Cooler Master lanserar spelmus med styrkors och OLED-panel

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master lanserar spelmus med styrkors och OLED-panel

Cooler Master presenterar sin spelmus MM830, som bland annat särskiljer sig genom ett styrkors på pekdonets vänstra sida.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Styrkors, kul grej, men en oled display på en mus?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Har aldrig förstått hur displayer på mus ska funka, man kollar ju aldrig på musen! Fattar jag det rätt verkar den här dessutom vara under handflatan

Permalänk
Medlem

Smart idé, bara det är placerat så att man dels med lätthet kommer åt alla riktningar på korset, och undviker feltryckningar. Kul att de testar lite nya saker

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Har aldrig förstått hur displayer på mus ska funka, man kollar ju aldrig på musen! Fattar jag det rätt verkar den här dessutom vara under handflatan

Displayen sitter på vänstra sidan, bredvid styrkorset mot framänden av musen. Så man blir väl i stort sett lov att lyfta upp musen mot ansiktet för att kunna se den. Användbarheten känns lite si så där...

Permalänk
Medlem

Helt onödig display. Som bling kanske.
Syns bra på denna bild där det står proclockers
https://proclockers.com/sites/default/files/CoolerMasterMM830...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av justabit:

Styrkors, kul grej, men en oled display på en mus?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Shimonu:

Har aldrig förstått hur displayer på mus ska funka, man kollar ju aldrig på musen! Fattar jag det rätt verkar den här dessutom vara under handflatan

Det är ju så klart bara för att Pale man från Pan's Labyrinth ska kunna gama loss lite efter en hård dag av att äta barn.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Benchmaskin 🍞

DPI upp till 24 000.... Varför? Bara någon nyser i andra rummet kommer muspekaren flyga bort någonstans.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kenneth:

DPI upp till 24 000.... Varför? Bara någon nyser i andra rummet kommer muspekaren flyga bort någonstans.

It's over 9000!!

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Shimonu:

It's over 9000!!

Du har en poäng

Permalänk
Medlem

OLED på möss, nja..

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Ni borde ha gjort videon när ni kanske sitter på ert hotellrum på en mysig soffa, tycker det inte passar den stimmiga mässans ljud och prata om något sånt här speciellt, och stort också.

Jag ser ingen video alls?

Permalänk
Medlem

Den ut att väga en del :).

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Jag ser ingen video alls?

Oj postat på fel nyhet.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Haha, vad är grejen med alla dessa OLED paneler som börjar dyka upp på produkter. Har sett det på någon mus tidigare där det användes för att antingen ha någon bakgrundsbild eller visa liv i spel osv. Kanske bara är jag, men jag sitter inte och sneglar på min mus när jag spelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Har aldrig förstått hur displayer på mus ska funka, man kollar ju aldrig på musen! Fattar jag det rätt verkar den här dessutom vara under handflatan

Beror väl på vad som står på skärmen? T.ex. om man vill kolla batterinivå?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Gillar tanken med mus knapparna endå även om det är för få för en mmo mus i mitt tycke, för mig är den optimala allround musen corsairs gamla m95, älskar hur det är knappfritt i mitten där man kan "vila" tummen och knapparna utspridda runt. Gör det så mycket lättare att lära sig knapparna kontra hur det är med naga/glaive, de sistnämda är en plåga för stora fingrar.

Permalänk
Avstängd

mycket onödiga grejer på möss.
displayer, ljus, onödigt hög dpi, 20 st knappar.

Vem ska använda dessa möss och till vad?
Är det folk som tror att de är coola för att de har en mus som liknar ett rymdskepp?

Permalänk
Skrivet av Doorfen:

Den ut att väga en del :).

Den väger 162g

Permalänk
Medlem

@NoT_RiGhT: Jäklar 162g, the brick is real ! Jag tycker min moddade GPW på 59 gram kunde få vara lite lättare

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av tumvanten:

mycket onödiga grejer på möss.
displayer, ljus, onödigt hög dpi, 20 st knappar.

Vem ska använda dessa möss och till vad?
Är det folk som tror att de är coola för att de har en mus som liknar ett rymdskepp?

Känner till ett flertal sådana personer. R.A.T fanatiker. Jag nöjer mig med två subtila sidoknappar och en lättare vikt. LEDs och sånt är väl skön ambient men annars ser man ju typ aldrig det med tanke på att man täcker musen med näven liksom.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk

Känns väl mer som att det är en mus för MOBA än för MMO.

Skickades från m.sweclockers.com