Permalänk
Medlem

Evolv X eller annat chassi?

Tjena.
Har kollat på ett nytt chassi ett bra tag nu eftersom att jag vill förbättra min setups utseende och datorns luftflöde. Började leta lite innan Evolv X visades på CES 2018? Först väntade jag till release datumet, och sedan dess har jag väntat på en rea eller någon form av prissänkning (Som aldrig hänt). Nyligen blev jag även intresserad av hardline vattenkylning och såg Phanteks nya case "Luxe 2" från CES 2019 som verkar ha otroligt mycket utrymme. Vad tycker ni?

1. Tycker ni att Evolv X är värt det höga priset?
2. Tror ni att det någonsin kommer hamna på rea?
3. Vad skulle ni välja? Evolv X eller Luxe 2?

Förväntade Specs i nya chassit (Som måste kylas):

i7 8700k eller i9 9900k
Något Z370 moderkort (Kanske Maximus XI Code eller Formula)
GTX 1080 eller GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Jag gillade den nya eclipse p600s som var byggd på evolv x stomme, den skulle få pris på 1400-1500kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

Jag gillade den nya eclipse p600s som var byggd på evolv x stomme, den skulle få pris på 1400-1500kr

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte riktigt vad jag tycker om p600s. Verkar som ett bra chassi med ett bra pris, men jag gillar designen av utsidan på Evolv X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krille02:

Vet inte riktigt vad jag tycker om p600s. Verkar som ett bra chassi med ett bra pris, men jag gillar designen av utsidan på Evolv X.

Jo evolv x är snäppet snyggare. Men va smart på p600s att man kan öppna upp fronten till meshstyle så att 420radden får mer luft en varm sommardag,och prisvärdheten de chassit kommer få blir oslagbar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P