Permalänk
Medlem

H500M ägare?

Tjena.
Undrar om några H500M ägare kan hjälpa mig med att besvara en fråga jag har om chassit
Har funderat på att skaffa evolv x nu ett tag, som jag beskrev i en annan tråd. Jag vet att det chassit är gjort helt i metall, och därför undrar jag vad H500M är i?
Jag gillar inte chassin som är plastiga, definitivt inte vid detta priset.

På coolermasters hemsida står det inget om plast under ”Specifications > Materials” men samtidigt sa Bitwit att nästan hela utsidan är plast i sin review.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Nu äger jag inte ett H500M själv, men har dock recenserat det.

Utsidan består till väldigt stor del av knarrig plast, så om det avskräcker skulle jag titta på något annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Nu äger jag inte ett H500M själv, men har dock recenserat det.

Utsidan består till väldigt stor del av knarrig plast, så om det avskräcker skulle jag titta på något annat.

Tack för svaret.
Läste din recension om chassit och verkar som att jag inte kommer att köpa H500M. Är däremot inne på ett Evolv X istället. Läste din recension om det också, och eftersom att jag gillar deras integration av RGB verkar det som chassit för mig.

Har dock kollat på CES 2019 och såg att Phanteks ska släppa ett ”Luxe 2”. Vad tror du om det jämfört med Evolv X? Kan man förvänta sig en recension av det också?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Rent spontant känns Evolv X bättre avvägt rent storleksmässigt, men är man i behov av extremt mycket utrymme för exempelvis vattenkylning kan Luxe 2 säkerligen vara ett intressant alternativt. Vill minnas att det fortfarande var i prototypstadiet och lanseringen var lagd framåt Computex i sommar.