Cybershoes låter Kenneth klampa runt i Skyrim VR på CES 2019

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

@Bruce Wayne: Står ju i artikeln att det hamnar på $299

Ah missade det, såg klippet snabbt enbart.
Ändå inte farligt tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Mmh sen hoppas jag att RTX3080 släpps för 1999 kr, sen är min VR-rigg säkrad.

Ett par ocolus 3 glajor för 899 kr skulle också sitta fint.

Ja varför inte, drömma är aldrig fel. Bättre med verkligheten dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Varför så negativa?
Användningsområdet är ju hur stort som helst.

Att döma ut en sak innan man ens testat, är ju bara dumt.

Skrivet av RVX:

Vad är det exakt som är dumt? Enligt @Kenneth så verkar det ju funka relativt bra, ända vi inte vet är ju vad priset blir. Och skulle det landa på runt 5-600:- eller nån löjlig summa för en tämligen enkelt stol, matta och ett par skor så fine... Då kan man börja låta negativ i min mening. Men utan att ens ha testat det 🙄?

Skickades från m.sweclockers.com

Anledningen är att jag dömer ut det (oerhört enkelt) är för att de simulerar gång i datorspel - genom att sitta och paddla med benen. Jag tycker inte det behövs en vidare förklaring på detta.

Huruvida detta är bra inom rymdresande eller medicin är inte särskilt relevant och inte det jag syftade på.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Anledningen är att jag dömer ut det (oerhört enkelt) är för att de simulerar gång i datorspel - genom att sitta och paddla med benen. Jag tycker inte det behövs en vidare förklaring på detta.

Alla som håller på med VR borde veta att man inte kan döma ut något från hur det ser ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Anledningen är att jag dömer ut det (oerhört enkelt) är för att de simulerar gång i datorspel - genom att sitta och paddla med benen. Jag tycker inte det behövs en vidare förklaring på detta.

Huruvida detta är bra inom rymdresande eller medicin är inte särskilt relevant och inte det jag syftade på.

Jag håller med om att implementationen av det hela är lite lustig, för en utomstående persons sätt att se det då
Har definitivt sett flera andra knasiga moment inom spelvärlden.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Octo:

Vart har ni hört det? Enligt andra som testat skorna går det utmärkt att strafe-a.

Det beror på hur man ser det. Man kan ju bara springa fram och bak, men tittar man åt sidan så blir det lite samma sak som att strafe-a
Tydligen så hade dom en kula från början, men folk blev väldigt åksjuka av det så gick tillbaka till en enklare version.