Tom Clancy's The Division 2

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Någon som kör spelet på ett 970 eller? Vet att det klarar recommended men vill ändå gärna ha input. Tänker mig självfalet då inte värstinggrafik men low/medium runt 60 fps vore åtminstone rätt käckt. Rockar en i7 4790 och 16gb ram i övrigt.

Kör själv på ett 970, absolut inga problem. Lät GeForce Experience ställa in inställningarna, ligger på 55-60fps för det mesta, går alldeles utmärkt att lira.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sprätter:

Kör själv på ett 970, absolut inga problem. Lät GeForce Experience ställa in inställningarna, ligger på 55-60fps för det mesta, går alldeles utmärkt att lira.

Tackar så hjärtligt för ditt svar. Då blir det nog att slå till ändå.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Det är ju det som är det roliga att bli helt överrumplad från 3 flanker, hamnade i en sån sits i lördags 2 activitys som korsade varandra.

AI'n ska vara aggresiv, i början av the divsion 1 stod dom bara å fega bakom skydd.

Håller med om att striderna ska kräva lite planering så man inte blir inblandad i flera aktivitys som du säger. Det som blir lite irriterande är när fienderna börjar att spamma granater och RC bilar utan någon sorts cooldown eller begränsning på antal. Men det är ju bara vad jag tycker

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Skrivet av maniac:

Håller med om att striderna ska kräva lite planering så man inte blir inblandad i flera aktivitys som du säger. Det som blir lite irriterande är när fienderna börjar att spamma granater och RC bilar utan någon sorts cooldown eller begränsning på antal. Men det är ju bara vad jag tycker

håller med. det blir väldigt överdrivet. dessutom kan dom kasta handgranater och skjuta med granatkastare med millimeterprecision från andra sidan banan typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreassofus:

tack för superbra tips

hur varm blir eran cpu när ni spelar? min går upp i nästan 80 grader efter en stund. men pendlar hela tiden mellan typ 65-75 och oftast över 70 grader.
normala temperaturer för en AMD Ryzen 2700x ?

Ligger på 62.3 grader i snitt på cpu, men toppar på 74.4 som högst. CPU (tctl). Men är det inte (tdie) man ska titta på? Den är uaf 20 grader lägre.
Grafikkortet ligger på 62/68 snitt/max.
En AIO-kyld 1600x och ett strix rx480 kör jag på.
Din processor har ju ett par kärnor till, men det kan säkert stämma? Beror ju såklart vad för kylning du kör.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@andreassofus: Bara att köra chem launcher heal och reviver hive så är det inte så svårt längre. Bara spamma chem launcher två gånger om fiender lyckas kasta eld på din position så man inte behöver röra sig och reviver revivar automatiskt om du råkar dö. Alla andra skills verkar ändå buggade så ingen ide att köra dem ändå. Sen vapen rifle/AR och LMG. Mycket roligare att köra med andra dock för annars är typ enda man kan göra att stanna bakom cover på samma ställe där fiender inte kan flanka dig, försöker man spela aggressivt själv blir man dödad direkt.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

@trickeh2k: Faktiskt, nu när jag läste lite på deras hemsida så står det såhär.

The Year 1 Pass includes the following content:

7-day early access to all Year 1 Episodes
Instant unlock of all Year 1 Specializations
8 exclusive narrative missions "Classified Assignments: the Fall of D.C."
A VIP status during Year 1, including additional assignments, rewards and discounts
1 exclusive outfit & 1 exclusive emote

De understrukna bör väl gälla direkt? Assigments and rewards är ju klart lite intressant.

Antar det

Skrivet av Spelaspel:

@andreassofus: Bara att köra chem launcher heal och reviver hive så är det inte så svårt längre. Bara spamma chem launcher två gånger om fiender lyckas kasta eld på din position så man inte behöver röra sig och reviver revivar automatiskt om du råkar dö. Alla andra skills verkar ändå buggade så ingen ide att köra dem ändå. Sen vapen rifle/AR och LMG. Mycket roligare att köra med andra dock för annars är typ enda man kan göra att stanna bakom cover på samma ställe där fiender inte kan flanka dig, försöker man spela aggressivt själv blir man dödad direkt.

Fixat med patchen som gick live ca 20min efter ditt inlägg (buggade skills)

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

MK17 är riktigt bra. Jag har kört med det sen cirka lvl 20 och är nu lvl 26 (hittat blå/lila MK17 på olika nivåer). Trodde inte jag skulle gilla semi-automatiska gevär, men har fastnat för den stilen.

Hittade precis en orange MDR på en level högre än mitt lila MK17. Men det är sämre. MK17 har högre skada och betydligt bättre range, trots att det är en level och en klass lägre. Visst har MDR högre RPM men gör inte så stor skillnad.

Samma mods på båda för att öka stability (låg rekyl), och jag använder 4x scopet eftersom jag inte vill ha ett kikarsikte, då jag använder MK17 även på nära avstånd.

PS. Skins är sådana jag hittat under spelets gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Är det någon som har problem med extrema frame drops? Både min CPU och GPU användning är extrema spikar upp och ner hela tiden. Det är massor av micro stutter. Hittar inget vettigt om hur man kan bli av med detta. Tyvärr helt ospelbart för mig.

Testat både DX11, DX12, utan in-game overlay, VSYNC med frame cap ända ner till 30FPS, window, borderless, fullscreen. Inget hjälper.

Om någon har ett tips så är jag idel öra!

Jag fick mitt "micro stuttering" i The Division 2 att sluta med när jag ändrade i mitt Energialternativ i Windows kontrollpanelen till "Hög perstanda"

// Skrubban

Visa signatur

6700K@4.6Ghz@1.365V, Noctua NH-D14, MSI Z170A M7, MSI GeForce 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av filski:

Har lirat the division i sjukt många timmar på både ps4 och pc. Jag gillar själva spelupplägget väldigt mkt. Men nu när division 2 kom.... såååå mkt bättre!! Miljön, musiken, vapnen, ljud, grafik, ha ihjäl npc och ja allt!!! Spelat sen i tisdags när de släpptes, level 24 nu på 24 timmar typ. Jag kör dock inte mkt huvudmissions då jag hellre låser upp de mästa innan man spelat klart. Och som jag läste här i tråden så när man har tänkt att göra något speciellt så hamnar man på villovägar och försvinner iväg på annat 🤭. Men jag säger som vin Börje på kanal4: ger detta spel 6 solar av 5 möjliga solar!! ❤

Skickades från m.sweclockers.com

Har du kommit upp i lvl 30 och förbi storyn? Skulle vara roligt att få se din reaktion, om den var likadan som min. Jag gjorde exakt som dig och fick en överraskning när det gäller att farma allt på kartan.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av skrubban:

Jag fick mitt "micro stuttering" i The Division 2 att sluta med när jag ändrade i mitt Energialternativ i Windows kontrollpanelen till "Hög perstanda"

// Skrubban

Tack för svaret men det visade sig vara ett problem i betan som nu verkar vara löst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

FIX!!! Stuttering, Micro Stuttering i The Division 2 FIX!!!

Hello Agents

Jag har haft stora problem med Stuttering i TD2, men jag har funnit en lösning som fungerar bra på min dator.
Jag har provat High, Medium, Low settings med DX12 & DX11 i "Windows Full Screen" och i "Full Screen" med V-Sync On & Off, G-Sync On & Off, Fast-Sync On & Off. Men inget fick bort mitt "Micro Stuttering" som upp kom efter ca: 2 till 3 minuters spelande, och blev bara värre och värre tyckte jag desto längre tid jag spelade.
Och jag kan också meddela att min CPU låg mellan 85% till 100% Load hela tiden innan "Fixen".
Men även efter "Fixen" så ligger min CPU fortfarande på 85% till 100% Load, men utan Stuttering.
Och jag kör med GeForce 419.35, med G-Sync Off, V-Sync On "In Game", High Settings.

Hur fick jag då bort mitt "Micro Stuttering" ?!
Jo, jag ändrade i mitt Energialternativ i Windows kontrollpanelen till "Hög perstanda".
Och vips så var mitt problem borta. Helt j*vla otroligt!
Så vi får se vad som händer när nästa Game Update kommer ut.

// Skrubban

Visa signatur

6700K@4.6Ghz@1.365V, Noctua NH-D14, MSI Z170A M7, MSI GeForce 1080Ti

Permalänk
Medlem

Jag har haft en del problem med att spelet har kraschat ordentligt ofta (aldrig kunnat spela en timme ens). Nu idag fick jag det äntligen lite bättre. Jag är inte säker på vad som orsakade det, men jag avinstallerade MSI Afterburner, Rivatuner och Thunder Master, och stängde ner Steam, GOG Galaxy, Geforce Experience samt disablade overlay:n i Uplay.

Dessutom fördubblade jag pagefilen, men jag tror inte att det var lösningen.

Oberoende så vet jag inte vad som sist och slutligen orsakade problemen, men genom att ta bort allt som har möjlighet att drawa över spelet så verkar jag ha fått det fixat.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrubban:

Hello Agents

Jag har haft stora problem med Stuttering i TD2, men jag har funnit en lösning som fungerar bra på min dator.
Jag har provat High, Medium, Low settings med DX12 & DX11 i "Windows Full Screen" och i "Full Screen" med V-Sync On & Off, G-Sync On & Off, Fast-Sync On & Off. Men inget fick bort mitt "Micro Stuttering" som upp kom efter ca: 2 till 3 minuters spelande, och blev bara värre och värre tyckte jag desto längre tid jag spelade.
Och jag kan också meddela att min CPU låg mellan 85% till 100% Load hela tiden innan "Fixen".
Men även efter "Fixen" så ligger min CPU fortfarande på 85% till 100% Load, men utan Stuttering.
Och jag kör med GeForce 419.35, med G-Sync Off, V-Sync On "In Game", High Settings.

Hur fick jag då bort mitt "Micro Stuttering" ?!
Jo, jag ändrade i mitt Energialternativ i Windows kontrollpanelen till "Hög perstanda".
Och vips så var mitt problem borta. Helt j*vla otroligt!
Så vi får se vad som händer när nästa Game Update kommer ut.

// Skrubban

Själv så upptäckte jag att problemen inte hade något med inställningarna att göra, 9/10 har det varit Uplay själv som varit boven i dramat. Efter att jag trycker på play så stänger jag ned Uplay-fönstret, då försvinner all stuttering och det blir en väldigt mjuk upplevelse.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Har du kommit upp i lvl 30 och förbi storyn? Skulle vara roligt att få se din reaktion, om den var likadan som min. Jag gjorde exakt som dig och fick en överraskning när det gäller att farma allt på kartan.

Nej, är level 28 och har nu pausat då jag väntar på att mina bröder ska komma upp till level 30. Läste någon stans att de hände grejer vid level 30, så jag avaktar tills dom börjar närma sig 😁🍻

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Fulci:

MK17 är riktigt bra. Jag har kört med det sen cirka lvl 20 och är nu lvl 26 (hittat blå/lila MK17 på olika nivåer). Trodde inte jag skulle gilla semi-automatiska gevär, men har fastnat för den stilen.

Hittade precis en orange MDR på en level högre än mitt lila MK17. Men det är sämre. MK17 har högre skada och betydligt bättre range, trots att det är en level och en klass lägre. Visst har MDR högre RPM men gör inte så stor skillnad.

Samma mods på båda för att öka stability (låg rekyl), och jag använder 4x scopet eftersom jag inte vill ha ett kikarsikte, då jag använder MK17 även på nära avstånd.

https://i.imgur.com/m99ZbUp.jpg

https://i.imgur.com/fWFUrXz.jpg

PS. Skins är sådana jag hittat under spelets gång.

7,2k i dammage alltså. Låter kul.

Är på level 7 och hittar bara assault riffle med 250 i dammage som mest. bara blå vapen.
är det normalt på level 7 eller har jag missat något i spelet för att hitta bra vapen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Själv så upptäckte jag att problemen inte hade något med inställningarna att göra, 9/10 har det varit Uplay själv som varit boven i dramat. Efter att jag trycker på play så stänger jag ned Uplay-fönstret, då försvinner all stuttering och det blir en väldigt mjuk upplevelse.

Aldrig haft problem med Uplay dock, i något spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreassofus:

7,2k i dammage alltså. Låter kul.

Är på level 7 och hittar bara assault riffle med 250 i dammage som mest. bara blå vapen.
är det normalt på level 7 eller har jag missat något i spelet för att hitta bra vapen?

Ja, det skalar upp rejält. Upp till lvl 30 och sen med gearscore på lvl 30.

Permalänk
Medlem

Har nån av er som har hunnit längre utforskat byggnaderna på södra sidan av kapitolium/kongressen (Capitol)? Jag är speciellt intresserad av om man kan gå in i den byggnad som är längst sydöst på kartan.

Jag har själv jobbat i den byggnaden i tiderna, så skulle vara helt kul att gå in och se sitt gamla kontor

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Fick precis mail från ubisoft att en del av mina guldmynt försvinner vid månadskiftet. 460 stycken, av mina 719.
Så det blir att plocka hem allt möjligt man kan skaffa med dom, skins och wallpapers med mera. Plus 20% på year one pass.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av napahlm:

Fick precis mail från ubisoft att en del av mina guldmynt försvinner vid månadskiftet. 460 stycken, av mina 719.
Så det blir att plocka hem allt möjligt man kan skaffa med dom, skins och wallpapers med mera. Plus 20% på year one pass.

Skickades från m.sweclockers.com

varför försvinner dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreassofus:

varför försvinner dom?

Kan inte säga hundra. Men jag har för mig sett någon skriva här att dom skulle bara vara giltiga en begränsad tid. Typ kanske ett år? Så gamla intjänade kommer brinna inne om man inte använder dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Kan inte säga hundra. Men jag har för mig sett någon skriva här att dom skulle bara vara giltiga en begränsad tid. Typ kanske ett år? Så gamla intjänade kommer brinna inne om man inte använder dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Ni är ute å cyklar😁! Se denna länk: https://welcome.club.ubisoft.com/sv-SE/units/

Permalänk
Medlem

Måste man sätt HDR i windows för att få HDR i funka i spelet?

Eller blir HDR, när man ställer in det i spelets meny? (min 4k tv listar att den är i HDR mode, utan att jag har valt det i windows)

Tycker att denna inställning är lite lurig.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

redo för wt5!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Anmäler mig redo för WT5.
Någon tips på en clan?, typ helgen ibland inte allt för hardcore!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad för builds kör folket ?

Och när resettar egentligen weekly assignments osv? Känns som att jag haft samma hur länge som helst utan att jag gjort färdigt den.

Även Clan cachen verkar buggad, fick den en gång men sen inget.. ?

Permalänk
Medlem

Är WT5 endast för folk med year one pass?

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

Är WT5 endast för folk med year one pass?

Nope WT5 är fortsättningen från WT4, dvs högre gearscore gear och lite svårare fiender ;D

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming, Amd Ryzen 5600x@4.4ghz, 32gb 3200mhz cl16 ddr4, Kingston Fury Renagade 2tb, Asus Strix 2080 ti 11gb, EVGA Supernova G2 750W