Permalänk

Någon som har ett tips på en BRA bilduppladdningstjänst? Känna som att de är få, en del plockar bort bilder efter ett par veckor, en del är ett helvete att länka hit till. Jag förstår att det äter diskutrymme @sweclockred men vad är ett forum utan bilder?! Skaffa disqus om ni inte orkar drifta själva? Där vet vi att bilderna lever kvar i alla fall.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

@The Kristoffer: Jag använder imgur, tycker dom är klockrena

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Nu har jag äntligen fått ihop skrället i alla fall!

Något jag märker jag varit bortskämd med gällande Antec's P182, är just HDD-ljudet, eller frånfället. Helt plötsligt så mullrar det vid läsning och skrivning igen... Tur att det inte är allt för ofta då all aktivitet utöver backup och filer inte ligger där. Eller muller, det är rätt dovt och låter inte som en IBM-disk från 1995. Det som dock är lite mer påtagligt är ett riktigt lågfrekvent hum som måste komma från hårddiskarna, resonerar genom konstruktionen och slutar upp på ca 4Hz. Jäkligt lågt och man måste sitta alldeles intill eller vid vissa vinklar (Zum zum zum zum). Får jobba lite med resonansgel eller silikon för att dämpa och se om det händer något. Väsandet från diskarna är i stort sett samma som innan. (Överröstas av kyl + frys ett par meter ifrån)

Hyggligt rent på framsidan men, fy fan vilket jobb ni gör alla proffs-moddare som drar egen slang tålmodigt och noggrant!! Jag kommer inte att palla med att få det finare än såhär nu, jag bugar och bockar för alla som orkar göra detta så mycket finare!

Att flytta över det jag behövde från det gamla Antec'et till det nya, till det här skicket ovan gick på 4 timmar! Låt gå att jag har tid att göra sådant här när familjen sover, så ca mellan 22.00 och 02.00 i halvskum belysning, men ändå. Kabelhärvan i slutet är ju alltid värst tippar jag! Ett kråkbo som aldrig riktigt går att reda ut helt. Jag som köpt kablarnas motsvarighet till Findus frys-pizza får också leva med att det inte kommer bli exakt som jag planerat. Alla kabellängder har jag tagit i lite extra, utifall att...

Somliga kablar drogs under moderkortet enligt tradition och funkade hyggligt väl. Problemet är att när moderkortsskruvarna sitter tight, då går det inte heller att spela med kabeln något mer..

Gjort är gjort för tillfället, och resultatet efter de första fyra timmarna är jag inte direkt supernöjd med. Beslut togs i stridens hetta för att komma till skott så att säga. Man blir ju skadad av att hänga i galleriet och det här lämnar ju kanske lite att önska.

Just det där att allt måste samlas upp i en klump i en punkt i chassiet... Men men.
Att pilla mer med kablarna. En till nattlig fyratimmarsrunda kommer jag dröja med, imorgon ska jag plocka upp Nier: Automata igen! Game before combing wires to death!

Nu är det bara den där lilla frågan hur fasiken aset ska få plats!?
Har lite olika lösningar varav att kablarna inte riktigt är dragna på ett permanent vis, och skärmen är på sniskan. Tycker om trådad mus så förbaskat och de trådlösa högtalarna + Xboxkontroller-dongeln + Wifi verkar vara precis vad alla sändare klarar av om inte ljudet ska börja strula. Lite trångt på 2,4GHz kanske?

Om den står längs med väggen (Lösning nr: tre) (Ja, vi är kattvakt denna vecka) så sparkar barnen sönder glaset förr eller senare, ni minns kaffeincidenten i början på tråden...

Jag kanske hänger upp den i taket, vi får se!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Ser riktigt stilrent ut!
(... om än lite tomt i det där bamsechassit...)

Förresten har du jämfört HD-temps mellan gamla Antec:en och nya lådan?

Hmm, det är kanske dags att försöka snacka till sig ett lite större skrivbord därhemma?
Är nog bättre för ergonomin också, om du behöver en ursäkt mer än att ge plats för datorn

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Ser riktigt stilrent ut!
(... om än lite tomt i det där bamsechassit...)

Förresten har du jämfört HD-temps mellan gamla Antec:en och nya lådan?

Hmm, det är kanske dags att försöka snacka till sig ett lite större skrivbord därhemma?
Är nog bättre för ergonomin också, om du behöver en ursäkt mer än att ge plats för datorn

Haha!
Ergonomin kommer efter inredning oftast... Nej, jag trivs rätt bra med setupen faktiskt, behöver ingen mancave när alla gått och lagt sig, skönt att ha vardagsrummet för sig själv ibland.

Hdd-tempsen är typ exakt samma! Någon grad hit eller dit, både samsung-EVO'n och Intel-SSD'n har blivit lite svalare, hårddiskarna längst upp håller mellan 34-38 grader Celcius som vanligt! Märkligt egentligen. nu är det 23 ambient, i februari när jag tog de gamla snapshotsen var det säkerligen 3-4 grader kallare.

Disken längst ned till vänster går upp till 44 grader när jag stresstestat CPU med CPU-Z inbygda stresstest i ett par minuter, då verkar den ha stabiliserat sig. CPU'n blir aldrig varmare än 59 grader och jag hör fortfarande inte av fläktarna.. måste lyckats hyggligt med de nya fläktkurvorna i UEFI!

Upplever datorn som tystare ändå, generellt vid idle och vid stress. I alla fall just nu. Hummet jag hörde tidigare släppte när jag pillade med ena glassidan. Den är ju stumt monterad mot aluminiumet, och skulle inte må dåligt av en tunn gummipackning runt om, men det räckte med att lätta på ett par skruvar ett halvt varv för att det skulle lägga sig!

PS. Och ja, ett Bamsechassi att växa i!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk

Efter lite XMP-strul så har vi lyckats möblera om lite, blev inte taket...

Flyttade ut allt ett snäpp, datorn fick stå till vänster där den gör minst väsen av sig. Redo för när nu 5800xt vill visa sig.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision