Strul med kontrollerande av RGB (G.SKILL Trident Z)

Permalänk
Medlem

Strul med kontrollerande av RGB (G.SKILL Trident Z)

Precis fått hem mina nya minnen (2x8gb 3000mhz tridentZ rgb) och laddade ner den här mjukvaran (v1.06.68). Installerades fint, men när jag öppnade programmet och skulle prova olika ljus så hände det först ingenting, förrän jag provade "Glowing yoyo". Då började den blinka som fan, oregelbundet (men snabbt) och i alla olika färger. Provade några andra efter det och blev likadant. Återgick till rainbow när jag tryckte på "default", men samma historia när jag valde någon annan efter det. Avinstallerade därefter skiten och installerade igen, men då fick jag felmeddelande om att modulerna ej hittades.

Efter det avinstallerade jag igen, laddade ner v1.00.28 och inget felmeddelande. Öppnade programmet och valde "static", blev statiskt rött. Tänkte att nice, nu funkar det. Men icke. När jag provade nästa så började den epileptiska historian igen. Och återgick precis som tidigare till rainbow när jag tryckte på "default" (static funkade inte heller efter detta).

Vad är det som är knas, programmet, minnena eller jag? Vad ska göras åt saken för det ska bli bra?

Permalänk
Medlem

Har f.ö Mystic Light installerat (för att styra LED på mobo och en LED-slinga), kan det störa på nått sätt?

Permalänk

Testa att avinstallera dem andra programmen som kan störa. Om det hjälper så vet du vad problemet är.

Har du testat alla grejer som står på sidan med mjukvaran (som du länkade) i röd text? Känns som att ha typ uppdaterat BIOS mm kan hjälpa.

Permalänk
Medlem

@DPI-Gamer: Det funkade att avinstallera Mystic Light. Frågan är ju nu bara hur jag får kontroll över det den normalt hade styrt? Finns det nån väg man kan gå för att få båda att funka samtidigt?

Permalänk

Jag vet inte hur man skulle kunna göra för att få båda att fungera samtidigt. Tyvärr blir det nog så att du inte kan ha båda programmen samtidigt. Du kan testa att kontakta support för på programmen, men troligen vet dem inte heller vad man kan göra.

Jag skulle skickat tillbaka minnena och köpa corsairs istället och se om deras program fungerar.

Permalänk

Testa mjukvaran för Royal Trident istället (hört den ska vara bättre) och du kan även testa Aura Sync (ASUS), det ska gå och styra dem med det programmet också

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080