Spelar ni Fallout 76 fortfarande? Någon som planerar börja?

Permalänk
Medlem

Känner ni att detta är värt att börja spela solo, eller borde man se om man kan övertyga någon vän att dra med?

Visa signatur

Har en minst 110 bilder på Ikea hajar. Om en bild önskas så är det bara att fråga!

Permalänk
Medlem

Lite tips gällande att förbättra upplevelsen för pcspelare.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Hoaxyy:

Känner ni att detta är värt att börja spela solo, eller borde man se om man kan övertyga någon vän att dra med?

Är antagligen roligare att spela co-op, men allting går att göra som ensam spelare också. Finns mycket att utforska om man gillar Fallout, så absolut värt att testa. Är gratishelger då och då ifall du inte vill köpa det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag läst att spelet släppas på xbox gamepass denna vecka. Antar att det blir bra drag på xbox servrarna i så fall när tiotusentals sommarlov/semesterfilurer testar.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoaxyy:

Känner ni att detta är värt att börja spela solo, eller borde man se om man kan övertyga någon vän att dra med?

Jag kör mestadels solo, framförallt olika quests som man då kan göra i sin egen takt utan att någon stressar på. Så absolut värt. Behöver inte vänta in en vän tycker jag utan ta det som det kommer istället.

Visa signatur

ll Ryzen 7 3700X ll Sapphire RX Vega 64 ll Asus B450-E Rog Strix ll
ll Ballistix 32GB 3 000 MHz ll SilverPower SP-S850M ll NZXT H440 ll Acer 27" 1440p ll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Har för mig att jag läst att spelet släppas på xbox gamepass denna vecka. Antar att det blir bra drag på xbox servrarna i så fall när tiotusentals sommarlov/semesterfilurer testar.

Gamepass existerar även till pc så även den plattformen blir säkerligen mer frekventerad nu.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Tänkte testa detta nu med gamepass men får multiplayer is not allowed on your profile eller liknande. Kommer inte ens in i huvudmenyn. Måste man betala för xbox gold?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tänkte testa detta nu med gamepass men får multiplayer is not allowed on your profile eller liknande. Kommer inte ens in i huvudmenyn. Måste man betala för xbox gold?

Tydligen blir det så när man installerar på något annat än samma hårddisk som Windows är installerat på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karic:

Tydligen blir det så när man installerar på något annat än samma hårddisk som Windows är installerat på.

Genialiskt! Wow. Ja har då ingen plats där så det blir inget test då.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Spelar lite då o då, kul spel fortfarande!

Permalänk
Medlem

Kommer dom fortsätta utveckla skiten eller börja om från början?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Milne:

Kommer dom fortsätta utveckla skiten eller börja om från början?

Börja om från början lär de inte göra då det funkar ganska bra nu. Däremot behövs det mycket, mycket mer innehåll och quality of life-förbättringar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Inte kunnat spela på länge nu, har mitt via steam, men kan aldrig komma in i ett spel, får bara fel att det tog för lång tid att kontakta servern

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk

Håller på med ett uppdrag där ett av delmålen är att återuppliva en fallen spelare med ett stimpak. De spelare jag ser på events o. dyl. faller aldrig i strid utan det är perfekta mördarmaskiner. Nån som kör på pc och skulle kunna tänka sig att ta en kula för mig?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Håller på med ett uppdrag där ett av delmålen är att återuppliva en fallen spelare med ett stimpak. De spelare jag ser på events o. dyl. faller aldrig i strid utan det är perfekta mördarmaskiner. Nån som kör på pc och skulle kunna tänka sig att ta en kula för mig?

Dom som har spelat ett tag och har samlat på sig saker är i princip odödliga, och dom skjuter genom det mesta pansar du själv kan tänkas ha med typ ett skott. Helt futile att ge sig in i PVP, man blir lootad varje gång

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av the squonk:

Dom som har spelat ett tag och har samlat på sig saker är i princip odödliga, och dom skjuter genom det mesta pansar du själv kan tänkas ha med typ ett skott. Helt futile att ge sig in i PVP, man blir lootad varje gång

Jo, det känns som att det ta mig tusan hänt att jag blivit one-shottad fastän jag inte initierat strid eller varit efterlyst. Det är som att alla andra spelare far upp och ner som jojos 30 meter upp i luften fram och tillbaka och bara skjuter konstant med nån sorts ultracite-minigun. Knappt sett en spelare under level 100 de senaste sessionerna.
Körde mot en scorchbeast queen en gång och hade samlat på mig hur viktiga resurser som helst. Just när drottningen föll död till marken så dog jag själv omedelbart av en annan spelare, som tog alla urviktiga radioaktiva material jag hade samlat på mig (och jag hann ju inte heller loota drottningen).

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Har man problem med att bli dödad av andra spelare bör man applicera pacifist i inställningarna.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av Näbbdjuret:

Har man problem med att bli dödad av andra spelare bör man applicera pacifist i inställningarna.

Ah just ja. Gör det att man inte kan råka göra åverkan på andra spelares camps? I går så var jag nånstans som jag inte fattade var ett camp, jag låste upp en footlocker (innehållande tre halvkassa helt vanliga lootgrejer) och direkt ba "STEALING FROM OTHER PLAYERS osv", blev wanted och fick bara lomma runt och invänta den oundvikliga oneshottningen.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Är du pacifist så kan du skjuta andra spelare utan att någon skada görs, inte heller på camps eller pets.
Man skall dock vara på det klara med att om du besvarar eldgivningen så häver du din pacifistinställning.
Men jag tycker det är väldigt lite pvp-hetsande (på pc) på sistone, förmodligen för att spelare har att göra varje dag.
Samla guld, maxa rykte hos raiders och settlers, dagliga operationer, Earl Williams samt SBQ mm.
Sen har vi ju förstås legendariska perks.
Och göra daily quests för att levla upp på scoreboard!

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Spelet funkar riktigt bra för mig nu. Dels flyter det på kanon i 1440p max maxade inställningar. Dels hittar jag inte längre några buggar i quests eller annat förutom de stundvis klassiska "frusna" scorcherna som inte gör motstånd.

Den senaste uppdateringen med level-follow tycker jag är ganska bra ändå. Looten är bättre och man slipper hamna i situationer där man är överdrivet OP. Förstår även att de nerfat hur mycket skada man gör vilket påverkar höglevel-spelare rejält men det kanske mer var att skadesystemet tidigare löpte amok.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

Spelade ett tag efter att det just släpptes, slutade p.g.a. att det kändes så ihåligt. Har återupptagit det nu och tycker det är riktigt kul att spela, men det finns massor med grejer som jag fortfarande stör mig på och jag är inte övertygad om att jag gillar spelet på riktigt utan mest rycks med i de typiska Fallout-aspekterna.

Jag tycker i synnerhet det är väldigt störande att fiendeinstanserna är så scriptade och obönhörliga. När man kommer till ett nytt ställe så vet man att man (om man inte har en otrolig stealth-build möjligtvis) kommer måsta fejsa typ alla fiender som stället har att bjuda på, för fienderna materialiseras bredvid en, med "bossen" sist i tur. Ett rum som verkade tomt har plötsligt nån jäkla scorched i nån mössa som står i nån onaturlig ställning och skjuter knasiga skott 45 grader från mynningen mot en. Det går liksom inte att gå till ett ställe utan att slösa ammo, durability och ta skada.
Och lyckas man springa järnet genom ett ställe så fienden inte hinner materialiseras, ja då kan man ge sig tusan på att spelet slänger tunnelgrävande fiender efter en, så att man 150 meter efter stället får ett gäng mole rats, radscorpions eller ticks efter sig som kommer upp ur marken. Man får inte undkomma utan att ha slösat resurser. Nyssnämnda sortens fiender gör också att man aldrig kan skydda sig mot hudöverförbara sjukdomar.
Det är många sorters ställen, events m.m som jag undviker eftersom jag vet att man kommer stå och skjuta så in i helvete många skott, för väldigt lite utdelning. Är det en fiendetyp vars loot inte på nåt sätt kan ersätta det jag slösar, ja då springer jag helst bort från dem.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk

Sen kan man aldrig heller "råka lösa nånting på förhand" som man kunde i de andra Fallout-spelen. Att man hittar nånting som någon sen visar sig behöva osv. Körde nyss ett uppdrag där jag skulle frita en kille. Jag hittade två nycklar före jag hittade honom. En gick till hans cell. Jag låste upp och började prata med honom. "Du måste släppa ut mig härifrån, du måste hitta nyckeln". Spelet fattade inte att jag hade låst upp, och fattade inte att jag hade hittat nyckeln. Jag fick gå ut och hitta nyckeln igen, som nu hade spawnat på nytt i sin kista. Gick tillbaka, och otroligt nog så hjälpte det att öppna och stänga dörren för att spelet skulle tro att jag nu hade låst upp. Haha.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

På PTS testades The Pitt ett par timmar igår innan det plockades ner igen pga något fel. Av första upplevelsen av Pitten verkar så verkar det finnas väldigt mycket att utforska. Vad består Pitten av då? Kanske som en Daily Ops 2.0 men istället för 10 minuter så kommer det (när detta DLC släpps) att vara 3 random uppgifter (av totalt 9 möjliga) som skall slutföras. Kör du Pitten solo så kan det vara runt en timme per uppgift, men kör man i lag så kortas tiden såklart pga högre effektivitet.

Finns såklart oerhört mycket fler detaljer om vad detta DLC omfattar för förändringar. Nedan ett litet smakprov jag hittade.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Går det att gå till the Pitt bara för att utforska, ensam, såsom om det vore en vanlig del av kartan? Eller är det alltid knutet till ett tidsbestämt uppdrag?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Ja det går att dra dit för utforskning, men man måste först samla battericeller för att kunna åka Vertibird dit. Väl där kan man ju strunta i uppdraget och bara skrota runt bland kaoset.

Kan också nämna att PTS är till för att testa om saker fungerar, helt säkert kommer vissa grejer förändras innan detta DLC går i skarp version.
Konsensus förefaller vara:
- Auto Axe är roligt vapen
- Samla battericeller är onödig pre-grind för själva uppdraget
- Man hoppas att inte alla 9 deluppdrag är av samma karaktär som den första som testats

Ytterligare grejer som folk noterat:
o På PTSversionen kan man göra Chainsaw, Drill och Rippers legendariska..!
o PTS-patchen är endast tillgänglig på pc och är på 24GB.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Någon som spelar fortfarande? Letar efter spelkompis som kan spela dagtid, gärna äldre men inget direkt krav.