Thunderbolt på moderkort till Ryzen 3000/Threadripper

Permalänk
Medlem

Thunderbolt på moderkort till Ryzen 3000/Threadripper

Det är dags att bygga en ny musikdator och det är definitivt dags att kika på AMD igen. Många riktigt trevliga externa ljudkort kör på Thunderbolt, men jag vill inte bara ha Mac att jobba med...

Finns det några läckor eller planer på TB3-stöd på kommande moderkort? Jag vill inte använda de hack som finns till Gigabyte om det går att slippa. Vill ha hotplug och annat godis!

Visa signatur

HP48-GX, Arm-kärnor, i7, Ryzen 9, M2, Z80, 68000, Party tricks

Permalänk
Medlem

@Mulfuß: Nu använder jag inte Thunderbolt själv, även om jag faktiskt är riktigt intresserad av teknologin.
Wendell har gjort några youtube-videos om Thunderbolt och Threadripper och det ser väl inte riktigt så ljust ut.
Dock har jag faktiskt inte hållt mig jätteuppdaterad sen hösten -18.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Ansluter mig här. Jag letar också efter Ryzen (eller Threadripper) moderkort med Thunderbolt.
Men är det inte enklare att köra på ett instickskort?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.