Logitech Harmony Hub och Google Home

Permalänk
Medlem

Logitech Harmony Hub och Google Home

Funderar på att kompletera med en Harmony Hub och genom GH styra min Telia TV box VIP1963 och Onkyo förstärkare och funderar på om någan anväder en Harmony Hub att styra TVn och hur det fungerar.

Permalänk
Medlem

Funkar helt okej i min mening.
Tyvärr är stödet inte riktigt där än, du måste till exempel säga "Ok Google, Tell Harmony to *___*".
Men IFTTT kan hjälpa till där, då sätter du upp en applet och kan där igenom göra olika flöden lite enklare.
Jag har till exempel "Watch TV": Då sätts tv, förstärkare, bakgrundsslinga bakom tvn på, samt att alla kanaler går till rätt "source".

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk

Harmony i sig är en finslipad produkt. Har en elite som fungerar hur bra som helst. Kör den mot min Athom Homey. Jag har dock ingen GH eller Alexa att referera till. 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Undrar när man kommer kunna para ihop sin Harmony hub med en Google home med Svenska som språk. Någon som hört något?

Permalänk

Logitech hub + Google home

@Lolpold: Hej!
Hur kopplar du logitech med Google home? När jag gör det säger programmet ”fungerar inte i ditt område”

Permalänk
Medlem

@Treriksroset: Vilken Google Home app använder du? Det finns 2 stycken Harmony.
En är Blå och en är Röd.

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem

@Treriksroset: Tänkte inte på att du kanske använder svenska?
Det funkar enbart om du satt din Google Home på engelska och säger att du opererar från USA.
Jag skaffade min Google Home när den kom ut precis, då var det standard att ha den inställd på det.

https://support.myharmony.com/en-se/harmony-experience-with-g...

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk

Hur ändrar jag land i Android? Har försökt med VPN men får ändå 'fel region' ( och har bytt till engelska)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Google home fungerar utmärkt för mig på svenska

Permalänk
Medlem

Jag kör Google Assistant på engelska och har tidigare kunnat säga:

"Hey Google, ask Harmony to raise the volume by 5."

Google/Harmony har svarat:

"Increasing the volume by 5."

Men nu när jag säger samma fras så får jag svaret:

"You can increase the volume by a number between 1 and 20. How much do you want to increase?" (Hon säger kanske inte exakt så men något liknande och onödigt långt)

Varpå jag får svara:

"5."

Då höjer den volymen. Känns tråkigt då det tidigare var ett väldigt kort och enkelt kommando.

Några tips?

Permalänk
Medlem

Jag kör GH + Harmony för att kontrollera Nvidia Shield + Onkyo förstärkare samt projektor och tv. Behöver inte använda "ask harmony" utan säger helt enkelt "turn on living room tv" etc.

Har även värmepumpen inlagd så jag kan styra värmen på den genom Harmony.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Jag kör GH + Harmony för att kontrollera Nvidia Shield + Onkyo förstärkare samt projektor och tv. Behöver inte använda "ask harmony" utan säger helt enkelt "turn on living room tv" etc.

Har även värmepumpen inlagd så jag kan styra värmen på den genom Harmony.

I början så var man tvungen att använda ask harmony men stödet har blivit bättre nu även svenska fungerar bra nu jag behöver tex bara bara söga hey google sätt på tv, sätt på shield etc och fungerar bra.

Permalänk
Medlem

Länka harmony hub till Google home

Kan någon berätta hur ni gjort för att länka harmony hub till Google Home? Har provat att ändra språk och region till USA på iPhone. Har även ändrat region till USA i mitt harmony Account. Men får det ändå inte att fungera.

Permalänk
Medlem

@Tigron: Öppna Google Home appen i telefonen och tryck på "+", sen på "setup device", "have something already setup" och bläddra tills du hittar Harmony

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

@Tigron: Öppna Google Home appen i telefonen och tryck på "+", sen på "setup device", "have something already setup" och bläddra tills du hittar Harmony

Det har jag gjort men men kommer bara till en sida som säger att min region inte stöds...

Permalänk
Medlem

@Tigron: Hmm... Jag har tyvärr ingen iPhone men kan man ändra region på den också? Eller är det den du har ändrat på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

@Tigron: Hmm... Jag har tyvärr ingen iPhone men kan man ändra region på den också? Eller är det den du har ändrat på?

Har ändrat både region och språk till usa men det har inte haft någon effekt.

Permalänk
Medlem

@Tigron: Och du har gjort detta även i Google Home appen? Förlåt om jag är tjatig, vill bara kontrollera så vi testat allt

Edit: MAO så att din assistant är på engelska

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

@Tigron: Och du har gjort detta även i Google Home appen? Förlåt om jag är tjatig, vill bara kontrollera så vi testat allt

Edit: MAO så att din assistant är på engelska

Hej. Yes ändrat språket i systemet så att alla appar kör engelska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigron:

Hej. Yes ändrat språket i systemet så att alla appar kör engelska.

Så det ser ut såhär i Home appen?

Dold text
Permalänk
Medlem

Ja. Det ser liknande ut. Vad har du ställt in ditt harmony konto på. Hade först svenska men bytte till Usa men det har inte haft någon skillnad.

Permalänk
Medlem

@Tigron: Den är också på engelska... Skumt...

Jag fick ett meddelande idag när jag skulle starta tv:n att appen krävde en ny anslutning och att den hade uppdaterats. Anslöt den som jag beskrivit ovan på nytt och allt fungerade kanon.

Har du testat kontakta Harmony?