GeForce Hotfix Driver 417.75

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

GeForce Hotfix Driver 417.75

This is GeForce HotFix driver version 417.75 that addresses the following:

G-sync monitor may display random desktop flicker when an HDMI monitor is also connected to the same graphics card

Download: http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4770

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Inaktiv

Alla som tror att G-Sync fungerar felfritt och Freesync bara är skit bör läsa changeloggen till denna uppdateringen.

Permalänk

en fråga!! en hotfix är det ett tillägg till den befintliga drivrutinen man kör på ??
eller måste man köra DDU innan man kör hotfixen ??
måste hotfixen ha samma nummer som drivrutinerna ?

var några mer frågor en 1 !!

Permalänk
Medlem

@hollowman71: En hotfix är en drivrutin som det gjorts lite och specifika ändringar i. Större ändringar räknas som en ny drivrutinsversion.

Du behandlar den exakt likadant som alla andra drivrutiner.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hollowman71:

en fråga!! en hotfix är det ett tillägg till den befintliga drivrutinen man kör på ??
eller måste man köra DDU innan man kör hotfixen ??
måste hotfixen ha samma nummer som drivrutinerna ?

var några mer frågor en 1 !!

du kan bara köra in hotfixen efter ddu om så önskas.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

du kan bara köra in hotfixen efter ddu om så önskas.

Eller skippa DDU helt. Minns inte senast jag använde det och haft problem någon gång bara men då var det flera som hade likadant problem med drivrutinen så DDU hade gjort varken till eller ifrån.

Kom på att jag testat DDU vid låg användning av grafikkortet i far cry 4 men det löste inte heller problemet. Bra vid felsökning men känns meningslöst vid uppdatering av drivrutiner.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Eller skippa DDU helt. Minns inte senast jag använde det och haft problem någon gång bara men då var det flera som hade likadant problem med drivrutinen så DDU hade gjort varken till eller ifrån.

Kom på att jag testat DDU vid låg användning av grafikkortet i far cry 4 men det löste inte heller problemet. Bra vid felsökning men känns meningslöst vid uppdatering av drivrutiner.
Skickades från m.sweclockers.com

👍

Permalänk
Medlem

Installerade denna och får nu sporadiskt ett svart flicker som kommer ibland och det enda sättet att bli av med det är att starta om datorn, detta med endast en PG278Q 1440p 144Hz med G-Sync på inkopplad på mitt RTX 2080..orkar inte..

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Jag har ett 2070 kort med en 1440 144hz Gsync monitor som jag kör i 120 hz och en 1440 60 Hz monitor, när jag kollar på film Youtube/Netflix så får jag sporadiskt flicker på Gsync monitorn hade aldrig så med mitt 1080 kort samma skärmar, hur irriterande som helst. Hoppas dessa drivare fixar detta...

Permalänk
Skrivet av Zodiam:

Installerade denna och får nu sporadiskt ett svart flicker som kommer ibland och det enda sättet att bli av med det är att starta om datorn, detta med endast en PG278Q 1440p 144Hz med G-Sync på inkopplad på mitt RTX 2080..orkar inte..

puuuhh jävla tur inte jag testat den än då !!!
har också en g sync skärm PG278QR 1440p 165hz (överklockad) och ett 2080 kort (som jag har problem med att jag måste starta datorn 2 gånger innan den tar skärmen . men det har blivit bättre är nu kanske 5 av 10 gånger jag måste starat om för att den ska ta den vet inte vad det är men orkar inte bry mig mer faktist

vad fick dig att testa hotfixen ?? vad har du för problem ?? vad har du för 2080 kort ??

Med vänlig hälsning peter

Permalänk
Medlem

Mitt flicker som jag hade när jag kollade på film försvann med dessa drivare trots att det är två DP-anslutna skärmar. Väldigt skönt!