Hur kan aktivetshanteraren dra 50%+ cpu?

Permalänk

Hur kan aktivetshanteraren dra 50%+ cpu?

Jag märkte att fläktarna gick ganska högt på min dator hela tiden. När jag öppnade aktivetshanteraren blev jag förvånad att det är självaste aktivetshanteraren som drar mest. Någon som vet vad detta kan bero på?

https://imgur.com/sA9ep1m

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

@GladiumMiles: Shit det där är riktigt konstigt. När jag använder aktivitetshanteraren drar den som mest 1.5%.

Permalänk
Medlem

Det är inte chrome som spökar då? Innan du startade aktivitetshantraren så kunde den ju inte dra 50% cpu. Är det en tvåkärnig processor?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GladiumMiles:

Jag märkte att fläktarna gick ganska högt på min dator hela tiden. När jag öppnade aktivetshanteraren blev jag förvånad att det är självaste aktivetshanteraren som drar mest. Någon som vet vad detta kan bero på?

https://imgur.com/sA9ep1m

Dvs det är processen Taskmgr.exe som drar över 50%?

Permalänk
Skrivet av freron:

Det är inte chrome som spökar då? Innan du startade aktivitetshantraren så kunde den ju inte dra 50% cpu. Är det en tvåkärnig processor?

Skickades från m.sweclockers.com

Nope, fyrkärning

Skrivet av improwise:

Dvs det är processen Taskmgr.exe som drar över 50%?

Jag börjar tro att det ör något fel på aktivetshanteraren. När jag är inne i aktivetshanteranen så är alla värden statiska och inga värden ändras. I HWmonitor däremot så ligger cpuanvändningen på 5-20% även om den ligger på 70-100% i aktivetetshanteraren.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av GladiumMiles:

Nope, fyrkärning

Jag börjar tro att det ör något fel på aktivetshanteraren. När jag är inne i aktivetshanteranen så är alla värden statiska och inga värden ändras. I HWmonitor däremot så ligger cpuanvändningen på 5-20% även om den ligger på 70-100% i aktivetetshanteraren.

Det är förmodligen så att du valt, eller iaf har, så att taskmanagern är inställd på att inte uppdatear värdena. Ta en titt i menyalternativen för taskmanagern så lär du hitta vad du söker