Permalänk
Hedersmedlem

True Detective säsong 3

I måndags började en ny säsong av en av mina favoritserier på HBO, nämligen True Detective. Säsong 2 var ju ingen höjdare, men tycker ändå den har fått lite oförtjänt mycket skit. Hade höga förväntningar på säsong 3, då många sa på förhand att den är mer lik säsong 1, och efter de två första avsnitten är jag helt fast. Allt från skådisar till miljöer känns verkligen klockrent.

Någon mer som tittar? Vad tycker ni?

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Ja, den verkar onekligen lovande! Däremot måste jag säga att även om jag tycker han är en riktigt bra skådis så stör jag mig på att han måste halvstöna varje gång han pratar mer eller mindre. Som när han lyssnade på sin inspelade memo eller vad det var. Vet inte om det är en slump, men känns som om han försökt kopiera Lance Reddicks röst rakt av...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Superbra! Tyckte väldigt mycket om första säsongen och den här verkar följa i samma fotspår vad gäller karaktärer och miljöer. Önskar bara HBO gjorde som vissa netfilx-serier och släpper hela säsongen direkt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

Superbra! Tyckte väldigt mycket om första säsongen och den här verkar följa i samma fotspår vad gäller karaktärer och miljöer. Önskar bara HBO gjorde som vissa netfilx-serier och släpper hela säsongen direkt

Lär inte hända så länge HBO primärt är en vanlig TV-kanal där borta i staterna.
Om de inte väntar med att släppa hela kalaset tills efter att serien visats klart på TV, men det gör nog ingen glad.

För övrigt känns S3 riktigt bra, var inget större fan av S2.

Permalänk
Medlem

Visste inte att den hade kommit så tackar för informationen! Precis sett klart handmaid's tale (bra!) så vi behövde nått nytt att bita i. Tyckte säsong 2 var rätt bra ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Microapple:

Superbra! Tyckte väldigt mycket om första säsongen och den här verkar följa i samma fotspår vad gäller karaktärer och miljöer. Önskar bara HBO gjorde som vissa netfilx-serier och släpper hela säsongen direkt

Ja, den följer verkligen i första säsongens fotspår. Nästan lite väl mycket ibland kan jag tycka, som att de aktivt försöker efterlikna den.

Och jo, riktigt segt att vänta en vecka på nytt avsnitt. Man blir lite bortskämd av Netflix.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Ja, den följer verkligen i första säsongens fotspår. Nästan lite väl mycket ibland kan jag tycka, som att de aktivt försöker efterlikna den.

Och jo, riktigt segt att vänta en vecka på nytt avsnitt. Man blir lite bortskämd av Netflix.

Well, jag kände samma igår kväll. Samtidigt är jag glad idag att det är HBO och inte Netflix, hade det varit det senare alternativet hade jag varit dödstrött idag

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem

Ny vecka, nytt avsnitt. Fortfarande ganska lågt tempo, men tycker inte det gör något när skådespelet är så pass bra. Mahershala Ali är verkligen grym i huvudrollen, imponerande hur han spelar samma person på tre helt olika sätt när de hoppar fram och tillbaka.

Har läst att den ska komma igång på riktigt i avsnitt 4 och det var ju några händelser som tydde på det i det här avsnittet.

När hans fru "talade" med honom i nutid sa hon nåt i stil med "Du är rädd för vad de kommer att hitta, på grund av det du lämnade där ute i skogen", vilket kändes som en rejäl ledtråd. Något relaterat till flickan som sägs vara vid liv kanske?

Tror också han som samlar skräp kommer få en större roll. Med tanke på att det sista man fick se var när han hämtade vapen (?) i förrådet.

Spoilervarning för avsnitt 3
Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Har också fastnat för denna säsong nu, såg avsnitt tre igår och känner att det är mycket som kommer vändas upp och ner snart, det är en väldans massa information som dolts för oss, mest pga hans minnesförlust, men ser fram emot nästa avsnitt

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...