Red Alert 2 funkar inte i Win 10

Permalänk
Medlem

Red Alert 2 funkar inte i Win 10

Tjena!!
Undrar om det är någon som lyckats få Red Alert 2 Yuris Revenge (origin) att funka bra på Win 10?
Spelet startar och jag kan spela ett tag men det fryser random och om man minimerar el om skärmsläckaren gång får man bara svart skärm.
Har testat kompatibilitets läge och googlat runt men hittar inget som funkar...
Visste att det var klantigt att gå ifrån win 7!!! *suck

Tacksam för tips Med vänlig hälsning, Danne

Rubrik /Mod
Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Tjena!!
Undrar om det är någon som lyckats få Red Alert 2 Yuris Revenge (origin) att funka bra på Win 10?
Spelet startar och jag kan spela ett tag men det fryser random och om man minimerar el om skärmsläckaren gång får man bara svart skärm.
Har testat kompatibilitets läge och googlat runt men hittar inget som funkar...
Visste att det var klantigt att gå ifrån win 7!!! *suck

Tacksam för tips Med vänlig hälsning, Danne

klicka på egenskaper > kompabilitet > testa nu köra spelet i allt från vista > windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

klicka på egenskaper > kompabilitet > testa nu köra spelet i allt från vista > windows 8

Han skriver ju att han redan testat det.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Jag spelade igenom RA2 och expansionen i win10 för inte så länge sen. Jag har för mig att jag behövde följa delar av denna tråd. Min aqrit.cfg under RA2 ser ut så här:

Citat:

;;; www.bitpatch.com ;;;

RealDDrawPath = AUTO
BltMirror = 0
BltNoTearing = 0
ColorFix = 0
DisableHighDpiScaling = 1
FakeVsync = 0
FakeVsyncInterval = 0
ForceBltNoTearing = 1
ForceDirectDrawEmulation = 1
NoVideoMemory = 0
SingleProcAffinity = 0
ShowFPS = 0

Ingen aning om det var det som fixade biffen eller om jag provade det men att det inte gjorde någon skillnad Jag är rätt säker på att man var tvungen att starta om spelet om man alt-tab:ade ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grovlimpa:

Jag spelade igenom RA2 och expansionen i win10 för inte så länge sen. Jag har för mig att jag behövde följa delar av denna tråd. Min aqrit.cfg under RA2 ser ut så här:
Ingen aning om det var det som fixade biffen eller om jag provade det men att det inte gjorde någon skillnad Jag är rätt säker på att man var tvungen att starta om spelet om man alt-tab:ade ut.

Tack ska testa detta ikväll...
Märkte också att Yuris rev inte funkar alls så det måste jag kolla lite på med.
Testade med den gamla versionen (på skiva) men med samma resultat.
Får jag det inte att finka får man väl gå tilbaka till Win 7 igen.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Tack ska testa detta ikväll...
Märkte också att Yuris rev inte funkar alls så det måste jag kolla lite på med.
Testade med den gamla versionen (på skiva) men med samma resultat.
Får jag det inte att finka får man väl gå tilbaka till Win 7 igen.

skapa en virtuell maskin med win 7 på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcalibur:

skapa en virtuell maskin med win 7 på.

Det var en bra idé! Varför tänkte jag inte på det. 🤔

Märkte nu att om jag öppnar aktivitetshanteraren och har den igång i bakgrunden så funkar Yuris revenge... 🥳

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P