Permalänk

Moderkort coilwine eller värre?

Ok jag har fått något konstigt skrål/ Buzz ljud från vrm vid prollen. Och detta uppstår bara när jag startar upp spel. Är det nått man ska vara orolig för?
Allt verkar funka utöver ljudet.

MVH Dennis.

Visa signatur

I5 3570k @4,2Ghz | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair TX 850W PSU | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB ||Corsair Cooling Hydro H60 | Windows 8 x64

Permalänk
Rekordmedlem

Hur starkt psyke har du ? Det är nog ditt tålamod som tar den största smällen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Spelar man så här man det inte speciellt mycket.
Undra bara om man ska va orolig eller om d bara är coilwine.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 3570k @4,2Ghz | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair TX 850W PSU | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB ||Corsair Cooling Hydro H60 | Windows 8 x64

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Megagreenskin:

Spelar man så här man det inte speciellt mycket.
Undra bara om man ska va orolig eller om d bara är coilwine.

Skickades från m.sweclockers.com

Oljudet innebär ett litet ökat slitage för nått som borde sitta still vibrerar ju men det lär inte påverka livslängden märkbart.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Redan slitage efter 1år feelsbadman=/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 3570k @4,2Ghz | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair TX 850W PSU | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB ||Corsair Cooling Hydro H60 | Windows 8 x64

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Megagreenskin:

Redan slitage efter 1år feelsbadman=/

Skickades från m.sweclockers.com

Jamän, ditt system är ju inte nytt, det lär vara slitage på alla dina grejor, om du startar den.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Det systemet jag har i sigen är inte det som låter....=/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I5 3570k @4,2Ghz | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair TX 850W PSU | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB ||Corsair Cooling Hydro H60 | Windows 8 x64

Permalänk
Medlem

magnetiska material som ferriter mm. typiska material i switchare ändrar formen något när magnetiska fälten varierar - och har alltid gjort det. - vinet man hör från en bilgenerator när den laddar hårt är typisk sådan effekt men då här på stål.

den andra delen som också kan pipa är keramiska kondingar av piezoelektriska effekter.

Och det har det förmodligen gjort från dag ett - skillnaden om du hör eller inte beror på om tonerna är inom hörbart frekvensområde eller inte.

Själva switchningen som sådan görs i frekvensområde långt utanför hörbara området - men problemet är reglerloopar med pulsbreddning eller rena av och på i snabb takt av switcharen beroende av strömförbrukning, kan gör att det mycket väl ger komponenter akustiskt inom hörbar frekvensområde och sådant är inte lätt att göra något åt.

så, nej det är inget man behöver oroa sig om rent driftlängdsmässigt, det är mer om man står ut med det rent ljudmässigt...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Megagreenskin:

Det systemet jag har i sigen är inte det som låter....=/

Skickades från m.sweclockers.com

Jag menade ditt "nya" system. Det är inte nytt eftersom det är använt och ett år gammalt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)