Efterlyser tips på vettiga BT-lurar

Permalänk
Medlem

Efterlyser tips på vettiga BT-lurar

Jag har ett par Sony MDR-1A som jag fullkomligt älskar. Ljudet passar mig perfekt och komforten är extremt hög med supersköna kuddar, ungefär som att 'mysa ner sig i soffan' som en viss recensent beskrev det. Nu börjar det dock bli dags för mig att gå över till trådlösa BT-lurar men utbudet verkar en aning klent för oss som föredrar over-ear framför on-ear och många av de over-ear-modeller som finns lider av värmeproblematik. Det fanns tydligen en trådlös variant av mina älskade MDR-1A (MDR-1ABT) en gång i tiden men tillverkningen upphörde för ett par år sedan och jag har ingen aning om vad jag ska köpa istället.

Därför vänder jag mig nu till er och efterfrågar tips på vettiga BT-lurar av over-ear-modell. Den enda modellen jag har spanat in specifikt är Audio Technica ATH-DSR7BT men många upplever dem som 'färgade' och precis som med ATH-M50x verkar det vara något man antingen älskar eller hatar utan något mellanting och batteritiden var även i minsta laget (upp till 15h). Jag såg att El-Giganten reade ut Sony WH-1000XM2 i och med att uppföljaren lanserats och tänkte att de skulle passa mig utmärkt men när jag provade dem i butiken blev jag visserligen positivt överraskad över NC-funktionen men komforten lämnade mycket att önska då jag upplevde att de satt åt ganska hårt och dessutom var av typen on-ear trots att bl.a. Prisjakt listar modellen som over-ear. Därför känns det lite svårt att navigera bland utbudet via t.ex. Prisjakt eftersom beskrivningarna antingen är felaktiga eller så är det min definition av over-ear som skiljer sig från vad som är vedertaget, men för mig är det i alla fall ganska självklart att en sådan typ av hörlur ska omsluta hela öronen vilket alltså inte var fallet med Sonys WH-1000XM2.

Jag har inga större krav och hörlurarna kommer endast att användas i hemmamiljö så komfort prioriteras högst och NC och liknande funktioner är inget jag kommer att ha någon nytta av. Det spelar egentligen ingen roll om det finns eller ej men det är alltså ingen dealbreaker som det verkar vara för många andra.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4912200 - Provade när jag flög till New York, bästa jag haft över öronen skulle jag säga. Därför dom kostar. Superbra batteri (som även levereras fulladdat ur kartong)

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3765234 - Provade när jag pendlade över 2 timmar om dagen till jobbet. Sämre än Sony, men fortfarande bra.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4486607 - Denna ska ha maxat komfort och bra ljud, ej provat ännu men ska absolut kunna slåss mot ovannämnda.

Alla hörlurar är slutna, i Noise Cancellation form. Vet inte om du finner det nödvändigt men det är mina personliga rekommendationer.

Visa signatur

Citera för svar!