Xiaomi Mi box S - Fungerar SVTplay?

Permalänk
Medlem

Xiaomi Mi box S - Fungerar SVTplay?

Fungerar SVTplay på den senaste Xiaomi Mi box S?

Denna alltså: https://www.inet.se/produkt/6600800/xiaomi-mi-box-s-4k-hdr

Är boxen bra för övrigt?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag tycker boxen fungerar bra FÖRUTOM att casting-funktionen är under all kritik. Jag kan varken casta Boxer play eller Viaplay från min telefon/platta.

Permalänk
Medlem

Jag kör följande android tv appar på min mi box (samma hw som s) Kodi, SVT play, Netflix, HBO nordic. Samtliga fungerar utmärkt. HAr haft viaplay sideload när jag provade abbonemang där fungerade med. Nyttjar ej cast så kan inte uttala mig om det.

Permalänk

Den kan casta allt, det är en chromecast ultra som är inbyggd i den. Allt funkar utan problem!

Permalänk
Medlem

Kör man Kodi så kan man använda sig av addonet Retrospect som innehåller runt dussinet svenska playkanaler förutom ett antal europeiska sådana.
https://www.rieter.net/content/
https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scorpio_gbg:

Den kan casta allt, det är en chromecast ultra som är inbyggd i den. Allt funkar utan problem!

Den klarar INTE att casta allt........ Jag provade både Boxer play och viaplay via min telefon och surfplatta och det fungerade inte. Provade samma på en Chromecast vilket fungerade perfekt.

Permalänk

Har inte haft några problem och det är en chromecast inbyggd i den, castar allt jag har provar.

Kolla denna från Linus Tech: https://www.youtube.com/watch?v=on5I4KJfulw

Permalänk
Medlem
Skrivet av scorpio_gbg:

Har inte haft några problem och det är en chromecast inbyggd i den, castar allt jag har provar.

Kolla denna från Linus Tech: https://www.youtube.com/watch?v=on5I4KJfulw

Har du specifikt provat Boxer play och/eller viaplay? Inte sideloadat till Mi boxen utan casta via telefonen? Vilken Castversion har du installerat?

Dessa appar kan jag casta utan problem: svtplay, tv4play, youtube.

Btw, han visar inget gällande att casta från telefon till Mi Box i den videon?

Permalänk
Medlem

Har också en Mi S men upplever microlagg på ALLT material som spelas upp. Osäker på hur SVT ser ut men gissar att det är samma sak... Kan pröva.

Har ni andra problem med lägg?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Har också en Mi S men upplever microlagg på ALLT material som spelas upp. Osäker på hur SVT ser ut men gissar att det är samma sak... Kan pröva.

Har ni andra problem med lägg?

Har du "hdmi self-adaption" aktiverat under inställningar på boxen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ice cube:

Har du "hdmi self-adaption" aktiverat under inställningar på boxen?

Hum, det kanske jag har. Ska det vara aktiverat eller ej?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk

@ice cube: Har provat Viaplay, kör även appen jag installerade utan problem, Har castat Teliaplay, Cmore, SVT Play, även anndra också utan några problem. Är supernöjd med boxen.

Permalänk

Var hittar ni HDMI self adaption? Ser bara HDMI CEC!

Permalänk
Medlem

@scorpio_gbg: Har du installerat viaplay på mi box eller har du castat den från telefon/platta?
Vilken version har du på chromecast built-in på mi box?

Permalänk
Medlem
Skrivet av scorpio_gbg:

Var hittar ni HDMI self adaption? Ser bara HDMI CEC!

Prova: Settings->Playback settings->HDMI self-adaption

Permalänk

@ice cube: Min är inte aktiverad.

Permalänk
Medlem

@scorpio_gbg: Ursäkta att jag tjatar men hade du castat viaplay från en telefon/platta till mi boxen eller har du installerat viaplay på mi boxen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ice cube:

Har du "hdmi self-adaption" aktiverat under inställningar på boxen?

Min var inställd på Total Mode. Vad ska den vara på?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Min var inställd på Total Mode. Vad ska den vara på?

Prova dig fram, jag har själv inte kollat upp denna inställning. Hittade bara detta tipset på nätet.

Permalänk

@ice cube: i början castade jag från telefonen men har installerat appen, kör även plex som jag installerat på boxen men som även går att casta från telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheddar_bob5:

Min var inställd på Total Mode. Vad ska den vara på?

Har också lag och har ändrat inställning men funkar ej.. löste du detta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Nu efter senaste uppdateringen av Mi box s så fungerar det att casta viaplay och boxer play från telefonen.

Permalänk
Medlem

Jag upplevde att min gick från att vara väldigt långsam och laggig till hur smidig som helst efter att jag tog bort de onödiga "live"-rutorna från olika kanaler på hemskärmen.

Kidsen använder den till SVTplay, Netflix, HBO och Youtube utan något som helst problem nu.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."