Köpa Bitcoin i Sverige billigast?

Permalänk
Skrivet av allwereoutlaws:

Ser att man kan köpa bitcoin med revolut, finns det några nackdelar med det?

Det är inga ”äkta” bitcoins som du kan föra över till någon annanstans (tex egen plånbok).
Så undvik det.

Men det du kan göra är att föra över pengar till revolut med Swedbank. Sen därifrån till coinbase (sepa). Och sen köpa riktiga bitcoins. Så revolut blir som en mellanbank.

Annars gäller det att öppna konto i en annan bank. Swedbank har blivit riktigt skitnödiga, och vill bestämma åt Dig vad Du ska göra med Dina pengar. Ica banken och danskebank är lika värdelösa.

Permalänk
Skrivet av thepoodles:

Men det du kan göra är att föra över pengar till revolut med Swedbank. Sen därifrån till coinbase (sepa). Och sen köpa riktiga bitcoins. Så revolut blir som en mellanbank.

Tack för svaret!

Så hela flödet om man vill köpa bitcoins och sen möjligtvis sälja det i framtiden är följande:

1. För över pengar till revolut
2. För över pengar till coinbase pro från revolut (sepa)
3. Köp bitcoins via coinbase
4. Sälj bitcoins via coinbase
5. För över det man har sålt från coinbase till revolut (sepa)
6. För över pengarna från revolut till bankkonto

Visa signatur

CPU:i5 4670k |GPU: Gigabyte gtx 760 windforce r2 | RAM: 8GB 1600 Mhz | PSU: Fractal Design Integra r2 650w | Moderkort: Asus z87-a | Chassi: Fractal design core 3000 USB 3.0

Permalänk
Inaktiv

Tack för alla tips här i denna tråd!
Skaffade Revolut idag, satte in pengar från kreditkort. Satte in 3 0 2...miljarder.
Skapade konto på Binance och skickade pengarna från Revolut appen på mobilen till Binance med bank transfer. Pengarna ska komma in imorgon stog det.
0kr att sätta in pengar på Revolut från kreditkort, 0kr i valutakonvertering från SEK till EUR och 0kr i avgift för överföring från Revolut till Binance.
Jag ska bara kolla lite med liten slant nu. Har gjort allt det här på cex.io tidigare och det blev så pass mycket avgifter hit och dit att jag blev väldigt besviken bara. Ja jag vet, jag borde valt Coinbase Pro istället när jag bara ska kolla med en liten slant. Jag blev lockad av köpavgiften på Binance endast är 0,1% istället för Coinbase 0,5%.

Jag tror det är fler som handar med kryptovalutor och vill undvika alla vansinniga avgifter. Fortsätt gärna dela med er av hur ni gör för att undvika avgifterna eller få dem att vara bli så låga som möjligt.

Permalänk
Medlem

Är det bara diskussion on bitcoin här eller får man fråga om andra kryptovalutor t.ex. monero?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ev dum fråga: Danskebank har jag. Hur säljer jag då lite bitcoin på bästa sätt? Safello verkar ha saftiga avgifter. Bättre sätt? Localbitcoins?

Läst tråden, men blir inte riktigt klok på vad man ska välja nuförtiden.

Edit, sälj för 10k.

Permalänk
Medlem

Jag har tradeat Bitcoin lite smått under några år på Coinbase. Nu vill jag investera mer och ser att många här tar Coinbase som ett givet val. Jag upplever det som extremt dyrt. Vill ju inte skaffa mig en förmögenhet som jag sedan måste betala 30% i avgift till.
Någon som har ett bättre alternativ? Behöver inte vara svenskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiniboo:

Jag har tradeat Bitcoin lite smått under några år på Coinbase. Nu vill jag investera mer och ser att många här tar Coinbase som ett givet val. Jag upplever det som extremt dyrt. Vill ju inte skaffa mig en förmögenhet som jag sedan måste betala 30% i avgift till.
Någon som har ett bättre alternativ? Behöver inte vara svenskt.

För att slippa gå igenom fler KYC osv så kan du använda Coinbase Pro.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Ja så jag skulle vilja köpa lite bitcoins för cirka 500-800kr, och senare i framtiden kunna handla på nätet med dom. Att man överför bitcoinsen till en adress man får skickad till sig. Vad rekommenderar ni att jag ska använda? Vill närsomhelst kunna skicka över bitcoinsen till en annan "wallet"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Ja, det är så jag gör när jag köper BTC. För över SEK till Revolut -> säljer till EUR utan valutapåslag på Revolut -> För över EUR till Coinbase Pro med SEPA -> köper BTC med EUR på Coinbase Pro.

Varför EUR och inte USD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddy:

Varför EUR och inte USD?

Aldrig gjort en överföring med USD från revolut, vad tänker du fördelen skulle vara? Tror inte du kan använda instant SEPA då, och SWIFT har jag för mig har avgifter.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Aldrig gjort en överföring med USD från revolut, vad tänker du fördelen skulle vara? Tror inte du kan använda instant SEPA då, och SWIFT har jag för mig har avgifter.

Tycker om att handla i USD eftersom jag har bättre koll på kursen. Får helt enkelt testa om det funkar att flytta USD fr Revolut till Coinbase.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddy:

Tycker om att handla i USD eftersom jag har bättre koll på kursen. Får helt enkelt testa om det funkar att flytta USD fr Revolut till Coinbase.

Ok, berätta gärna hur det funkade efteråt, USD har lite fler “tradingpairs” på Coinbase Pro så det skulle eventuellt vara intressant om det går att göra utan avgifter.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Ok, berätta gärna hur det funkade efteråt, USD har lite fler “tradingpairs” på Coinbase Pro så det skulle eventuellt vara intressant om det går att göra utan avgifter.

Hittar inget alternativ på Coinbase att sätta in USD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daddy:

Hittar inget alternativ på Coinbase att sätta in USD.

tror inte du kan sätta in varken usd eller eur direkt utan du måste sälja nån av dina krypto du har där till usd eller eur.

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3rrty:

tror inte du kan sätta in varken usd eller eur direkt utan du måste sälja nån av dina krypto du har där till usd eller eur.

Inga problem att sätta in Euro.

Permalänk
Skrivet av steelninja:

Ja så jag skulle vilja köpa lite bitcoins för cirka 500-800kr, och senare i framtiden kunna handla på nätet med dom. Att man överför bitcoinsen till en adress man får skickad till sig. Vad rekommenderar ni att jag ska använda? Vill närsomhelst kunna skicka över bitcoinsen till en annan "wallet"

Jag undrar samma sak.

Permalänk
Avstängd

Jag tror det är viktigt med hög säkerhet. En av de största handelsplattformarna, Binance, är vad jag hade valt.

Lycka till!