Permalänk
Medlem

Arkadspel i Ek

Någon gång om året får jag ett plötsligt sug efter och spela gamla retrospel. Då jag har slängt gamla trotjänare som c64 och amiga för länge sedan så får jag vackert rota fram någon gammal emulator på datorn o sätta i gång och jaga några gamla roliga spel. En process som inte alltid är helt problemfri och som brukar leda till att det blir mer trixande än spelande så man tröttnar på halva vägen. Känns det igen? Jag köpte hem en raspberry pi och gjorde en retropie av den och blev nöjd med utförandet och prestanda. Då föddes en ide om att bygga en arkad och då jag har mestadels av möblemanget i ek så var kravet att den skulle vara väggupphängd och givetvis i ek. Dom allra flesta inspirationer är fullsize, bartop eller i mdf så jag fick helt enkelt rita ihop något själv. Hoppas någon kan se detta som en inspirationskälla då jag har kombinerat två varianter som inte är så vanliga på nätet...

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Fy satans så coolt och snyggt! Jag vill ha en sån på väggen hemma!
5/5

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Tack snälla! Hoppas du får inspiration att skapa något roligt...

Permalänk
Medlem

@Pettzoon:

Har dessvärre lite platsbrist som boendet ser ut nu, men jag ska helt klart ha detta i huvudet för ett framtida, förhoppningsvis, större boende!

P.s. Du skulle byggt dit två st "mugghållare", en på varje sida. För det är ju viktigt att tänka på vätskebalansen

en post scriptum
Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Haha... Redan beställt två vikbara mugghållare tillsammans med ett handtag till lådan... Men ett bra tips ändå... 😁

Permalänk
Medlem

Vackert, är allt skruvat i väggen eller hänger den löst? Har gått i samma tankar men vill ha den mobil ifall man vill plocka med sig den till någon polare.

Visa signatur

if it sound good, it´s good

Permalänk
Medlem
Skrivet av magvall:

Vackert, är allt skruvat i väggen eller hänger den löst? Har gått i samma tankar men vill ha den mobil ifall man vill plocka med sig den till någon polare.

Den hänger på ett vanligt vesafäste för en större tv just för att kunna plockas ner för service....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kul, snyggt arbete också!

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Vad kör du med för controllers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av riche:

Snyggt!

Vad kör du med för controllers?

Sanwaknappar o spakar från arcadeworld uk....

Permalänk
Avstängd

Detta var häftigt. Väl utfört.

Visa signatur

I7 8700k
MSI RTX 2080Ti
Corsair 16GB LPX DDR4 8X2
Fractal Design Define C
Nick: Saman1820

Permalänk
Medlem

Jag slutar aldrig att bli förvånad över hur duktiga och kreativa många på forumet är. Kanonsnyggt!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Snyggt! Spana in @lovehulten på instagram. Hans bygge har fått mig sugen på att bygga nåt liknande. Tänker dock inte köra pie, tänkte gömma en laptop i bygget, för att ha schans att kunna spela lite mer krävande spel. Detta är dock ett långtidsprojekt. 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Frida 🥐

Imponeras alltid av folk som har både hantverksmässiga och tekniska skills, brukar alltid bra en bra kombo!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sånt här gillar jag.
Snyggt och nostalgi på samma gång.
Grymt jobbat.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt snyggt och coolt!!!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE