EVGA presenterar interna ljudkortet Nu Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Precis, och då ska du kanske inte kategoriskt bör avskriva Creatives moderna produkter för konsumenter heller.

Skrivet av martinot:

Men det kostar ju hälften av priset för potentiellt sämre "icke-F1-kort" från Asus, EVGA, etc:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3390021

Eller så gör man det lätt och billigt för sig och köper ett SB Z?
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1619351

Specifikationen hittar du här:
https://us.creative.com/p/sound-blaster/sound-blaster-z

Skrivet av martinot:

Vill du verkligen inte har bättre ljud, bättre drivrutinsstöd och stabilare funktion till en lägre kostnad?

Jo, det är därför jag köpt ett Sound Blaster Zx.

Jag kallade dem för Cretin Labs en period p.g.a. deras totala inkompetens att leverera funktionabel mjukvara. En starkt bidragande orsak till förändringen sedan dess är sannolikt att integrerade ljudkretsar blivit betydligt bättre de senaste tio åren, de har helt enkelt behövt skärpa sig för att kunna sälja sina produkter. Brytpunkten var nog någon gång på X-Fi-tiden (ca 10 år sedan) när de drog på sig enorm badwill rörande sina drivrutiner när de stämde en fristående utvecklare som utvecklat välfungerande drivrutiner -- något de själva inte lyckats med en lång tid efter releasen av hårdvaran. Det var utmärkt hårdvara med medioker mjukvara, och det duger inte i längden när man ska representera "premium" på konsumentmarknaden.

Permalänk
Medlem

@Sveklockarn: De utlovade drivrutiner för Windows 7, men levererade aldrig (mer än ett par icke stabila och icke kompletta betor). Skandalföretag som jag bojkottar även om det är bättre idag, då de blåste sina kunder på ett så blatant och medvetet sätt.

Att de kunder som de blåser och bryter sina löften totalt emot, är de som köper deras dyra kvalitetsprodukter - gör knappast saken bättre. Snarare tvärt om så förväntar man sig bättre och längre support ju mer man betalar för en produkt.

SÅ NEJ, PRODUKTER FRÅN GENOMUSLA CREATIVESKOJARNA KOMMER ALDRIG ÖVER MIN TRÖSKEL. NÅGONSIN.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Ser att en del har haft problem med störningar med internt ljudkort, eller oroar sig för det. Jag har haft åtskilliga, allt från Gravis ultrasound och fram till Xonar stx och har nu STX 2 och har inte haft minsta problem med störningar från övriga komponenter.
Men visst det förkommer självklart.

Dock, köper man ett ljudkort i den klassen så har man ofta även valt nätagg med omsorg samt även övriga komponenter, och bygger kanske mer noggrant. Man vill ha bra ljud och därmed ett intresse för det.

Man ska ju vara klart medveten, om att vanligt sk hembioreceiver kan vara nog så "skitig" som en dator. Kika på insidan av sådan, digitala och analoga komponenter blandas frisk, samt även där finns en trafo tillika spänningsomvandlare.
Digitalt ljud är inte vekt som en "kristallvas" och kräver en faradays bur runt varje komponent.

Sen kan tilläggas, att Audio Note är en renodlad producent av högklass hifi, som knappast skulle kasta bort sitt rykte på ett internt ljudkort med smal kundkrets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Ser att en del har haft problem med störningar med internt ljudkort, eller oroar sig för det. Jag har haft åtskilliga, allt från Gravis ultrasound och fram till Xonar stx och har nu STX 2 och har inte haft minsta problem med störningar från övriga komponenter.
Men visst det förkommer självklart.

Dock, köper man ett ljudkort i den klassen så har man ofta även valt nätagg med omsorg samt även övriga komponenter, och bygger kanske mer noggrant. Man vill ha bra ljud och därmed ett intresse för det.

Det kan kanske fungera någorlunda i vissa fall, med mycket möda och omsorg gällande precis alla komponentval. Men varför krångla till det och ta den svåra (och iaf. potentiellt mycket sämre) vägen?

Det är orsaken till att alla musiker, audiofiler och ljudmänniskor gör det enkelt för sig och kör med externa ljudkort som sitter utanför datorchassiet (med alla potentiellt strålande högfrekventa komponenter och störningskällor).

Mitt tips; har man inte någon extremt nischad och väldigt specifik orsak att man måste köra med ett internt ljudkort, så undvik och kör med ett externt som (nästan) alla andra.

(Blir så mycket lättare dessutom att komma åt alla in/ut-gångar om man vill byta lurar, eller pactha om något.)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@martinot: Ja som sagt, du refererar till något helt annat än kvalitén på produkterna idag.

Nu är det ju som sagt så att SB-grejer är extremt prisvärda idag och dessutom väldigt bra, samt att det saknas vettiga alternativ för gamers fortfarande, så som konsument förlorar man nog mest på att vara bitter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det kan kanske fungera någorlunda i vissa fall, med mycket möda och omsorg gällande precis alla komponentval. Men varför krångla till det och ta den svåra (och iaf. potentiellt mycket sämre) vägen?

Det är orsaken till att alla musiker, audiofiler och ljudmänniskor gör det enkelt för sig och kör med externa ljudkort som sitter utanför datorchassiet (med alla potentiellt strålande högfrekventa komponenter och störningskällor).

Mitt tips; har man inte någon extremt nischad och väldigt specifik orsak att man måste köra med ett internt ljudkort, så undvik och kör med ett externt som (nästan) alla andra.

(Blir så mycket lättare dessutom att komma åt alla in/ut-gångar om man vill byta lurar, eller pactha om något.)

Med all respekt, nu överdriver du svårigheterna å det grövsta. Alla ? Verkligen alla? Generaliserar du inte nu? Hur många hörlursnördar, sitter inte med ett Xonar Stx/stx 2 ?

Nischad" som du vill säga, kan lika gärna vara intresse samt praktiska eller t o m estetiska.
Förövrigt, spelar det Xonar STX 2 jag har, minst lika väl som min Cambridge dacmagic plus. Föredrar dock, hörlursförstärkaren på STX2.

Permalänk
Avstängd

Skulle inte vilja vara utan mitt AE-5. Moderkortsljudkort mäter generellt rätt dåligt och är för klena för att driva hörlurar. Med detta kort kan jag koppla in hörlurarna med dess inbyggda hörlursförstärkare, analogt till stereon och digital out till högtalarna vid datorn. Dessutom med fantastisk EQ och alchemy stöd för att spela äldre spel med EAX (där andra märken mer eller mindre emulerar ljudet vilket kan få det låta helt fel). F.ö. så saknar jag hårdvaru accelerat ljud i spel.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Jag tar hellre usb variant, gärna med inbyggd stereomic så man slipper ha en stor bordsmic.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Med all respekt, nu överdriver du svårigheterna å det grövsta. Alla ? Verkligen alla? Generaliserar du inte nu? Hur många hörlursnördar, sitter inte med ett Xonar Stx/stx 2 ?

Nischad" som du vill säga, kan lika gärna vara intresse samt praktiska eller t o m estetiska.
Förövrigt, spelar det Xonar STX 2 jag har, minst lika väl som min Cambridge dacmagic plus. Föredrar dock, hörlursförstärkaren på STX2.

Jag avser alltså att det är mycket svårare för tillverkarna att konstruera lika välpresterande interna ljudkort som de externa ljudkorten (som är mycket enklare och därmed billigare för konstruktörerna att skärma av från datorns störande komponenter).

Detta avspeglar sig också i priset på produkterna, så det drabbar även dig som användare i slutändan.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

@martinot: Ja som sagt, du refererar till något helt annat än kvalitén på produkterna idag.

De har försakat sin chans att vara en seriös tillverkare. Det är inte bara det praktiska beslutet att inte stödja oseriösa företag, men jag har inte heller längre något som helst behov att köpa någon av deras produkter.

Skrivet av Sveklockarn:

så som konsument förlorar man nog mest på att vara bitter...

Är inte minsta det bitter, men tråkigt att gå till den typen av personangrepp bara för att man tar kritik mot vissa varumärken som en personlig attack på en som person.

Synd att man inte kan hålla en god ton och nivå i diskussionerna. Vi kan alla ha olika åsikter utan att behöva ta till den typen av taktik.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag avser alltså att det är mycket svårare för tillverkarna att konstruera lika välpresterande interna ljudkort som de externa ljudkorten (som är mycket enklare och därmed billigare för konstruktörerna att skärma av från datorns störande komponenter).

Detta avspeglar sig också i priset på produkterna, så det drabbar även dig som användare i slutändan.

Om man kikar på produktsidan för Steinberg UR22 MK2 så ser man att det helt saknas någon som helst teknisk specifikation för vilka komponenter som finns i signalvägen för utgående ljud, t.ex. THD+N, SNR och dynamiskt omfång, vilket är relativt förståeligt för en produkt som huvudsakligen är ämnad för att koppla in instrument, mixerbord och syntar till datorn. När man skrapar lite på ytan så upptäcker man dock att UR22 MKII använder den synnerligen medelmåttiga Cirrus Logic CS4270 som DAC, vilken knappast representerar några högre hifi-kvalitéer.

Ett vanligt Sound Blaster Z slår den alltså ljudkvalitetsmässigt med hästlängder till ett lägre pris, och är långt mer lämpad för högkvalitativ återgivning samt gaming med hörlurar än någon studiopryl från Steinberg. Supplies!

Den som köper en UR22 som externt ljudkort kastar alltså bort pengarna på att få balanserade ingångar, fantommatning och andra finesser de inte kommer ha någon nytta av [F1-analogin], samtidigt som de får en betydligt sämre DAC för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag avser alltså att det är mycket svårare för tillverkarna att konstruera lika välpresterande interna ljudkort som de externa ljudkorten (som är mycket enklare och därmed billigare för konstruktörerna att skärma av från datorns störande komponenter).

Detta avspeglar sig också i priset på produkterna, så det drabbar även dig som användare i slutändan.

Själv har jag kollat många recensioner på forum och youtube och de flesta verkar vara överens om att
interna ljudkort (som Creative AE-5) är i princip lika bra som externa (som dessutom är mycket dyrare).
Det är väl mer smaksak, ifall man vill ha något snyggt ståendes på bordet eller stoppa in det i lådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Själv har jag kollat många recensioner på forum och youtube och de flesta verkar vara överens om att
interna (som Creative AE-5) är i princip lika bra som externa (som dessutom är mycket dyrare).
Det är väl mer smaksak, ifall man vill ha något snyggt ståendes på bordet eller stoppa in det i lådan

Som DayZ-spelare med Sound Blaster Zx och diverse Sennheiser-lurar (bl.a. HD595 och HD558) har jag historiskt nästan alltid varit först på att höra avlägsna fordon och andra subtila ljud långt innan de jag spelat ihop med hört dem, p.g.a. av att simplare integrerade ljudkort inte klarat av att återge de ljuden så att de går att uppfatta bland alla andra ljudeffekter. På samma sätt är det lättare för mig att riktningsbestämma ljud då latenserna är mycket lägre tack vare att kortet har en avsevärd egen beräkningskraft och inte behöver gå via CPU.

Integrerade ljudkort mot ett SB Z-serie är ungefär som att försöka spela DayZ i 640x480 vs 2560x1440, och då ska tilläggas att AE-5 är ännu bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Själv har jag kollat många recensioner på forum och youtube och de flesta verkar vara överens om att
interna (som Creative AE-5) är i princip lika bra som externa (som dessutom är mycket dyrare).
Det är väl mer smaksak, ifall man vill ha något snyggt ståendes på bordet eller stoppa in det i lådan

Jag jämför ljudkort med lite högre ambitioner, som tex. just detta i artikeln från EVGA, men även andra liknande som det refererats till som tex. Asus Xonar Essence.

Där har du i princip det dubbla priset jämfört med tex. det ljudkort som jag länkade till från Steinberg/Yamaha.

Annars så håller jag helt med dig om att det finns praktiska + med att ha allt i datorlådan (färre externa burkar), men även - (som att det är bökigare att nå runt på baksidan och komma åt att plugga in och ur saker).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Om man kikar på produktsidan för Steinberg UR22 MK2 så ser man att det helt saknas någon som helst teknisk specifikation för vilka komponenter som finns i signalvägen för utgående ljud, t.ex. THD+N, SNR och dynamiskt omfång, vilket är relativt förståeligt för en produkt som huvudsakligen är ämnad för att koppla in instrument, mixerbord och syntar till datorn. När man skrapar lite på ytan så upptäcker man dock att UR22 MKII använder den synnerligen medelmåttiga Cirrus Logic CS4270 som DAC, vilken knappast representerar några högre hifi-kvalitéer.

Ett vanligt Sound Blaster Z slår den alltså ljudkvalitetsmässigt med hästlängder till ett lägre pris, och är långt mer lämpad för högkvalitativ återgivning samt gaming med hörlurar än någon studiopryl från Steinberg. Supplies!

Den som köper en UR22 som externt ljudkort kastar alltså bort pengarna på att få balanserade ingångar, fantommatning och andra finesser de inte kommer ha någon nytta av [F1-analogin], samtidigt som de får en betydligt sämre DAC för pengarna.

Det är ett stort nybörjarmisstag att tro att vissa dyrare komponenter leder i sig till bättre ljudkort. Speciellt just kring DAC:en så är detta vanligt. Finns massor med exempel på ljudkort som hypats av komponent/DAC xxx, men som mäter (och låter) skit. Klassiska exempel är NuForce, men även många kinesiska prylar kör på samma koncept; sätt i en dyr DAC som alla som tror de har koll på går på att det är bra, och konstruera resten så snabbt och billigt (undermåligt) som möjligt. Mycket klassisk taktik (som de mer erfarna inte går på).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Där har du i princip det dubbla priset jämfört med tex. det ljudkort som jag länkade till från Steinberg/Yamaha.

UR22 MKII, Cirrus Logic CS4270,

  • 24-Bit, 192-kHz Stereo Audio CODEC
    D/A Features

    High Performance
    – 105 dB Dynamic Range
    – -87 dB THD+N

SB Z, Cirrus Logic CS4398,

  • 120-dB, 192-kHz Multibit DAC with Volume Control
    Features
    Advanced Multibit Delta-Sigma Architecture
    – 120 dB Dynamic Range
    – -107 dB THD+N
    – Low Clock Jitter Sensitivity
    – Differential Analog Outputs

Enkel jämförelse då båda använder DAC från Cirrus Logic, och ganska enkelt att de sparat på på utgående ljudkvalité i UR22:an, till förmån för att få ADC istället.

Skrivet av martinot:

Annars så håller jag helt med dig om att det finns praktiska + med att ha allt i datorlådan (färre externa burkar), men även - (som att det är bökigare att nå runt på baksidan och komma åt att plugga in och ur saker).

Som tur är så har alla moderna Creative-kort multipla separerade ljudutgångar så att man kan ha headset och AUX-utgång inkopplade samtidigt, plus att de har anslutning för Front Audio Panel. Just Sound Blaster Zx (som jag valde) har även något de kallar Audio Control Module, en trevlig förlängningskabel för hörlurar + mikrofon med en stor och trevlig analog volymratt som man ställer upp på lämpligt ställe så man enkelt når den vid datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det är ett stort nybörjarmisstag att tro att vissa dyrare komponenter leder i sig till bättre ljudkort. Speciellt just kring DAC:en så är detta vanligt. Finns massor med exempel på ljudkort som hypats av komponent/DAC xxx, men som mäter (och låter) skit.

Om vi kollar vidare i signalvägen på vilka förstärkare, kondensatorer osv. som används på respektive produkt så blir det uppenbart att UR22 MKII inte är avsedd för att vara någon hifi-accessoar. Inte därmed sagt att den är oduglig, den är bara inte återgivningsmässigt jämförbar med en produkt avsedd att reproducera ljud med hög kvalitet.

Permalänk
Medlem

Creative Professional var verkligen helt åt helvete med mjukvarustöd, men om du har kvar ditt interface och vill få det att fungera kan du testa att manuellt packa upp installationsfilen och installera drivrutinen genom enhetshanteraren. Min Tracker Pre fungerar fortfarande under senaste Windows 10 med den metoden. Betadrivrutinen (1.40) kraschade dock i Ableton, men EMUU_PCAppDrvFw_L6_1_30_07.exe (längst upp under Applikation här) fungerar bra. Den innehåller även drivrutin för 0202 trots att det inte står explicit på hemsidan.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det är ett stort nybörjarmisstag att tro att vissa dyrare komponenter leder i sig till bättre ljudkort. Speciellt just kring DAC:en så är detta vanligt. Finns massor med exempel på ljudkort som hypats av komponent/DAC xxx, men som mäter (och låter) skit. Klassiska exempel är NuForce, men även många kinesiska prylar kör på samma koncept; sätt i en dyr DAC som alla som tror de har koll på går på att det är bra, och konstruera resten så snabbt och billigt (undermåligt) som möjligt. Mycket klassisk taktik (som de mer erfarna inte går på).

Herrejösses vad pratar du om !?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag avser alltså att det är mycket svårare för tillverkarna att konstruera lika välpresterande interna ljudkort som de externa ljudkorten (som är mycket enklare och därmed billigare för konstruktörerna att skärma av från datorns störande komponenter).

Detta avspeglar sig också i priset på produkterna, så det drabbar även dig som användare i slutändan.

Du vet faktiskt inte vad du pratar om, det enda som skiljer i tillverkningen på ett något bättre dito är en liten skärmning över den analoga delen på på ljudkortet.
Medans på ett extern tillkommer kostnad för både chassi, kontakter och strömförsörjning.

Återigen, ta dig en titt i en sk hemmabioreceiver.

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt att en anledning till att köpa de 'underlägsna' Creative eller Asus-ljudkorten är just stöd för EAX, diverse Dolby och THX som det saknas licens för hos musikskaparkorten.

Detta är då när man vill fokusera på en bra ljudbild i spel och sedan få en helt okej leverans av stereo för musiklyssnande etc. Jag kör med ett Asus STX och har inga problem med missljud alls till mina HD598. Sedan har jag faktiskt kopplat en förstärkare till mitt interna ljudkort för enkel lyssning på musik och film i stereo på just min 'gamingdator' och upplever inga störningar där heller även om jag vet att det är en mindre än optimal lösning.

Till min HTPC kör jag helt enkelt ljudet ut via HDMI till min surroundförstärkare.

Visa signatur

7700K Stock med Noctua NH-U12A, 16GB Corsair Vengeance PC3000@3200, MSI 1080 8G Öppnad power profile, Corsair HX 750W
NVME bootdisk, ett par SATA SSDs och en drös med 2-4TB diskar med semesterfilmer och Plex-server
AOC Q27G2E/BK 27" 1440p VA @ 155Hz

Permalänk
Medlem

Jag har ett Asus Xonar Essence ST (pci) kopplat till en gammal Yamaha EQ vidare till en ministereo från 90-talet och slutligen mina Sennheiser till ministereon. Har inte en störning någon stans trotts mina gamla grejer.

I Linux har det varit dåligt med ljudinställningar tills rätt så nyligen, så vill jag styra mitt ljud har jag fått ha denna lösningen. Jag har fantastiskt ljud ska tilläggas!

Har varit inne på att köpa dac (Schiit med EQ), men jag tror jag struntar i det.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Ger inte externt ljudkort delay övquote]er usb?

Några få ms med hyfsade drivrutiner. Som att stå max ett par meter ifrån en högtalare (dvs ljudets hastighet). Det blir även födröjningar med ett internt kort pga omvandlingen.

Skickades från m.sweclockers.com