Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Platform till GTA-5?

Permalänk
Medlem

Platform till GTA-5?

Vilken platform är bäst till GTA5? Steam eller Rockstar och varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iksonja:

Vilken platform är bäst till GTA5? Steam eller Rockstar och varför?

Steam.

Anledningarna jag får upp i huvudet direkt är.

1: Du slipper själv krångla med Social Club.

2: Du laddar enkelt ner spelet och nästa gång du har en annan dator så är det bara att dra ner det via Steam igen.

Och här får du den främsta anledningen.

3: Du slipper att din produktkod blir värdelös när du skall installera det på nästa dator, och inte kan förse Rockstar med allt de vill ha för att göra reset på din kod.

Det sistnämnda skälet är anledningen till varför SocialClub i manuellt utförande kan dra åt helvete rent utsagt.

Nej det finns sina fördelar med att köpa via Steam, finns inte spelet där så köper jag det inte.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Det är ingen större skillnad annat än att från vilken server du laddar ner uppdateringar. Jag köpte det på Rockstars tjänst då det var mycket billigare (tror jag betalde ca 220 kr för det på brasilianska Nuuvem vid release). Även nu går det att hitta för ca 133 kr för Rockstar-tjänsten medan det kostar 307 kr på Steam.

Innan folk klagar på att jag utnyttjade det lägre priset i Brasilien kan jag meddela att jag köpt spelet även till både PS3 och PS4.

EDIT: Hade heller inga problem med att installera det på en ny dator.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd

@Lifooz: Jag kan inte minnas att jag behövde produktkoden mer än när jag skulle aktivera spelet första gången, och då har spelet spelats på 3 datorer. SocialClub stör jag mig inte på heller då det inte är i vägen på något sätt. Att påpeka är att jag aldrig spelar online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Steam.

Anledningarna jag får upp i huvudet direkt är.

1: Du slipper själv krångla med Social Club.

2: Du laddar enkelt ner spelet och nästa gång du har en annan dator så är det bara att dra ner det via Steam igen.

Och här får du den främsta anledningen.

3: Du slipper att din produktkod blir värdelös när du skall installera det på nästa dator, och inte kan förse Rockstar med allt de vill ha för att göra reset på din kod.

Det sistnämnda skälet är anledningen till varför SocialClub i manuellt utförande kan dra åt helvete rent utsagt.

Nej det finns sina fördelar med att köpa via Steam, finns inte spelet där så köper jag det inte.

/Lifooz

Nog för att jag föredrar Steam också, men du har väldigt konstiga anledningar.

1. Man behöver fortfarande Social Club på steam

2. Du kan ladda ned det igen via Social Club/deras hemsida precis som du kan med Steam

3. Eh, va? Har installerat mitt kopia av GTA 5 köpt via deras hemsida på 8 olika datorer. Ser inte riktigt vad det har med något att göra. Samt att du inte ens fyller i något produktkod mer än första gången är du registrerar ditt köp.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag själv föredrar också steam, tycker det på något sätt är lättare, men ville ändå fråga.

Ursäkta frågan, men vad är Social Club? (Någon tillägg man bara laddar ner eller?)

Och 300kr+? Är det inte lite overprice? Ligger väl på mycket billigare på vissa sidor (g2a osv).. (iofs kan jag inte hitta att köpa koden via dom men ja )

Permalänk
Medlem

Social Club är Rockstars online-plattform och man måste ha det programmet även om man kör via Steam, ungefär som Ubisofts Uplay. Jag föredrar ändå att ha allt på Steam, med kopplingen till Steam community, slippa själv leta/ladda ner/starta andra program etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kossamu:

@Lifooz: Jag kan inte minnas att jag behövde produktkoden mer än när jag skulle aktivera spelet första gången, och då har spelet spelats på 3 datorer. SocialClub stör jag mig inte på heller då det inte är i vägen på något sätt. Att påpeka är att jag aldrig spelar online.

Skrivet av Elghinnarisa:

Nog för att jag föredrar Steam också, men du har väldigt konstiga anledningar.

1. Man behöver fortfarande Social Club på steam

2. Du kan ladda ned det igen via Social Club/deras hemsida precis som du kan med Steam

3. Eh, va? Har installerat mitt kopia av GTA 5 köpt via deras hemsida på 8 olika datorer. Ser inte riktigt vad det har med något att göra. Samt att du inte ens fyller i något produktkod mer än första gången är du registrerar ditt köp.

Hm, skönt att det inte har varit problem för er men för mig blev min kod värdelös.
Jag drar hela historien.

På Elgiganten köpte jag en CA modul till Boxer då jag trodde min dåvarande modul var trasig, det visade sig att Boxers kort var den felande länken men nu struntar vi i det.

Jag lämnade tillbaka modulen och tog ett exemplar av GTA-V istället.
Detta var med DVD skivor och koden skriven inuti.

Hursom, jag registrerade spelet hos Rockstar games, och sedan installerade jag det på min dåvarande dator som jag senare fick sälja på grund av räkning.

Sedan fick jag lite komponenter av syrrans pojkvän och satte ihop det till en fungerande dator och ville lira GTA igen, men det var tvärstopp för den koden.

Gick in på Rockstars hemsida och klickade mig runt tills jag fick veta vad som krävdes för att kunna få en reset på koden så jag kunde använda den igen.

Där blev det dock stopp då jag inte hade kvittot kvar.

Det slutade med att jag köpte spelet en andra gång men denna gång för 300:- på Steam.

Och ja, man måste ha socialclub även om det är Steam-utgåvan, men där går allt automatiskt och man behöver inte göra något själv, det var min poäng angående den punkten.

Så det är underbart att det fungerat för er, och jag önskar att det gjort det för mig också.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Så, den enda skillnaden med dessa två plattformar är.. att via-steam så kostar spelet mycket mer, medans med rockstar behöver jag ladda ner en client ochså?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Iksonja:

Så, den enda skillnaden med dessa två plattformar är.. att via-steam så kostar spelet mycket mer, medans med rockstar behöver jag ladda ner en client ochså?

Kan se bättre ut på PC också.

Samt gratis onlinespelande.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@VadSaDu:

Så, steam är ändå bättre, för det kan se bättre ut på datorn och man kan spela online gratis? Via rock kostar det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Iksonja:

@VadSaDu:

Så, steam är ändå bättre, för det kan se bättre ut på datorn och man kan spela online gratis? Via rock kostar det?

Du slipper lägga ut extrapengar på Xbox live eller PSN.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Avstängd

@Lifooz: Du loggade väl in på din Rockstar-profil du skapade när du skaffade spelet första gången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kossamu:

@Lifooz: Du loggade väl in på din Rockstar-profil du skapade när du skaffade spelet första gången?

Ja, det gjordes i samband med att jag registrerade min kod/spelet.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!