Anthem-demot tillgängligt för alla idag

Permalänk
Hedersmedlem

Anthem-demot tillgängligt för alla idag

Efter förra veckans stängda test blir Anthem-demot idag tillgängligt för alla att pröva, oavsett om man förbokat eller inte. Demot pågår från och med idag 1 februari kl. 18:00 till på söndag 3 februari. Spelade du förra helgen? Åsikter? Kommer du spela öppna demot?

Jag ska försöka ge det en chans. Har inte haft någon direkt hype för Anthem tidigare, men har ändå hört lite positivt om det nu inför lanseringen.

Hitta medspelare på Geeks Discord-server

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Ska testa det i alla fall. Kommer inte köpa spelet hursomhelst, men om det är skoj kanske jag betalar för en månad av Origin Premier och spelar så. Fullpris ger jag inte till ett EA spel.

Permalänk
Medlem

Det här är positivt!
Att EA vågar låta allmänheten prova det innan det släpps betyder att de tror på spelet.
Stor chans att jag provar på det.

Permalänk
Medlem

Jag spelade det stängda demot och jag gillade det skarpt!
Ser fram emot att spela mer denna helg och ännu mer när hela spelet släpps.

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Såklart man ska prova, gratis är gott. Om jag kommer köpa det? Högst tveksamt.

Permalänk
Medlem

Jag behöver något att stilla mitt sug av Mass Effect. Av det lilla jag sett från ett par trailers verkar det här inte vara samma typ av spel men ändå inte heller helt olikt. Får ladda ner demot och testa

Permalänk
Medlem

Testade demot förra veckan, tyvärr var första dagen helt omöjlig att spela då man blev disconnectad.
Demot är lite för begränsat för att man ska få en riktig uppfattning om det men ser helt ok ut och är väl som om Titanfall och Destiny parade sig och fick barn, kontrollerna är väldigt likt ME: Andromeda.
Ska köra lite mer denna helg med polarna så får vi se, annars verkar matchmaking fungera helt ok också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasLidstrom:

Det här är positivt!
Att EA vågar låta allmänheten prova det innan det släpps betyder att de tror på spelet.
Stor chans att jag provar på det.

Det är just det som de inte gör.

De har nog fått panik med tnake på att spelet som folk fått testa, var nästan skrattretande dåligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trunk:

Jag behöver något att stilla mitt sug av Mass Effect. Av det lilla jag sett från ett par trailers verkar det här inte vara samma typ av spel men ändå inte heller helt olikt. Får ladda ner demot och testa

Det är ett Destiny/borderlands spel där du går från a till b och skjuter 10 fiender som knappt gör något om och om igen.

Permalänk
Medlem

Verkar vara låst på 30 fps på konsol, buzzkill

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Det här är positivt!
Att EA vågar låta allmänheten prova det innan det släpps betyder att de tror på spelet.
Stor chans att jag provar på det.

Dom har knappast något val. Biowares och EAs förtroende är noll. Att köra en smygrelease utan reviews och open betas skulle sänka spelet innan det släppts.

Permalänk
Medlem

Varför inte, tror inte jag kommer bli direkt imponerad dock.

Permalänk
Medlem

Testade det stängda demot via EA Access och tyckte det var riktigt kul.
Upplevde nästan inga problem alls, endast någon enstaka disconnect.

Men jag tycker också att Borderlands och Mass Effect är bland de bästa spelen jag spelat.
Utmaning tyckte jag också det var, om man valde att spela på en högre svårighetgrad än Easy.

Tror det kan bli riktigt kul, men den stora frågan är väl hur länge det är kul.
Om de lyckats göra grinden och farmandet kul, eller om man tröttnar.

Combat var riktigt kul och engaging i alla fall, så allt handlar ju om hur "End/Elder game" blir.

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro AX | AMD Ryzen 5800X | 32GB 3600Mhz CL16 | GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce | Corsair Obsidan 900D | EK-WB CPU & GPU | 2x480-Radiator | ASUS PG348Q | Logitech G604 | Logitech G915 | BeyerDynamic MMX 300 + SB X-Fi Titanium Fatal1ty |

Permalänk
Medlem

Har haft en magkänsla ända sen dom först visade spelet att detta kommer floppa, får väl se hur det går. Kommer iaf testa det och se om det är något att ha.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

Är faktiskt inte ens sugen, känns inte som det är värt bandbredden.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Körde någon timme eller två förra helgen när det var stängt demo. Småkul men fick inte direkt sug efter att spela mer. Ska nog köra en repa till under lördagen ändå om jag får tid över (gissar att fredagkvällen kommer bestå av serverstrul som förra veckan).

Permalänk
Medlem

Förra demot/betan var ju en total katastrof. Ska ge det en chans till i helgen.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av JonasT:

Körde någon timme eller två förra helgen när det var stängt demo. Småkul men fick inte direkt sug efter att spela mer. Ska nog köra en repa till under lördagen ändå om jag får tid över (gissar att fredagkvällen kommer bestå av serverstrul som förra veckan).

Samma här. Ska ge det en chans imorgon, kanske testa med handkontroll för att se om flygandet blir bättre. Utan PvP känns det lite whatever med precision ändå, så lär väl gå lika bra tänker jag.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

flyter på bra iaf allt maxat i 3440x1440p frostbite motorn e ju fin den iaf men stör mig på att man inte kan stäng av bloom osv.

1080TI 6700K.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kul å se att folk tyckte om demot från förra helgen, ska testa själv nu när de är öppet för alla. Tycker det är synd att de blir så stort negativt fokus på allt innan de ens är släppt nu för tiden. Samma med Metro, förstår inte hur man orkar lägga så mycket energi på å överdriva minsta negativa sak till den grad som folk gör idag.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

@Vash:

En stor del av anledningen är mikrotransaktioner och loot boxes. Företagen får vad de förtjänar, äntligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Verkar vara låst på 30 fps på konsol, buzzkill

Är inte ens 30fps locked. Olåst med sub-30 dips och ojämna frametimes. Detta på både PS4 Pro och Xbox One X.

Permalänk
Medlem

Ska prova igen på Xbox One x idag. Och är de fortfarande dålig FPS så kan man nog vänta till långt efter release.

Permalänk
Medlem

Spelat i 20min nu och är redan less. Det kändes enformigt på en gång. Kontrollerna för att flyga var verkligen så dåliga som man läst om också. Känns som något grundläggande saknas för när till och med att använda sin super inte känns märkvärdigt så är det något som inte stämmer.

Ska spela med en kompis senare ikväll och se om det blir roligare. Men den känsla jag har nu är att jag längtar tillbaks till Destiny 2, problemet är att jag redan spelat 50h+ i Forsaken så är less det.

Permalänk
Medlem

@altair4: Kommentera sen om det blev någon skillnad att lira me en polare

Permalänk
Medlem

Detta var inget för mig då jag tröttnade väldigt snabbt. Jag tycker free aim shooting suger på game pads och i övrigt var inte kontrollerna väl anpassade för tangentbord och mus. Jag hittade inte något annat som fick mig att vilja plåga mig framåt trots dåliga kontroller heller, så jag får hitta något annat att spela.

Permalänk
Medlem

1a uppdraget när man var klar så krascha spelet......

Permalänk
Medlem

@Evil Peter: Ytterligare en EA flopp asså \o/
Upplevde du någon stuttering-frame drops?

Permalänk
Medlem

Uttråkad efter 45 minuter, det här bådar ju gott. Kontrollera flygningen med mus och tangentbord funkar ju heller inget vidare, verkar inte ha förbättrats sedan Alfan förra året.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Känns i detta fallet som ett desperat försök att locka köpare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090