Flera lokala konton till PlayStation plus

Permalänk
Medlem

Flera lokala konton till PlayStation plus

Hej, skaffat ett ps4 pro.

Vi är 4 stycken i familjen, 2 vuxna och 2 barn och alla har varsitt konto på ps4.

Har fixat ett konto till mig själv. Nu har jag köpt Red dead redemption 2 till sonen som fyller 12 år.
Kan ett Playstation plus funka för alla i familjen? Självklart spelar alla inte samtidigt utan vi har som sagt bara en Playstation.

Eller måste alla i familjen ha varsitt Playstation plus konto om de vill spela online?

Har sökt guider etc men inte hittat nåt bra svar.

Permalänk
Medlem

Det ska gå att spela med endast ett plus konto, dock måste man då spela genom det kontot som är psplus, om man då vill spela flera samtidigt får resten vara guests till psplus ägaren. Ps plus är dock endast till ett konto.

Visa signatur

Win 10 maskin: Core 2500 | Integra M 550W | Ryzen 5 3600 | MSI B450 A Pro max | GTX 1060 6GB | Vengeance LPX 2x16GB
Win XP maskin: Core 1100 | 550W | AMD Athlon II | MSI GF615M-P33 | ATI HD5670 | 2x2GB
Laptop: Lenovo Flex 3-1580

Permalänk
Medlem

Ok tack för svar - om jag förstår dej rätt så kan inte flera konton dela på ett PS plus konto? Som jag läst mej till så får man en kod som binds till en användare? Lär ju bli livliga diskussioner mellan sönerna om vems konto som ska användas... Den ena vill spela Red dead och den andra FIFA-19.

Lite surt att det inte går på annat sätt?

Skickades från m.sweclockers.com