Kan man köpa extra 8-pin EPS kabel till modulärt nätagg? Corsair (TX850M)

Permalänk

Kan man köpa extra 8-pin EPS kabel till modulärt nätagg? Corsair (TX850M)

Tja,

Jag har precis köpt en Threadripper 2950x och missade att moderkortet har två stycken 8-pin slots plus en 24-pin. Manualen rekomenderar att man kör med båda 8-pin slotsen ipluggade.

PSUn jag har är en Corsair (TX850M) som bara har en 8-pin kabel för moderkortet, men jag ser att corsair säljer separata 8-pin kablar som man kan köpa. Är det bara att köpa en sån extra kabel och köra med eller behöver jag ett nytt PSU?

https://www.webhallen.com/se/product/262648-Corsair-Individua...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan inte hitta om denna passar ditt nätagg, Type 4, Generation 3 som denna kabel är, enligt andra sidor passar den AX1600i, AX (2018), HX Platinum, RMi, RMx, SF.

Den kanske passar fysiskt men osäkert om den passar elektriskt, finns ju ingen standard för detta på nätaggssidan, bara på den andra sidan finns det standard för.

Förutom att den ska passa så behöver du förstås ha en port av rätt sort ledig på nätagget.

Hade själv för några år sen ett AX750 på detta kunde man köra 2x8 pins EPS12 dock så begränsades antalet PCIe kontakter då till 2x6+2 alt 1x8 EPS12 och 4x6+2

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Ofta brukar man behöva ta steget upp i effekt för att få två 8-pin. Jag behövde inte särskilt mycket effekt till mitt bygge (ingen gaming grafik) men behövde likväl köpa ett Rm750x för rm650x hade inte två 8-pin

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Corsair TX850M använder sig av Type 3-kablar. Finns hos exempelvis Komplett.

Som @ggustavsson sa kommer du dock att begränsa antalet tillgängliga PCI Express-kontakter för strömmatning, men om du bara använder upp till dubbla 8-pins för grafikkortet är det inga problem.

Permalänk
Inaktivt företagskonto