Nere för underhåll

Nere för underhåll

Alla vampyrer känner till detta problem. Varför är hemsidan helt avstängd 04:30-5:30 VARJE DAG? Vad är det för jäkla underhåll som måste ske varje dag på morgonen?? Så jobbigt!

Skrivet av Exiler:

Alla vampyrer känner till detta problem. Varför är hemsidan helt avstängd 04:30-5:30 VARJE DAG? Vad är det för jäkla underhåll som måste ske varje dag på morgonen?? Så jobbigt!

Håller med.
Jobbar ständig natt, får ju abstinens ju så dags VARJE morgon.

Fattar inte vad som händer, har aldrig sett detta på någon annan websida.

Please, explain what's going on!!

Vad jag har förstått tas sajten ner då varje natt för backup av databaserna, konstigt dock att alla andra sajter kan göra sånt utan att gå ner

Skrivet av webbson:

Vad jag har förstått tas sajten ner då varje natt för backup av databaserna, konstigt dock att alla andra sajter kan göra sånt utan att gå ner

Dags för dem att uppdatera sitt system då kanske? Det är ju 2019 nu..

Frukansvärt irriterande dom nätter man ligger sömnlös

vad är det för något?

Skrivet av Exiler:

Förmågan att skriva en vettig rubrik med stora och små bokstäver verkar också vara nere.

Det är minst antal användare på den tiden, har det tidigare förklarats. Hellre då än mitt på dagen

Ovanligt? Nej, det är väl det klart vanligaste? Sådant här förläggs till tider med minst mängd användare.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Exxovion:

Ovanligt? Nej, det är väl det klart vanligaste? Sådant här förläggs till tider med minst mängd användare.

Ja men tydligen kan många andra göra detta utan att stänga hela siten i en timme.

Flyttat till rätt forumdel.

Tråden Swec "nere för underhåll" vid 05:00 tiden ? har länkats där detta diskuterats tidigare.
Jag kan dock meddela på att vi har tagit in offert för lösning och ska sikta på implementation här under 2019, men mer exakt än så vet jag inte i dagsläget.

Skrivet av Defender:

Ja men tydligen kan många andra göra detta utan att stänga hela siten i en timme.

Beror givetvis på vilken typ av underhåll det handlar om också. En vanlig backup görs enkelt utan att behöva stänga ned.

Skrivet av Klorixx:

Tråden Swec "nere för underhåll" vid 05:00 tiden ? har länkats där detta diskuterats tidigare.
Jag kan dock meddela på att vi har tagit in offert för lösning och ska sikta på implementation här under 2019, men mer exakt än så vet jag inte i dagsläget.

Äntligen!

Det är för att defragmentera ram-diskarna...

Skrivet av Klorixx:

Goda nyheter för nattarbetarna på forumet