå, nog har man iXtreme-flashat en och annan Xbox genom åren- Körde med ett Via VT6421A-baserat PCI-controllerkort och en hemmameckad box med brytare etc för att underlätta procedurerna vid flashningen

Sen kom RGH, och det där med att flasha drives blev ganska redundant.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Jag lagade ett xbox med red circle genom att lägga moderkortet i ugnen på 80 grader om jag minns rätt i några timmar. Sen funkade det galant igen hehe

Permalänk
Medlem

Nästan så att man längtar tillbaka till denna tiden..
En o annan box blev det. Gav mig på en Jtag samt Rgh några år därefter och det blev rätt meckigt i slutändan

Permalänk
Medlem

@yrfhar:

Visst minns man det....har en iXtreme 1.2 som funkar perfekt än idag på de äldre spelen.

Permalänk
Medlem

Hur mycket bör man betala för en fungerande Xbox360 idag?

Permalänk
Medlem

@millwar: Vet inte. Har en i nyskick men ingen aning om den är värt att sälja eller ta ur hårddisken + använda kontrollen till PC?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk

Stödjer windows 10 de gamla xbox kontrollerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscar Ekholm:

Stödjer windows 10 de gamla xbox kontrollerna?

Gamla som i xbox360-kontroller ja, men inte kontrollerna från första xboxet. Då dom har proprietära portar om jag inte minns fel. Men det finns säkert någon adapter för det om man tycker det är värt det.

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk

Vet inte om detta är rätt tråd men någon som har en lösning på mitt Xbox problem? Har precis fått ett problem med att skivan inte läser så justerade lasern lite o nu funkar de! Ända problemet är att när jag väl ska skruva ihop locket på dvd läsarn och testa om skivan läser med locket på så funkar de inte utan läsarn skickar ut skivhållarn med skivan i! Någon som har en aning om vad problemet kan vara?