Permalänk

Jag är 70 + 880paragons just nu och har kört på t16 sen dag 2.
Allt hänger på vad du har för gear och hur snabbt du vill progressa.
Sen vad du vill ha ut av spelandet.

Jag kör hardcore och ligger mest och pressar GR samt försöker få bättre gear.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lellebror:

Jag är 70 + 880paragons just nu och har kört på t16 sen dag 2.
Allt hänger på vad du har för gear och hur snabbt du vill progressa.
Sen vad du vill ha ut av spelandet.

Jag kör hardcore och ligger mest och pressar GR samt försöker få bättre gear.

Alltså, jag vill ju egentligen bara spela igenom spelet. Varken mer eller mindre men det är ju kul om det är lite utmanande.
Det här med att man själv bestämmer hur svårt/enkelt det ska vara känns ju lite annorlunda..

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderna:

Alltså, jag vill ju egentligen bara spela igenom spelet. Varken mer eller mindre men det är ju kul om det är lite utmanande.
Det här med att man själv bestämmer hur svårt/enkelt det ska vara känns ju lite annorlunda..

Diablo 3 hade ursprunligen samma mönster som D2, där du var tvungen att ta sista bossen för att låsa upp nästa svårighetsgrad. Detta byttes ut mot Adventure Mode som det nu kallas, där du själv väljer svårighetsgrad utifrån "Risk/Reward"-stilen. Högre svårighet = mer loot, men samtidigt.. svårare. Och även hur du vill spela. Campaign är utdött och det är mer eller mindre ingen som spelar detta (förutom de som är nya och inte låst upp Adventure mode än)

Idag är Diablo 3 mer eller mindre nonstop "Greater rifts" där du pushar dig så hårt du kan, i olika "Rifts" á 15minuter max. Dör du så förlorar du mer och mer till, upp till max 20 sekunder. Målet är alltså att få på dig så pass bra utrustning som du kan för att ta det högsta möjliga i dessa greater rifts (idag är 150 max). Jag har för mig att Greater rifts börjar på Torment 1, för att sedan passera Torment 16 vid GR 75 - 150 är alltså en bra bit över Torment 16 som annars är det högsta du kan köra ute i världen.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderna:

Alltså, jag vill ju egentligen bara spela igenom spelet. Varken mer eller mindre men det är ju kul om det är lite utmanande.
Det här med att man själv bestämmer hur svårt/enkelt det ska vara känns ju lite annorlunda..

Dwt är väl ganska vanligt för singleplayer spel att de har någon typ av nivå av svårighet att välja för spelaren. "easy mode" kallas väl numera för "story mode" där man inte är så intresserad av att bemästra stridstekniker utan kötta sig fram genom spelet och uppleva det som en film, typ.

I Diablo är ju svårighetsgraden också kopplat till vilken typ av saker du hittar samt hur mycket experience du får. Det tar med andra ord mycket längre tid att nå max level och hitta bra items på normal än torment - spelar man för storyn är ju det betydelselöst

Permalänk
Medlem

Tackar för svar! Kanske bättre att köra Diablo 2 remastered
Kommer D4 ha samma upplägg som Diablo 3?

Visa signatur

System: HP Pavillion

Permalänk
Medlem

I brist på annat så hittade jag på en egen quest i D3 .... fylla hela kuben med alla items som går , börjar bli knepigt nu då jag bara har DH o Sorc som farmar GR's , saknar lite klass specifika grejjer till dom andra

Sjuuuuukt taggad på D4 nu

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

I brist på annat så hittade jag på en egen quest i D3 .... fylla hela kuben med alla items som går , börjar bli knepigt nu då jag bara har DH o Sorc som farmar GR's , saknar lite klass specifika grejjer till dom andra

Sjuuuuukt taggad på D4 nu

Den quest har jag gjort många säsonger även fyllt för dom gubbar jag inte spela med får tiga föremål av dom man spela med i party.
Brukar vara endel amuletter som tar tid.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro