Permalänk

Hjälp med kylning

Hej köpte nytt chassi, nu är frågan hur kyler man det här chassit på bästa sätt?

som ni ser är det 2 120mm fläktar upptill och 2 nertill

Permalänk
Medlem

@Datagubben123: Är bilden upp och ner eller är det ett flippat chassi så gpu'n sitter upp?

Permalänk
Medlem

Jag har genuint svårt att se vad det är jag tittar på. Vad är fram, vad är bak?
Sitter nätagget i ...fronten?

Känner att du lätt hade kunnat bifoga mer info, och framför allt en bättre bild.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av Stortand:

@Datagubben123: Är bilden upp och ner eller är det ett flippat chassi så gpu'n sitter upp?

förlåt för dålig bild, men nej bilden är inte upp och ner. ja det är ett flippat chassi, psu sitter i fronten utav chassit

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Jag har genuint svårt att se vad det är jag tittar på. Vad är fram, vad är bak?
Sitter nätagget i ...fronten?

Känner att du lätt hade kunnat bifoga mer info, och framför allt en bättre bild.

nätaggregatet sitter i fronten, blåser ned varmluften under chassit. chassit heter Raijintek Styx

Permalänk
Medlem

@Datagubben123: Med tanke på att hela chassit känns upp och nedvänt får du nog använda fläktarna ovanför grafikkortet som inblås och resterande fläktar utblås. (Främst på nätaggets placering som blåser ut värmen under datorn.)

Fått mer information om chassit
Permalänk
Skrivet av jodiodine:

@Datagubben123: Med tanke påatt hela chassit känns upp och nedvänt får du nog använda fläktarna ovanför grafikkortet som inblås och resterande fläktar utblås. (Främst på nätaggets placering som blåser ut värmen under datorn.)

jo men cpu värmen stiger upp på grafikkortet. tror ni vattenkylning skulle fungera bra i detta chassi`?

Permalänk

tips på kylare ny processorkylare?