Permalänk
Medlem

stora fps skillnader

Hej, jag tänkte spela cs idag för första gången på säkert 3 månader. Jag gick in i en deathmatch för att värma upp och märkte att min fps gick från 400 till 150. Det laggar inte när jag går ner till 150 men jag tycker att det är lite konstigt att det är så stora skillnader. Någon som vet varför?

Permalänk

Grafik drivers!

Permalänk
Medlem

Att det varierar kraftigt har jag också svårt att komma ifrån. Mina värden ligger på 350-700 fps om jag låter motorn härja fritt. Därför brukar jag sätta en limit på 300 fps så blir den jämn och responsen blir förutsägbar.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiiinsen01:

Grafik drivers!

Har uppdaterat till de senaste. Har även kollat andra drivers som folk med samma grafikkort rekommenderat men ser inga stora skillnader i fpsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Att det varierar kraftigt har jag också svårt att komma ifrån. Mina värden ligger på 350-700 fps om jag låter motorn härja fritt. Därför brukar jag sätta en limit på 300 fps så blir den jämn och responsen blir förutsägbar.

Så det bästa kanske är att låsa på 300

Permalänk
Sjusovarn

Svårt att veta hur den bör prestera utan game-settings och datorkomponenter

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Svårt att veta hur den bör prestera utan game-settings och datorkomponenter

Gtx 1060 6gb
I7 7700k 4,2 ghz, 4 cores
16gb ram ddr4 3200mhz

4:3 1280x960
Har allt på lägsta ingame

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Sjusovarn

Skalar du upplösningen i nvidias kontrollpanel eller i spelet? Jag vet själv att jag hade väldiga problem med att köra 1280*1024 stretched och ibland var det nästan lite sporadiskt om det skulle funka eller ej. Kör du enbart med en skärm inkopplad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Skalar du upplösningen i nvidias kontrollpanel eller i spelet? Jag vet själv att jag hade väldiga problem med att köra 1280*1024 stretched och ibland var det nästan lite sporadiskt om det skulle funka eller ej. Kör du enbart med en skärm inkopplad?

https://i.imgur.com/yqUVcV8.jpg

Jag skalar upplösningen i spelet och jag kör med två skärmar

Permalänk

Samma för mig, innan danger zone uppdatering och allt det där så flöt cs på något brutalt, nu känns det som jag har konstant har microstuttering, dator i signatur (med senaste drivers ofc)

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)