Batteriuppvärmda strumpor/sockar

Permalänk
Medlem

Batteriuppvärmda strumpor/sockar

Sitter på bussen i vanlig ordning såhär en vardagsmorgon och trots en halvtimme i värmen så fryser jag fortfarande om tårna. Är så jävla less på mina defekta fötter...

Hursomhelst.. nu ska vi vara lösningsorienterade.

Finns det någon som har positiva efarenheter av elstrumpor? Gärna sådana som inte går på typ 2000 pix. Tror ni som jag att elstrumpor är att föreda framför elsulor? Om jag köper något så kommer de användas tillsammans med vanliga adidas sneakers.. kanske värt att ha i åtanke.

Dela med er av tankar och tips, diskutera!

Permalänk
Medlem

Min kompis köpte ett par iläggssulor med eluppvärmning. Dock var detta till pjäxor. Vad jag minns så kortslöt dem och gick sönder. Finns säkert bättre idag, detta var typ 10-15 år sedan.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Har du varma skor? Ett par bra vinterskor ligger på minst 1000:-, och ett par rejäla kängor kan vara en bättre investering än ett par elstrumpor.

Och som en billigare lösning kan du testa tex;
https://feetfirst.se/fleece-sula-svarta-295695

Vilket ger en märkbar skillnad.
Även ett par ordentliga Ullsockar kan göra en skillnad.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av Olegh:

kommer de användas tillsammans med vanliga adidas sneakers..

Kanske det som är ett av felen?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Har du varma skor? Ett par bra vinterskor ligger på minst 1000:-, och ett par rejäla kängor kan vara en bättre investering än ett par elstrumpor.

Och som en billigare lösning kan du testa tex;
https://feetfirst.se/fleece-sula-svarta-295695

Vilket ger en märkbar skillnad.
Även ett par ordentliga Ullsockar kan göra en skillnad.

Kan uppdatera med att efter en timme inne på kontoret så fryser jag fortfarande. Det är nog ~23 °C här eller så.

Som det kanske framgår så är problemet dålig cirkulation. Erfarenhet säger mig att problemet är tryck på fotens ovansida. Jag försår inte varför. Men ju mer kängor, sockar, fan och hans moster som man applicerar utanpå (ovanpå) foten, desto värre blir den. Cirkulationen alltså. Resultatet är plus minus noll eller i värsta fall så blir det bara värre. Sneakers tillåter åtminstone lite "tågympa" vilket hjälper.

Enligt topic så behövs alltså en extern värmekälla. Jag är inte intresserad av något annat, jag har gedigen erfarenhet av konventionella åtgärder.

Ytterligare förtydligande: Jag fryser om fötterna inomhus!! Att sneakers inte är särskilt lämpliga för minsugrader utomhus behöver INTE påpekas.