MSI introducerar Geforce RTX 2080 Ti Lightning Z – värstingkort med OLED-skärm

MSI introducerar Geforce RTX 2080 Ti Lightning Z – värstingkort med OLED-skärm

MSI tar siktet på överklockare och entusiaster med RTX 2080 Ti Lightning Z, som bestyckas med tre 8-pins PCI Express för strömförsörjning och OLED-skärm.

Läs hela artikeln här

Trodde Nvidia begränsar hur mycket ström man kan skjuta till? Går det att kringgå på något sätt? Annars är det inte så stor idé med 3x8 och 19 faser.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av lichad3:

Trodde Nvidia begränsar hur mycket ström man kan skjuta till? Går det att kringgå på något sätt? Annars är det inte så stor idé med 3x8 och 19 faser.

Det hindrar inte "entusiaster" från att köpa dyrast möjliga kort.

Riktigt fräsigt utseende på Lightning kortet!

Skrivet av lichad3:

MSI skall hittat sätt att kringå detta, snackades även om att Nvidia skulle släppa helt upplåst bios till dessa kort. Gamers Nexus gafflar om det i sin video.

Skrivet av lichad3:

De med rätt kontakter har alltid fått upplåsta BIOS till Lightningkorten.

Jag skulle hellre ha en OLED-skärm ansluten till grafikkortet än på detsamma...

Tror Galax HoF kort är de dyraste och bästa RTX kort som finns eller ?

Ska bli intressant att se vad Oled tycker om LN2 då det är vad korten är gjorda för

Skrivet av lanbonden:

Ska bli intressant att se vad Oled tycker om LN2 då det är vad korten är gjorda för

OLED och rgb är idag viktigare än komponenternas prestanda?

Kortet var lite för billigt så man slängde dit en Oled-skärm.

jävlar vad bortkastad energi när man sätter en oled-panel på grafikkort.
pengar i sjön.

Skrivet av tumvanten:

jävlar vad bortkastad energi när man sätter en oled-panel på grafikkort.
pengar i sjön.

Verkar kosta runt 50 kr för MSI alltså 0,3% av kortets kostnad.

Fyfan vad dyrt för dom som köper såna kort, lider verkligen med dom. xD

Skrivet av lichad3:

Detta kort och EVGAs Kingpin kort ska ha upplåsta bios enligt vad det lät från Linus och Jayz videos om dem.

Man såg Emils fingeravtryck back i backplåten eller om det är andras också.

Jag ogillar sättet som korten hanteras. Jag tycker inte det är värdigt en hårdvaruredaktion.

Det har såklart ingen betydelse för korten i fråga då de är demoex. Men jag tycker det sätter fel ton.

Även om man bortser från ESD så är det i synnerhet Emils upprepade belastning på fläktarna jag reagerar på.

Om det är samma upplägg som på Trio x så är det en "fejkad" tredje strömkontakt. Alltså fullständigt onödig utan någon som helst nytta. Bara i vägen då man behöver 50% mer kablar till pci-e.

Skrivet av crew seven:

OLED och rgb är idag viktigare än komponenternas prestanda?

Tror du missade poängen, Lightning korten används flitigt av extremöverklockarna som använder LN2 då de alltid legat i det absoluta toppskiktet. Frågan är alltså hur OLED skärmen ska reagera på LN2 då korten i övrigt typ är designade för att köras med just LN2

@LeonHart: En sådan där oled-skärm kostar mig 20kr på ebay, så har svårt att tro att MSI betalar mer än typ 3kr för samma skärm.
Men ja, köparen tror ju ofta det och betalar gladeligen mångdubbelt mer för skärmen

Skrivet av PsyCor:

Detta kort och EVGAs Kingpin kort ska ha upplåsta bios enligt vad det lät från Linus och Jayz videos om dem.

Finns väl inget Kingpin på RTX än?

Skrivet av Genx031:

Finns väl inget Kingpin på RTX än?

Presenterades härom dagen

https://www.sweclockers.com/nyhet/26889-evga-visar-grafikkort...

Pengar i sjön!

Se på fan! Var ju dock inte lika snyggt som de tidigare Kingpin-korten

Se ut som mitt grafikkort på steroider, damn

Skrivet av lanbonden:

Tror du missade poängen, Lightning korten används flitigt av extremöverklockarna som använder LN2 då de alltid legat i det absoluta toppskiktet. Frågan är alltså hur OLED skärmen ska reagera på LN2 då korten i övrigt typ är designade för att köras med just LN2

Vet inte om jag missförstår dig, men skärmen är ju en del av fläkthöljet som ändå måste tas bort om du ska kyla med flytande kväve.

Hmmm, om plånboken var oändlig så hade det väl stått mellan detta och Kingpin modellen från EVGA. Fast jag ser ingen direkt nytta med OLED skärmen om jag ska vara ärlig, mer som en gimmick för att få kortet att sticka ut lite extra,

Skrivet av CubaCola:

@LeonHart: En sådan där oled-skärm kostar mig 20kr på ebay, så har svårt att tro att MSI betalar mer än typ 3kr för samma skärm.
Men ja, köparen tror ju ofta det och betalar gladeligen mångdubbelt mer för skärmen

Tänkte väl som du själv resonerar mer på slutpriset mot kund

Skrivet av waverider:

Riktigt fräsigt utseende på Lightning kortet!

Jodu, det fräser till i plånboken också...:P