Tom Clancy's The Division 2

Permalänk
Medlem

Fick spelet på köpet med min 2700X, men är lite kluven om jag ska testa betan i helgen eller bara vänta på releasen

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Fan, vill bara hem och spela! Detta blir min tredje beta period jag kör och jag längtar som fan efter releasen.

Skrivet av Waliant:

Fick spelet på köpet med min 2700X, men är lite kluven om jag ska testa betan i helgen eller bara vänta på releasen

Testa, det kostar ju inget Ger dig en bra bild av hur spelet är, hur det flyter osv. Nu äger du som sagt var redan spelet men kan vara kul att få en försmak på vad som komma skall.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Waliant: Om du planerar att nöta spelet och ändå har bestämt dig att spela det så skulle jag nog nästan vänta. Betan är lite mer för att klämma och känna på spelet för att se om det är någon idé att skaffa, men du har ju redan spelet gratis så.. jag skulle nog ha is i magen

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Oh, en annan sak så ni inte missar det. Se till att spendera era ev. kvarvarande "units" innan de blir ogiltiga. 20% rabatt på inköp av spel t ex om du har minst 100 av dessa.

https://welcome.club.ubisoft.com/sv-SE/units/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Bara dom som är 2 år gamla

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

@trickeh2k: Bara dom som är 2 år gamla

Precis, men jag misstänker att man inte har stenkoll på när man fick sina units.

Med start den 1 april 2019 kommer Club Units du tjänar som Ubisoft-spelare, antingen via spelupplevelser eller genom köp i Ubisoft Store, att upphöra två år efter att du fick dem.

Kan ju mycket väl vara så att man inte spelat så mycket efter förra Division t ex. Då finns det risk att unitsen intjänade där ifrån är borta efter 1:a april. Eller gäller det på units intjänade EFTER 1:a april? Jag tolkade det som att även gamla units skulle försvinna om de var äldre än två år.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Precis, men jag misstänker att man inte har stenkoll på när man fick sina units.

Med start den 1 april 2019 kommer Club Units du tjänar som Ubisoft-spelare, antingen via spelupplevelser eller genom köp i Ubisoft Store, att upphöra två år efter att du fick dem.

Kan ju mycket väl vara så att man inte spelat så mycket efter förra Division t ex. Då finns det risk att unitsen intjänade där ifrån är borta efter 1:a april. Eller gäller det på units intjänade EFTER 1:a april? Jag tolkade det som att även gamla units skulle försvinna om de var äldre än två år.

Ouch, synd. Jag som verkligen gillade det system de haft men visst. Blir väl lite väl mycket där ute i stugorna till sist om de aldrig blir "för gamla"...alla mina köp kan jag använda en 20% kod till liksom xD

Jag har typ 500 Eller ngt nu och en del av dessa ryker nog om de tar bort gamla som sagt...om det nu blir så det fungerar.

Men hur länge är koden man får giltlig om man fixar en? Går ju tex att lösa ut fem koder i mitt fall och spara om de gäller ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Provade en snabbis idag kl 10, nu fungerade i-cue riktigt bra ihop med tangentbordet. Fungerade inte för mig förra betan.
Va riktigt grymt när de lös ihop med strider, tex blev man träffad av ett skott på höger sida lös högra sidan rött på tagentbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av filski:

Provade en snabbis idag kl 10, nu fungerade i-cue riktigt bra ihop med tangentbordet. Fungerade inte för mig förra betan.
Va riktigt grymt när de lös ihop med strider, tex blev man träffad av ett skott på höger sida lös högra sidan rött på tagentbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Spontant vill jag avfärda sånt där som onödigt trams. Men går liksom inte, låter rätt ballt xD

Precis som man har sånt där runt skärm/TV varför inte liksom. Subtil effekt som säkert kan höja upplevelsen men det är en sån där sak så när man aktivt sitter och kollar efter det känns det "meh" tror jag. Vad är vitsen liksom.

Men när man sitter och bara avnjuter film/spel och så får det verka i bakgrunden kan det mycket väl göra att man sugs in lite extra tror jag, när miljön runt skärmen blir som en liten förlängning av den typ.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av filski:

Provade en snabbis idag kl 10, nu fungerade i-cue riktigt bra ihop med tangentbordet. Fungerade inte för mig förra betan.
Va riktigt grymt när de lös ihop med strider, tex blev man träffad av ett skott på höger sida lös högra sidan rött på tagentbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Förra test perioden hade man svart skärm med musiken i backgrunden vid starten även med MSI Afterburner nere och kom ingenstans. Hade du det problemet förra gången i closed beta? Det fungerar nu för dig eller?

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ouch, synd. Jag som verkligen gillade det system de haft men visst. Blir väl lite väl mycket där ute i stugorna till sist om de aldrig blir "för gamla"...alla mina köp kan jag använda en 20% kod till liksom xD

Jag har typ 500 Eller ngt nu och en del av dessa ryker nog om de tar bort gamla som sagt...om det nu blir så det fungerar.

Men hur länge är koden man får giltlig om man fixar en? Går ju tex att lösa ut fem koder i mitt fall och spara om de gäller ett tag.

Skickades från m.sweclockers.com

Vet faktiskt inte hur länge koden är giltig, stod inget om det i mailet som jag fick med koden jag genererade. Ska förtydliga att det är min tolkning av hur dessa units kommer att gälla efter 1:a april, det kan däremot mycket väl vara så att intjänade poäng efter 1:a april bara gäller i två år från dess att du låst upp dem. Inte helt glasklart, men väljer att tolka det som värsta möjliga

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Efter alla problem med ettan har jag fått avsmak för Division, kanske tar en snabb till i helgen men förväntningarna är låga.

Permalänk
Avstängd

Har inte förbeställt. Ladda ner genom Uplay. Ser snyggt ut. De har ändrat mycket så man känner att man inte köper samma spel som 1an

Men satt och spela med två killar. Spelat rasar hela tiden. Men det är ju bara en Beta. synd.

Permalänk
Medlem

Kan inte lira :/ får konstanta fps drops från 150fps+ till under 10fps var 5e sekund

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Spontant vill jag avfärda sånt där som onödigt trams. Men går liksom inte, låter rätt ballt xD

Precis som man har sånt där runt skärm/TV varför inte liksom. Subtil effekt som säkert kan höja upplevelsen men det är en sån där sak så när man aktivt sitter och kollar efter det känns det "meh" tror jag. Vad är vitsen liksom.

Men när man sitter och bara avnjuter film/spel och så får det verka i bakgrunden kan det mycket väl göra att man sugs in lite extra tror jag, när miljön runt skärmen blir som en liten förlängning av den typ.

haha ja smaken är som baken. Jag tyckte de gjorde upplevelsen bättre, dock lös solen som faen när ja provade. Far cry5 har ju liknande funktioner, men inte lika genomtänk tyckte jag. Ska bli kul och testa ikväll när det är mörkt! Håller med dig, har en philips tv med ambition light och kollar man någon grym film så gör de allt mkt. men men som sagt smaken är som rööva! SKÅL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eken:

Förra test perioden hade man svart skärm med musiken i backgrunden vid starten även med MSI Afterburner nere och kom ingenstans. Hade du det problemet förra gången i closed beta? Det fungerar nu för dig eller?

jag hade inga problem på varken stängda beta eller denna. men icue fungerade inte förra. kan säkert berott på någon uppdatering av icue som kommit dagarna efter stängda betan. Riktigt trevligt när man uppgraderat sig med en 2k skärm igår oxå!! Ser verkligen framemot D2! spelar division dagligen, det är ett spel jag gillar fortfarande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kanzaki:

Kan inte lira :/ får konstanta fps drops från 150fps+ till under 10fps var 5e sekund

Skickades från m.sweclockers.com

Ja samma här. Tror jag kommer avvakta att köpa spelet tills man hör från andra att det flyter på bra. Om man nu tänker på 1an som har varit mycket bugi under lång tid efter släpp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananen12:

Ja samma här. Tror jag kommer avvakta att köpa spelet tills man hör från andra att det flyter på bra. Om man nu tänker på 1an som har varit mycket bugi under lång tid efter släpp

det flyter på kanon jue Jag köpte Ultimate edition och fick Watch_dogs2 på köpet. Trodde man skulle få lira WD2 tills D2 släpps, men icke... får spela WD2 samma dag D2 släpps :D:D:D:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av filski:

det flyter på kanon jue Jag köpte Ultimate edition och fick Watch_dogs2 på köpet. Trodde man skulle få lira WD2 tills D2 släpps, men icke... får spela WD2 samma dag D2 släpps :D:D:D:D

Jag fick välja mellan wd2, gr:w och FC primal. Hade redan alla tre så jag blev tackad för min lojalitet och skulle få en överraskning på releasedagen. Spännande 🙂

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av filski:

det flyter på kanon jue Jag köpte Ultimate edition och fick Watch_dogs2 på köpet. Trodde man skulle få lira WD2 tills D2 släpps, men icke... får spela WD2 samma dag D2 släpps :D:D:D:D

Ja du he he prova spela nu efter en paus. 15 minuter 4 st om stater Har aldrig kört beta för. Hur orkar ni he he he

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanzaki:

Kan inte lira :/ får konstanta fps drops från 150fps+ till under 10fps var 5e sekund

Skickades från m.sweclockers.com

Om du kör DX12, prova byt till DX11. Jag hade den typen av problem med första spelet med DX12 och Nvidia grafikkort nyligen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fulci:

Om du kör DX12, prova byt till DX11. Jag hade den typen av problem med första spelet med DX12 och Nvidia grafikkort nyligen.

Min tanke med. Men man kör ju redan DX11 som standar. Skit. Mina ras händer bara när jag spelar med personer.

Permalänk
Medlem

Sjukt bra flyt för att vara beta.

Enligt deras specs ska man ha Ryzen 1700 och Vega 56 för att få 60 fps, vilket är exakt vad jag har och jag är uppe och lirar runt 120 fps med High vilket är helt ok i denna typ av spel.
DX12 ska ju slås på också om man är med i det röda laget.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

dx11 och dx12 testat, allt flyter som en dröm i 1080p på mina specs, fpsen låst till 75 (freesync=gsync på min skärm) buttery smooth ;D

Hade problem förra betan med att ALLA overlays var tvungna att vara avstängda annars fick jag blackscreen vid start av Division 2, detta verkar nu vara åtgärdat så det var trevligt så man kan ha msi afterburner igång ;D

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming, Amd Ryzen 5600x@4.4ghz, 32gb 3200mhz cl16 ddr4, Kingston Fury Renagade 2tb, Asus Strix 2080 ti 11gb, EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem

Ett konsolspel av "duck and cover" typ som ändå känns riktigt klumpigt på en konsol.
Körde ettan lite men tröttnade rätt snabbt, "maxat" betan och förstår inte charmen alls.

90% Gear 10% skill känns det som, så det är ett loot loot loot spel om det nu inte blir P2W.
Inget för mig iaf, det försvann ifrån både konsolen och PCn redan nu.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Hej.
När det gäller multiplayer delen i spelet kan man endast spela tillsammans i en stor öppen värld ? Finns det ingen server browser man kan joina i mindre kartor och spela typ team deatchmatch eller rush eller liknande spelsätt som i andra spel typ battlefield, eller är det bara en stor öppen värld hela tiden i online, även när hela spelet släpps ? Hälsningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

Spelade 1:an ganska mycket, tröttnade i end-game pga loot grind och begränsad content, samt en dark zone some knappt fungerande som den skulle.

Spelet har sin styrka i presentationen och världen, massor av detaljer och man blir tagen av världen. Återstår att se hur de löser end-game. Oavsett så är spelets story och lvling värt att spela igenom, frågan är o det är värt det priset.

Överlag positivt, om man gillade 1:an dvs.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad var det i darkzone som inte funkade? Det funkade hur bra som helst tills alla gnälliga PVE kom in och förstörde darkzone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej.
När det gäller multiplayer delen i spelet kan man endast spela tillsammans i en stor öppen värld ? Finns det ingen server browser man kan joina i mindre kartor och spela typ team deatchmatch eller rush eller liknande spelsätt som i andra spel typ battlefield, eller är det bara en stor öppen värld hela tiden i online, även när hela spelet släpps ? Hälsningar.

Team deathmatch finns. Men spelet har ju väldigt lite gemensamt med battlefield. Så gillar man TD, rush mm så vet jsg inte om division är rätt spel .

Permalänk
Medlem

@Micke_JKUR: Lite så kände vi 3 som spelade party igår med.

Same same..

Sedan måste jag bara få fråga
Grafiken?
Kändes riktigt gammal och min 4790k med 1080ti var långt under 60fps bara 45min in i spelet vid 1440p@high. Spelet har alltså inte ens börjat hetta till med gubbar överallt då.

Nej något köp som 1an blir det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

@Micke_JKUR: Lite så kände vi 3 som spelade party igår med.

Same same..

Sedan måste jag bara få fråga
Grafiken?
Kändes riktigt gammal och min 4790k med 1080ti var långt under 60fps bara 45min in i spelet vid 1440p@high. Spelet har alltså inte ens börjat hetta till med gubbar överallt då.

Nej något köp som 1an blir det inte.

Gafiken är ju fantastisk!? Eller?
Jag spelar 1440p på medium/high med min ryzen 1600x och rx 480. Flyt är subjektivt men jag upplever inget lagg oavsett var i spelet jag är. Har inte slängt ett öga på fps countern för jag känner inget behov av det.
Sen upplever jag spelet överlag som fantastiskt detaljerat och skarpt. Står man och synar texturer närmre så ser man ju att det inte är ultra dock. Men samtidigt är det inget som stör när det är hela världen som är ens spelplats, eller ja washington i alla fall. Kan ställa mig och bara titta runt på allt skräp och tycka att det är vackert. Senast ett spel gjorde så med mig var the witcher 3 så det är ett gott betyg!

Skickades från m.sweclockers.com