Dynu.com eller annan gratis dynamisk DNS-tjänst

Permalänk
Medlem

Dynu.com eller annan gratis dynamisk DNS-tjänst

Jag har tidigare använt DynDNS för mina dynamiska DNS-behov men jag tycker att det är lite av det dyrare slaget ($55/år). Jag har testat Dynu.com nu men deras uppdateringsklient ger mig feber och mardrömmar. Man kan inte ens välja vilken host det är man uppdaterar! Nu när jag försöker konfigurera två olika hosts på två olika datorer (mer än så behöver jag inte) så kör deras klient över alla inställningar och ställer in så att alla mina ddns pekar mot min server där deras klient är installerad.

Jag vill alltså ha 2 dynamiska dnser, en till min server och en till min lina hemma. I min router (D-Link) har jag försökt konfigurera så att den uppdaterar mot dyno.com. Det fungerar såklart smärtfritt med dyndns men inte lika så med Dyno. Okej för att Dyndns är enorma och stödet för dem är mycket större, jag är beredd att behöva installera en klient på min dator för att få det att fungera eftersom det är gratis.

Som det är nu har jag 2st ****.dyno.net-domäner men jag har problem att få deras klient att fatta att den inte ska ställa in alla domäner på kontot till det ip som klienten är installerad på.

Finns det en bättre klient till Dyno.com eller kan ni rekommendera en annan billig eller gratis ddns-tjänst? Det är alltså två ip-adresser jag vill hålla koll på med dynamisk dns. Två.

En lösning vore såklart att skapa ett konto för varje dator, men så omständigt ska det väl inte behöva vara?

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

De har själva en guide för DDclient.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Testa DuckDNS, är gratis och har fungerat utmärkt för mina behov, aldrig haft några som helst problem.

Edit: man får upp till 5 addresser, 10 om man stödjer dem via patreon.

En tråd på reddit med en hel del frågor och svar, bland annat om deras kostnader.

Man kan nu även få certs från letsencrypt till adresserna, något jag helt missat, då duckdns bara går i bakgrunden utan problem. Heller inga krav på att logga in för att behålla sitt konto.
Något att testa.

Permalänk
Medlem

Cloudflare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kolla in LOP DNS, helt gratis och fungerar kanon för alla mina domäner.
https://lopdns.se

Permalänk
Medlem