Ljudfel med mordekortet (ASUSTeK COMPUTER INC. P8Z77-V PRO (LGA1155)

Permalänk
Medlem

Ljudfel med mordekortet (ASUSTeK COMPUTER INC. P8Z77-V PRO (LGA1155)

Tjena!

Jag har detta modekort ASUSTeK COMPUTER INC. P8Z77-V PRO (LGA1155) och jag har haft problem ett tag med det och det är att det inte kommer något ljud ifrån 3.5mm uttaget. Jag har tidigare haft ett USB ljudkort men jag undrar om det finns något sätt man kan fixa sitt vanliga uttag så man slipper köra ljudet på ett USB ljudkort

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har en bekant som kör med en skärm som har inbyggda högtalare som då och då skiftar över till dess inbyggda högtalare. Han får då gå in på ljudkontrollen och ändra utgång. Larvigt förslag kanske, men något så enkelt kanske även finns hos dig?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

vad händer när du kopplar in något? upptäcker den att du ansluter något?
Är senaste drivrutinerna installerad? och har du avinstallerat det gamla ljudkortet?

Provat gå in i Enhetshanteraren och avinstallerat ljudet där, för att sen tvinga windows på en ny " auto detect devices " och se om den hittar ljudkortet igen?

Hade själv problemet att vissa av portarna slutade funka, hittade dock via googling att det kortet jag hade var känt för att ha dåliga ljudkretsar :/

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W